Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318i N46 -06 - jakopään ongelma 100tkm kohdalla - yleistä? kallista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #31
    Originally posted by Temexi08 View Post

    Nyt kun kiristin on vaihdettu onko oletettavaa, että jakopäähän ei tule ongelmia? :think
    On odotettavissa ongelmia.

    Comment

    • Temexi08
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 40
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by Bmw Master View Post
      On odotettavissa ongelmia.
      Entäs muut kysymykset?

      Jos vaihdattaa koko helahoidon?(siis jakopään, ei autoa)

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        #33
        Originally posted by Temexi08 View Post
        Entäs muut kysymykset?

        Jos vaihdattaa koko helahoidon?(siis jakopään, ei autoa)
        Niin onko se nyt n46/n43 moottoreissa suunnitteluvika johon ei kiristäjät auta. Täältäkin löytyy kumpaakin näkemystä.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Originally posted by Temexi08 View Post

          Jos vaihdattaa koko helahoidon?(siis jakopään, ei autoa)
          Erään tutun autoon tehty jakopää useamman kertaa, eli ei siitä taida ikuista tulla. Toisaalta kohta kai sieltä hajoaa valvetronic joten ei taida jakopää olla ainut murhe...

          Comment

          • Temexi08
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 40
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Erään tutun autoon tehty jakopää useamman kertaa, eli ei siitä taida ikuista tulla. Toisaalta kohta kai sieltä hajoaa valvetronic joten ei taida jakopää olla ainut murhe...
            Tästä olisi kyllä ihan mielenkiintoista tehdä galluppia. Tietysti kaikki joilla hajonnut/hajoamassa kiukuttelee, mutta harva täällä kehuu, että toimii hyvin (niinkuin itsellä).

            Töissä tuli vastaan yksi asentaja, joka teki keikkahommaa e90 bemulla, kysyin millä koneella on auto ja mikä vuosimalli. Sanoi että 320i ja ajettu 256tkm -06. Oli ostanut auton kuulemma 90tkm ajettuna eikä koskaan ole ollut ongelmia, muutakuin joku airbägin varoitusvalo.

            Näitäkin on myyty niin paljon, että viallisia on varmasti olemassa ja jakopäässä voi olla suunniteluvirhe, joka korostuu esim. longlife öljynvaihdon takia.

            Ihmiset joilla on näitä moottoreita voisi kertoa jotain ilotarinoitakin. Näitä näkyy kuitenkin liikenteessä niin paljon, että pakko siellä on olla toimiviakin joukossa?!

            Tietysti itse kalastelen tässä hyvänolon pisteitä, mutta aika mustavalkoista on forumin tarinan kerronta.
            Last edited by Temexi08; 08-01-2014, 13:52. Reason: vuosimalli

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #36
              Originally posted by Temexi08 View Post
              Näitä näkyy kuitenkin liikenteessä niin paljon, että pakko siellä on olla toimiviakin joukossa?!
              Eihän tuo ole remonttia kummallisempi, vaihtaa uudet osat ja taas kulkee. Ei siitä tarvitse tarraa liimata kylkee, että mulla on jo jakopää korjattu!

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Erään tutun autoon tehty jakopää useamman kertaa, eli ei siitä taida ikuista tulla. Toisaalta kohta kai sieltä hajoaa valvetronic joten ei taida jakopää olla ainut murhe...
                Kannattaa katella jo muuallekin jos yhden omistajan aikana menee monta kertaa hilut vaihtoon...
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • casey
                  Newbiemmer
                  • Jan 2014
                  • 10
                  • Turku

                  #38
                  Olen katsellut tollasta e91 318i, ensi rek. 10/2008.

                  Mites onko tämän ikäisessä odotettavissa ketjun kans jotain ongelmia ? Jos on niin, auttaako etukäteen ketjun vaihtaminen, jollon pystyy nukkumaan yötki rauhas..

                  Olen yrittäny etsii tietoa mut ei oikein oo tullu tarkkaa selvyyttä asiaan.

                  Vai olisiko vastaava 320i/d vai joku muu parempi vaihtoehto?

                  -Juho

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #39
                    Originally posted by casey View Post
                    Olen katsellut tollasta e91 318i, ensi rek. 10/2008.

                    Vai olisiko vastaava 320i/d vai joku muu parempi vaihtoehto?
                    Tuossa autossa on jo N43 -tyypin moottori. Niissä ei ole oikein mitään toimenpiteitä mitä voisi tai edes kannattaisi tehdä kestävyyden eteen. 318i ja 320i malleissa on sama perusmoottori eli N43. Dieselissä on ihan moottori. Kaikista näistä löytyy forumilta juttua niin hyvässä kuin pahassakin.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Dieselissä on ihan moottori.
                      Tuskin, eikös niistäkin jakopäät hajoa? Vanhempi 163hv diesel parempi?

                      N46 jakopää ongelmien lisäksi valvetronic vikoja? Onko N43 jakopää/valvetronic parempi?

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17844
                        • PKS

                        #41
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Tuskin, eikös niistäkin jakopäät hajoa? Vanhempi 163hv diesel parempi?

                        N46 jakopää ongelmien lisäksi valvetronic vikoja? Onko N43 jakopää/valvetronic parempi?
                        Tässä topikissa käsitellään N46 moottorin potentiaalista jakopääongelmaa.

                        Keskustelua ja tietoa E9x eri moottorien vioista löytyy esim.
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        ½
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3580
                          • Raisio

                          #42
                          Jos N42/N46 kone herjaa vikakoodina imupuolen nokkatunnistinta ja imuvanosta, voiko vetää jo johtopäätökset ajoituksen harhasta?

                          Kiristin ko koneeseen vaihdettu jo vuosi sitten ja vanossolenoidien päällä ei laahainmateriaaliin liittyvää tavaraa.

                          Käytännön oireina joskus nytkähtelevä tyhjäkäynti ja kerran talven aikana syttynyt vikavalo ja vikakoodeina noi aiemmin kerrotut.

                          Käynnistyy aina ekalla ja voima tuntuu olevan tallella. Kilsoja + 150tkm.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #43
                            Ei kannata liikaa murehtia, osat ketjuremppaan maksaa noin 300€, eli luulisi kaatuvan auton hankinta moiseen.
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3580
                              • Raisio

                              #44
                              Ei murehdita, mutta pohdin sitä, mutta jos teen vikakoodien mukaan, vaihdan turhaan noita tunnistimia/vanossolenoideja?

                              Vai sittenkin suoraan ketju/laahainremppaan? Osien edullisuus noiden osalta tiedossa.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #45
                                Käy Ahokkaalla näyttämässä konetta, voivat varmaan kokemuksesta kertoa missä mennään?

                                Bemarihuolto huoltaa kaikki BMW auto vuosien kokemuksella
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎