Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 sähköinen vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _qs
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 33
    • Kouvola

    #46
    Originally posted by Homebrew View Post
    Pitäisi palaa valo kun auto on sammutettu. Multa löytyis uusi ohjausboksi hyllystä jos sattuis se olemaan rikki
    Pitääpä avautua tänne sähkökoukun omaavien vertaistukeen
    Piti lähteä kärryn kanssa rientoihin, mutta jäipä lähtemättä kun koukku ei vaihteeksi suostunut yhteistyöhön.
    Napissa ei palanut minkään valtakunnan valoa, eikä pitkään painaminenkaan saanut systeemiin eloa. Toiveikkaana hain vielä läppärin josko siellä olisi joku vika päällä minkä kuittaamalla heräisi. Inpa oli trailer moduulin kohdalla tyytyväinen, eikä muitakaan tähän viittaavia vikoja näkynyt.

    Tsekkasin sulakkeet hanskalokeron takaa. Nrot 10 ja 44 ehjät, 47:ssa ei ollut sulaketta vaikka kaavion mukaan olisi koukulle.

    Ei muuta kuin takapuskuri irti... Toissa(?) syksynä vaihdettiin merkkiliikkeessä johtosarja, vanhat johdot jo kerran itse teippasin kun eristeet oli huonot, silti hälytteli aina sadekelillä. Täytyy sanoa että aika kuraa se uuden johtosarjankin päällysmuovi on, teippasin senkin nyt ja kiitos vielä paikalliselle entiselle merkkiliikkeelle kun olitte katkoneet kaikki kuskin puolen kiinnikelenkit puskurista - sitäkään ette osaa siis oikein irroittaa.

    Moottoripurkki oli kuiva ja johdot ok niin siirryin paksin puolelle ihmettelemään mihin johdot menee. Siinä repsikan puolella takavalon edessä on sivussa rätin takana telineessä useampi purkki. Ensin anhaenger modul -purkki irti, se aukeaa näppärästi eikä siinä näkynyt mitään ihmeellistä. Sitten steuergeraet ahv schwenkbar -purkki irti, auki ja kas kas, sinistä hapettumaa piirilevyllä siellä täällä. Kylmän viileästi contact cleaneria ja hankausta, purkki paikoilleen ja voila - punainen valo vilkkuu napissa. Pitkään nappia painamalla koukku putoaa. Eli ainakin tuossa purkissa sanomista, en saanut johtohässäkästä selvää että meneekö kaikki koukun piuhat tuolle purkille vai onko toinenkin purkki sökö.

    Pitkällä selityksellä aasinsilta: onko Homebrew sulla vielä noita bokseja ylimääräisenä, voisin ostaa pois? Tota steuergeraet -purkkia ensisijaisesti haen, osa 71606773731-01.
    Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.

    Comment

    • Homebrew
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 351
      • Paimio

      #47
      Originally posted by _qs View Post
      Pitkällä selityksellä aasinsilta: onko Homebrew sulla vielä noita bokseja ylimääräisenä, voisin ostaa pois? Tota steuergeraet -purkkia ensisijaisesti haen, osa 71606773731-01.
      Sait privaa!
      Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
      Ex. E91 330d -07

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #48
        Nyt jäi koukku välitilaan.
        Punainen valo vilkkuu tiheästi.
        Voisiko joku vääntää tyhmälle rautalangasta miten sitä jumissa olevaa tappia pääsee herkistelemään?
        Kun nopealla vilkaisulla en tajunnut toimintaperiaatetta.
        Siis työntääkö sähkömoottori sitä koukkumöykkyä edestakaisin?
        Pitäisikö moottorin ääntää, nyt kuuluu ehkä ohjaus releiden tms naksuntaa.
        Inpalla nollasin vikakoodin - tuli heti takaisin.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • Homebrew
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 351
          • Paimio

          #49
          Originally posted by Nettipepe View Post
          Nyt jäi koukku välitilaan.
          Punainen valo vilkkuu tiheästi.
          Voisiko joku vääntää tyhmälle rautalangasta miten sitä jumissa olevaa tappia pääsee herkistelemään?
          Kun nopealla vilkaisulla en tajunnut toimintaperiaatetta.
          Siis työntääkö sähkömoottori sitä koukkumöykkyä edestakaisin?
          Pitäisikö moottorin ääntää, nyt kuuluu ehkä ohjaus releiden tms naksuntaa.
          Inpalla nollasin vikakoodin - tuli heti takaisin.
          Muistaakseni tuo toimi niin että jousi pitää tapin aina kiinni-asennossa jolloin koukku lukittuu jompaankumpaan päähän. Moottori vetää tapin auki vasten jolloin lukitus vapautuu ja koukku pääsee putoamaan. Kun moottori kiertää kierroksen niin se vapauttaa jousen jolloin koukun pitäisi taas lukittua.

          Puskuri ensin irti ja purkaa sitten pölysuojan ja muovikorkin pois edestä niin tapin pää pitäisi näkyä. Itsellä toimi silloin aikanaan taktiikkana
          1. jotain liukkaria tapille
          2. tuurnalla hakkausta tapin päähän samalla kun kaveri pakkokäyttää moottoria .

          Noilla se pikkuhiljaa alkoi liikkumaan ja on toiminut sen jälkeen... Itseltä puuttui silloin se pölysuoja, joka aiheutti sen että mekanismiin pääsi kaikkea scheissea ja aiheutti jumittamisen... Uuden moottorin mukana tuli uusi pölysuoja ja se on tuntunut pysyvän paikallaan..
          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
          Ex. E91 330d -07

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎