Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 ksenonien korkeudensäätö temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homebrew
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 351
    • Paimio

    #16
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Nyt alko taas oireet niin päätin vetää korkeusanturin piuhojen suojakuoren kunnolla auki, no sieltähän se vika löyty. Yks kolmesta johdosta poikkilytyssä juurikin siitä kohtaa missä sukeltaa jarruanturin piuhan kanssa sisälokariin. Oisimpa ollut tarkempi vuosi sitten, mutta kun ulospäin näytti ok. Jännä kyllä miten kesällä valot normiasennossa, pakkasilla jämähtää taivaisiin ja nollakeleillä heijaa jopa jarruvalojen tahtiin. No pääasia että tuli kuntoon.
    Sain vihdoinkin aikaiseksi tutkailla tätä ongelmaa omasta autosta. Samasta kohtaa johtojen kuoret rikki jne. Meinasin että helppo homma, johdot poikki, pikku jatkot kolvaamalla ja liimautuva kutistesukka päälle.. Noh, siellä oli 1 kuparijohto(helppo) ja 2 jotain muuta mitkä ei suostu juottumaan vaikka Welleristä nupit kaakossa. Milläs tuon nyt korjaa? Jonkun puristusliitoksen voisi laittaa, mutta ei se kovin hyvä ole pidemmän päälle...
    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
    Ex. E91 330d -07

    Comment

    • ralliriisseli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 72
      • Laihia

      #17
      Originally posted by Homebrew View Post
      Sain vihdoinkin aikaiseksi tutkailla tätä ongelmaa omasta autosta. Samasta kohtaa johtojen kuoret rikki jne. Meinasin että helppo homma, johdot poikki, pikku jatkot kolvaamalla ja liimautuva kutistesukka päälle.. Noh, siellä oli 1 kuparijohto(helppo) ja 2 jotain muuta mitkä ei suostu juottumaan vaikka Welleristä nupit kaakossa. Milläs tuon nyt korjaa? Jonkun puristusliitoksen voisi laittaa, mutta ei se kovin hyvä ole pidemmän päälle...
      Kupari taitaa olla vaan niin hapettunut ettei tina tartu. Koita kuoria neitseellisempää kuparia näkyville (ja putsaus esim. asetonilla) ja kolvata uutta johdinta väliin?
      F11 530d X-drive M-Sport 2016
      ———————————————————
      Exs:
      E91 LCI 320dA -09
      E46 330D -02

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #18
        Originally posted by Homebrew View Post
        Sain vihdoinkin aikaiseksi tutkailla tätä ongelmaa omasta autosta. Samasta kohtaa johtojen kuoret rikki jne. Meinasin että helppo homma, johdot poikki, pikku jatkot kolvaamalla ja liimautuva kutistesukka päälle.. Noh, siellä oli 1 kuparijohto(helppo) ja 2 jotain muuta mitkä ei suostu juottumaan vaikka Welleristä nupit kaakossa. Milläs tuon nyt korjaa? Jonkun puristusliitoksen voisi laittaa, mutta ei se kovin hyvä ole pidemmän päälle...
        Joskus saa takakontista saakka kaivella esille että löytää kuparin väristä. Puristusliitos toimii kyllä auton eliniän myös.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • megaesa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 31
          • Vantaa

          #19
          Mistähän lähtisi debuggaamaan oman auton ajovalojen toimimattomuutta? Autona tosiaan E91 -07, joka varustettu adaptiivisilla xenoneilla. Oireina mm. seuraavaa: Adaptiivisuus ei toimi, valokeila ei käänny vaaka- tai korkeussuunnassa edes käynnistettäessä ja pelkääjän puolen projektori ei liiku kaukoasentoon. Mitään vikakoodia tai virheilmoitusta kojelautaan tästä ei tule.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #20
            Originally posted by megaesa View Post
            Mistähän lähtisi debuggaamaan oman auton ajovalojen toimimattomuutta? Autona tosiaan E91 -07, joka varustettu adaptiivisilla xenoneilla. Oireina mm. seuraavaa: Adaptiivisuus ei toimi, valokeila ei käänny vaaka- tai korkeussuunnassa edes käynnistettäessä ja pelkääjän puolen projektori ei liiku kaukoasentoon. Mitään vikakoodia tai virheilmoitusta kojelautaan tästä ei tule.
            Millä vikakoodit on tarkistettu? Kyllä siellä jotain pitäisi vikamuistiinkin jäädä jos säätö ei toimi.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #21
              Originally posted by megaesa View Post
              Mistähän lähtisi debuggaamaan oman auton ajovalojen toimimattomuutta? Autona tosiaan E91 -07, joka varustettu adaptiivisilla xenoneilla. Oireina mm. seuraavaa: Adaptiivisuus ei toimi, valokeila ei käänny vaaka- tai korkeussuunnassa edes käynnistettäessä ja pelkääjän puolen projektori ei liiku kaukoasentoon. Mitään vikakoodia tai virheilmoitusta kojelautaan tästä ei tule.
              Ettei olis vettä umpioissa ja smc-moduulit kypsänä? Moduulit löytyy umpioiden alta. Ensin toki vikakoodien luku, myös smc-moduuleista (taitaa vaatia tool32:lla lukemisen valomoduulin kautta, ihan varma en ole).
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • megaesa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 31
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by böntti View Post
                Ettei olis vettä umpioissa ja smc-moduulit kypsänä? Moduulit löytyy umpioiden alta. Ensin toki vikakoodien luku, myös smc-moduuleista (taitaa vaatia tool32:lla lukemisen valomoduulin kautta, ihan varma en ole).
                Epäilisin umpion tiiveyttä myös itse, sillä sisäpinnalle on päässyt kertymään hieman kosteutta muistuttavaa likaa. Täytyy illemmalla tutkia lisää kun pääsen purkamaan autoa ja haettua obd-kaapelin

                EDIT: Tosiaan BMWhatilla kävin vikakoodit lävitse aikaisemmin.
                Last edited by megaesa; 10-06-2015, 16:11.

                Comment

                • Homebrew
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 351
                  • Paimio

                  #23
                  Originally posted by suppari View Post
                  Joskus saa takakontista saakka kaivella esille että löytää kuparin väristä. Puristusliitos toimii kyllä auton eliniän myös.
                  Kiitokset vinkeistä tänne, kaivelin jonkun verran eteenpäin johtoja ja kun puhdasta kuparia ei tullut vastaan, niin putsasin vähän pidemmän pätkän painamalla johtimet hiomapaperin välin ja vetelemällä eri suunnista. Tämän jälkeen johtojen kiertäminen yhteen. tina tarttui hyvin ja luulisi juotoksen kestävän... Päälle ensin joka liitoskohtaan liimautuva kutistesukka ja lopuksi vielä koko nippu molemmista päistä vastaavan sukan sisään. Ei pitäisi enää hinkata puhki eikä kosteus pääse sisään. Jos ei kestä niin sitten uutta johtoa kontista asti..
                  Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                  Ex. E91 330d -07

                  Comment

                  • inox
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 8
                    • Etelä-Suomi

                    #24
                    Pitäisikö xenon valojen tehdä ylös alas liike, kun auto käynnistetään? Auto on e91, normi xenoneilla.

                    Comment

                    • megaesa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 31
                      • Vantaa

                      #25
                      Kävin kurkkaamassa miltä umpion sisällä näyttää - ei hyvä.. Takakannesta kiinnikeet murtuneet, umpion sisusta täynnä pölyä yms. likaa eli on luultavasti ajettu ilman kantta. Solenoidin johto oli myös irti, laitoin takaisin kiinni jolla ei mitään vaikutusta - rikki.

                      Saako mistään varaosia tuonne umpion sisään (esim. solenoidi 6261190399) vai onko tässä lähdettävä ostamaan uutta umpiota?

                      Comment

                      • pro_tinnitus
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 273
                        • Etelä-Suomi

                        #26
                        Originally posted by inox View Post
                        Pitäisikö xenon valojen tehdä ylös alas liike, kun auto käynnistetään? Auto on e91, normi xenoneilla.
                        Itselläni ainoastaan kääntyy ylöspäin kun laittaa xenonit päälle. Vissiin sammutuksessa kääntyy takaisin alas.
                        E90 320d -05
                        EX: Z3 E36/8 3.0i

                        Comment

                        • luikas
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 644
                          • Oulu area

                          #27
                          Originally posted by Homebrew View Post
                          Kiitokset vinkeistä tänne, kaivelin jonkun verran eteenpäin johtoja ja kun puhdasta kuparia ei tullut vastaan, niin putsasin vähän pidemmän pätkän painamalla johtimet hiomapaperin välin ja vetelemällä eri suunnista. Tämän jälkeen johtojen kiertäminen yhteen. tina tarttui hyvin ja luulisi juotoksen kestävän... Päälle ensin joka liitoskohtaan liimautuva kutistesukka ja lopuksi vielä koko nippu molemmista päistä vastaavan sukan sisään. Ei pitäisi enää hinkata puhki eikä kosteus pääse sisään. Jos ei kestä niin sitten uutta johtoa kontista asti..
                          Sama operaatio tehtynä. Oireena valojen korkeuden seilaaminen holtittomasti ylös alas vaikka auto on paikallaan ja sammutuksen jälkeenkin.

                          Johtojen korjauksen jälkeen valojen korkeus pysyi stabiilina eikä venkslannut enää edestakaisin.
                          Johto oli jäänyt litistyksiin jarrupala-anturin johdon alle takasisälokarin alaosassa. Kuori rikki ja kupari hapettunut..
                          Last edited by luikas; 17-12-2018, 06:51.
                          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                          Past:
                          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                          F31 318d xdrive -14
                          F07 530d GT-11
                          E90 330xda LCI -09
                          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                          E39 530d M-Sport -03
                          E39 530iA M-Sport -02
                          E39 528i -97
                          E30 320i -88

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎