että semmoista! Yhdellä starttauskerralla ei vaan enää käynnistynyt. Yritti kyllä, mutta ei muuta.
Paikallinen paja diagnosoi muutaman päivän ja vaihteli komponentteja ja antureita diagnostiikan mukaan, mutta eihän se sillä kuntoon tullut. Vahva veikkaus oli, että nokkaketjun kiristimet tai kiristin on pettänyt ja ketju päässyt hyppäämään ja ajoitukset sitä myöten sekaisin. Nyt sitten auto lähtee seuraavaan pajaan, jossa pystytään tuo ilmeisen monimutkainen yläkerta saamaan taas synkkaan.
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin rakenteeltaan kone on sellainen, että venttiilit ja männät ei pitäisi kohdata (2-litran rivi4). ilmeisesti siis koneistusta ei tarvita ja mekaaniset vauriot pitäisi olla kohtuulliset. Vaan onkos täällä parempaa tietoa? Mitään hinta-arviota en ole työlle tai osille saanut (osittain tietty ymmärrettävää, kun tarkka vika ei ole tiedossa). Onko kokemuksia - mitä kannattaa valmistautua maksamaan? Eli lähdenkö lakki kourassa pankinjohtajan luo...
Sen verran lontoon murteisille sivuille eksyin, että ei tämä minun kullanmuru taida olla ainut yksilö, missä ko. ongelma on esiintynyt. Onkos tästä tietoa? Ajoitusten kuntoon saattaminen vaatii vissiin setin jotain erikoistyökaluja, ja niitä on kuulemma alettu tilailla pienemmillekin pajoille, kun vastaavia korjauksia olisi sen verran paljon pitkin suomea. Onkohan tämä maahantuojan myöntämiä tyyppivikoja? Kuuluuko nuo ketjun kiristimet normaaliin huolto-ohjelmaan? (auto on säännöllisesti huollettu 1kerta/ vuosi). Löytyykö kiristimiin mitään parempaa tarvikeosaa, jolla ongelmia ei ilmenisi?
Aika hurjia tarinoita tuosta hommasta liikkuu, miten herkästi voi mennä yläkerta sekaisin: jos jättää vaihde päällä ylämäkeen parkkiin, käynnistys epäonnistuu ja kone "potkaisee" takaisin, kylmäkäynnistys epäonnistuu tai akku sattuu hiipumaan, jne. Kuulostaa minusta ihan suunnitteluvirheelta ja sitä kautta tyyppivialta!
Paikallinen paja diagnosoi muutaman päivän ja vaihteli komponentteja ja antureita diagnostiikan mukaan, mutta eihän se sillä kuntoon tullut. Vahva veikkaus oli, että nokkaketjun kiristimet tai kiristin on pettänyt ja ketju päässyt hyppäämään ja ajoitukset sitä myöten sekaisin. Nyt sitten auto lähtee seuraavaan pajaan, jossa pystytään tuo ilmeisen monimutkainen yläkerta saamaan taas synkkaan.
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin rakenteeltaan kone on sellainen, että venttiilit ja männät ei pitäisi kohdata (2-litran rivi4). ilmeisesti siis koneistusta ei tarvita ja mekaaniset vauriot pitäisi olla kohtuulliset. Vaan onkos täällä parempaa tietoa? Mitään hinta-arviota en ole työlle tai osille saanut (osittain tietty ymmärrettävää, kun tarkka vika ei ole tiedossa). Onko kokemuksia - mitä kannattaa valmistautua maksamaan? Eli lähdenkö lakki kourassa pankinjohtajan luo...
Sen verran lontoon murteisille sivuille eksyin, että ei tämä minun kullanmuru taida olla ainut yksilö, missä ko. ongelma on esiintynyt. Onkos tästä tietoa? Ajoitusten kuntoon saattaminen vaatii vissiin setin jotain erikoistyökaluja, ja niitä on kuulemma alettu tilailla pienemmillekin pajoille, kun vastaavia korjauksia olisi sen verran paljon pitkin suomea. Onkohan tämä maahantuojan myöntämiä tyyppivikoja? Kuuluuko nuo ketjun kiristimet normaaliin huolto-ohjelmaan? (auto on säännöllisesti huollettu 1kerta/ vuosi). Löytyykö kiristimiin mitään parempaa tarvikeosaa, jolla ongelmia ei ilmenisi?
Aika hurjia tarinoita tuosta hommasta liikkuu, miten herkästi voi mennä yläkerta sekaisin: jos jättää vaihde päällä ylämäkeen parkkiin, käynnistys epäonnistuu ja kone "potkaisee" takaisin, kylmäkäynnistys epäonnistuu tai akku sattuu hiipumaan, jne. Kuulostaa minusta ihan suunnitteluvirheelta ja sitä kautta tyyppivialta!
Comment