Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x CDV poisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jammü
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 191
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Dualfun View Post
    CDV kyllä saisi ottaa kuikkaan autosta kuin autosta.

    Katselin autoa alta ja näyttää sille, että CDV palikan voisi ottaa irti tuolta välistä.

    Mutta:
    a) onko varmuutta sopiiko letku suoraan toiseen pikaliittimeen
    b) jääkö liittimet pitämään kun ne ollut auki (tiivisteitä ei saa erikseen)

    Tämä siis 320i LCI.
    Osa on ETK:n mukaan sama kaikissa 316i-330i sekä 325d-330d.
    Ainakin 335i:ssä CDV pois ja letkuun kiinni. Ei tarvinnut mitään välipalikoita.

    Comment

    • Tiik
      BTCF Member
      • Apr 2012
      • 497
      • Vantaa

      #17
      Omassa E92:ssa letkut kävivät suoraan toisiinsa, tosin hirveästi ylimääräistä niissä ei ollut.

      Erittäin helppo ja hyvä modaus on tosiaan käyttää sitä alkuperäistä mokkulaa, ottaa sen vain ensin irti ja iskee sen kuristimen esim. ruuvimeisselillä sieltä sisältä pois. Erittäin helppo homma ja ulospäin näyttää edelleen aivan vakiolta...

      Comment

      • pwd83
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1004
        • Espoo

        #18
        e90 330i cdv clutch delay valve

        Häiritseekö ketään muuta tuo cdv? Itte ihan ranteet auki fiilis kun on tuo venttiili säätämässä ja mukamas tekemässä vaihdoista pehmeempiä. Tilasin tuollaisen korvaavan venttiilin ebaysta joka poistaa tämän ominaisuuden. Ilmoittelen asennuksen jälkeen fiilikset.

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          #19
          Originally posted by pwd83 View Post
          Häiritseekö ketään muuta tuo cdv? Itte ihan ranteet auki fiilis kun on tuo venttiili säätämässä ja mukamas tekemässä vaihdoista pehmeempiä. Tilasin tuollaisen korvaavan venttiilin ebaysta joka poistaa tämän ominaisuuden. Ilmoittelen asennuksen jälkeen fiilikset.
          X35i malleista nämä taidetaan poistaa järjestään, mikäli kytkimen joutuu vaihtamaan pitävempään. Ei ainakaan huonontunut

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #20
            Ehottomasti cdv pois. Kytkin on ihan kumipallon tuntuinen ja kesällä välillä aiheutti nykiviä lähtöjä hiljasissa nopeuksissa
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17836
              • PKS

              #21
              Originally posted by pwd83 View Post
              Tilasin tuollaisen korvaavan venttiilin ebaysta joka poistaa tämän ominaisuuden. Ilmoittelen asennuksen jälkeen fiilikset.
              Siis tämänkö?

              Edelleen ounastelen, onko se edes pakollinen vai voiko nykyisen venttiilin vain poistaa välistä ja kytkeä letkut toisiinsa. Yllä kertovat monet, että 335i malleissa se onnistuu näin, mutta kukaan ei ole pystynyt kertomaan onnistuuko pienempikoneisissa, joissa ETK:n mukaan osa on eri.

              Näen muutamia vaihtoehtoja:
              1) CDV pois välistä ja letkut kiinni (onnistuu ainakin 335i)
              2) korvauspalikka kuten kerroit tilanneesi
              3) CDV:n poraaminen läpivirtaavaksi (käytännössä DIY kohdalle 2) - kuten eBay kuvassakin näkee)
              Last edited by Dualfun; 18-02-2015, 15:43.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • pwd83
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1004
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Dualfun View Post
                Siis tämänkö?

                Edelleen ounastelen, onko se edes pakollinen vai voiko nykyisen venttiilin vain poistaa välistä ja kytkeä letkut toisiinsa. Yllä kertovat monet, että 335i malleissa se onnistuu näin, mutta kukaan ei ole pystynyt kertomaan onnistuuko pienempikoneisissa, joissa ETK:n mukaan osa on eri.

                Näen muutamia vaihtoehtoja:
                1) CDV pois välistä ja letkut kiinni (onnistuu ainakin 335i)
                2) korvauspalikka kuten kerroit tilanneesi
                3) CDV:n poraaminen läpivirtaavaksi (käytännössä DIY kohdalle 2) - kuten eBay kuvassakin näkee)
                Kyllä sä Ville mut tunnet. Menin tilaamaan ennen kuin mistään luin että turha ostos😭

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎