Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 takajousien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    E91 takajousien vaihto

    Alustan vaihto jäi puolitiehen. Etupää meni hienosti mutta takapäästä ei jouset läähtenytkään normaaleilla jousipuristimilla. Pitäisi olla sisäänkoottava malli jotta mahtuisi vetämään jousen kasaan. Tämä ilmeisesti joku ns. erikoistyökalu (bemarit, mersut), ei viitsisi monen sadan euron työkalua ostaa "once in the life time- hommaan".
    Joten kysymys kuuluukin onko kyseisen projektin tehneet selvinnyt ilman puristinta ja jos on niin miten ja jos ei niin mistä olette puristimen hommanneet ja olisiko jollain mahdollisesti lainata sitä??:think
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
  • Eikka_
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 13
    • Vantaa

    #2
    Mitä noita "diy" lankoja on tullut kateltua niin vissiin se camber-arm, eli jousen alapäässä oleva tukivarsi on irroitettu jommastakummasta päästään ja jousi lähtee ilman puristimia.(?)

    Alla joku linkki mikä löytyi pikahaulla, kannattaakohan se tukivarsi nyt irroittaa ulko -vai sisäpäästä, sisäpään pultissa ilmeisesti camberisäätö samassa?

    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=15397
    E61 520da LCI

    Comment

    • miczu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 53

      #3
      Ei ole paha homma.
      Kun sitä alatukivarren sisempää pulttia irrottaa, niin kannattaa laittaa rengas paikalleen ja laskea auton paino osittain sen varaan ja toisen tunkin varassa laskea tukivarsi alas.Tämä siksi että silloin kun aletaan laittaa tukivarren pulttia takas niin se on heti oikealla kohdalla ja silloin menee pultti helposti takas paikalleen... Voi olla helpompiakin tapoja mutta näin omassani tein, kun niitä ihan pihamaalla vaihtelin

      Comment

      • Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

        #4
        ulkopään pultin voi rauhassa avata ja sen pitäisi auttaa tarpeeksi että saa jousen pois. Kunhan oot ottanu koiranluun auki. Sisempää pulttia ei kannnata avata koska sitten menee auraus pieleen takaa. Tietenki aina alustan vaihdon jälkeen kannattaa kulmat kattoo.

        Comment

        • alttu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 519
          • Nummela

          #5
          Kiitti vinkeistä, helpostihan se onnistu kun päästi tunkinvarassa alapään irti ja uusi jousitilalle ja tunkkas ylös Ensi vaikutelma alustasta tosin on huono (eibach pro street s) lähinnä säätöjen osalta. Nämä pakkaset nyt voi muuten vaikuttaa alustan toimivuuteen...kesää odotellessa.
          F15 30d ///M-SPORT
          Ex.
          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by alttu View Post
            Kiitti vinkeistä, helpostihan se onnistu kun päästi tunkinvarassa alapään irti ja uusi jousitilalle ja tunkkas ylös Ensi vaikutelma alustasta tosin on huono (eibach pro street s) lähinnä säätöjen osalta. Nämä pakkaset nyt voi muuten vaikuttaa alustan toimivuuteen...kesää odotellessa.

            eikös tässä pelkkä korkeussäätö vain olekin ja eikai ne pakkaset siihen korkeuteen vaikuta.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              #7
              Originally posted by bemu2000 View Post
              eikös tässä pelkkä korkeussäätö vain olekin ja eikai ne pakkaset siihen korkeuteen vaikuta.
              Meinasinkin että näin pakkasilla tuo alusta on aika jäykkä kun auto seisoo pihalla. Säädöt takana aivan pohjassa, renkaan ja kaaren väli toisella puolella 340mm ja toisella puolella 350mm säätölautasen jumiutumisen takia. Eli vakio M-sporttia alemmas ei saa! Maahantuojalla on selvitystyö käynnissä onko mahdollisesti väärät jouset ollut paketissa...
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • häjjy
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 79
                • uleåborg

                #8
                kysymys

                Originally posted by alttu View Post
                Kiitti vinkeistä, helpostihan se onnistu kun päästi tunkinvarassa alapään irti ja uusi jousitilalle ja tunkkas ylös Ensi vaikutelma alustasta tosin on huono (eibach pro street s) lähinnä säätöjen osalta. Nämä pakkaset nyt voi muuten vaikuttaa alustan toimivuuteen...kesää odotellessa.
                Niin kummalta puolen löysäsit alatukivarren?

                Comment

                • Jontsa
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 11
                  • Marttila

                  #9
                  Originally posted by häjjy View Post
                  Niin kummalta puolen löysäsit alatukivarren?


                  Itse otin pyörännavan puolelta auki kun alustan vaihdoin.
                  E91 320i -06

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    #10
                    Mistä voi johtua?
                    Laitettiin e91 330d eibach pro kit 30/25 jouset. eteen menee hyvin mutta taakse jää toinen puoli n.1,5senttiä matalammalle eli perä roikkuu toiselta puolelta ja samahomma vanhoilla jousilla,johtuuko tämä sitten iskareista?
                    Last edited by janne320d; 28-04-2013, 15:36.
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • Bringer00
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 132
                      • Siikalatva

                      #11
                      Originally posted by janne320d View Post
                      Mistä voi johtua?
                      Laitettiin e91 330d eibach pro kit 30/25 jouset. eteen menee hyvin mutta taakse jää toinen puoli n.1,5senttiä matalammalle eli perä roikkuu toiselta puolelta ja samahomma vanhoilla jousilla,johtuuko tämä sitten iskareista?
                      Kiristit alatukivarren auto tunkattuna ylös?
                      Käyppä ajeleen jonku matkaa niin asettuvat. Paljonko muuten jäi pyöränkeskiöstä kaareen? Itse laittelin kanssa eibachit alle tossa viimeviikolla. Itsellä edessä: 342mm ja takana 340mm. Taakse tosin laitoin poor road package: korokelätkän ku ois muuten jääny taakse 330mm kaaresta keskiöön.

                      Comment

                      • janne320d
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1342
                        • jns

                        #12
                        Originally posted by Bringer00 View Post
                        Kiristit alatukivarren auto tunkattuna ylös?
                        Käyppä ajeleen jonku matkaa niin asettuvat. Paljonko muuten jäi pyöränkeskiöstä kaareen? Itse laittelin kanssa eibachit alle tossa viimeviikolla. Itsellä edessä: 342mm ja takana 340mm. Taakse tosin laitoin poor road package: korokelätkän ku ois muuten jääny taakse 330mm kaaresta keskiöön.
                        kyllä on käyty ajelee uusilla ja vanhoilla jousilla vaihdon jälkeen mutta sen 1,5cm matalammalle jää apparin puolelta,en kiinnittänyt ainakaan aiemmin huomiota että olis ollu toiselta puolelta alempana:thinkuudet iskarit tilattu joten katotaan asettuuko niillä?
                        ja vaikuttais tosiaan siltä että keuliminen jatkuu näillä eibacheilla!
                        jos olisi vinkkejä mitä pitää purkaa e91 kontista että pääsee iskarin pulttiin käsiksi niin vinkkejä tähä otetaan myös vastaan?
                        Last edited by janne320d; 29-04-2013, 09:05.
                        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #13
                          Originally posted by janne320d View Post
                          kyllä on käyty ajelee uusilla ja vanhoilla jousilla vaihdon jälkeen mutta sen 1,5cm matalammalle jää apparin puolelta,en kiinnittänyt ainakaan aiemmin huomiota että olis ollu toiselta puolelta alempana:thinkuudet iskarit tilattu joten katotaan asettuuko niillä?
                          ja vaikuttais tosiaan siltä että keuliminen jatkuu näillä eibacheilla!
                          jos olisi vinkkejä mitä pitää purkaa e91 kontista että pääsee iskarin pulttiin käsiksi niin vinkkejä tähä otetaan myös vastaan?
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎