Meni hiljaiseksi kun sanoin että pitänee katsella siihen suuntaan kun autoa on seuraavan kerran vaihtamassa...
Toi on kyllä suurinta paskaa, mitä oon kuullut. Veholla on vielä semmoset kivat "omavastuu" jutut noissa maalauksissa, että pääsee maksamaan ihan kunnolla takuumaalauksista. Sen verran, että kunnollinen maalari tekee samalla rahalla ihan koko homman. Tässäkin vähän tarinaa tuostaa tiimityöstä Kyllä bemaristien kannattaa olla hyvin tyytyväisiä siitä, miten näitä hommia tämän merkin puitteissa hoidetaan. Harva merkki hoitaa yhtä asiallisesti.
Katselin oman autoni huoltokirjaa eikä sillä löydy leimoja koritakuu-tarkastuksista.
Tarkoittaako tämä ettei takuu ole enään voimassa?
Voiko sen vielä saattaa voimaan? (autossa ei ole mitään ruostetta, kunhan ihmettelen)
Eipä löytynyt omastakaan huoltokirjasta koritarkastuksista mainintoja ja pari viimeistä huoltoa tehty ite, mutta niin vain meni takaluukun maalaus takuuseen...
Tällä viikkoa vaihtui omaan E91:n kokonaan uusi luukku koritakuun piikkiin.
Vm. 2008 ja 150tkm ajettu. Kukkaa oli molemmilla sivuilla luukun reunassa jossa on ne muoviset suojat. Lisäksi vielä luukun alareunassa sauman välissä.
Hienosti toimi koritakuu kyllä!
-Jiri
* E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *
Täällä myös 2005 vuosimallin e90 missä yhden oven alareunasta sauma ruosteessa. Suostuvat vaihtamaan oven koritakuuseen, mutta eivät maksa häivytystä jos sävy ei satu kohdalleen. Häivytyksestä pitäisi maksaa 300-400 € lisää. Auton väri on titan silber metallic. Onko muilla mennyt häivytys koritakuun piikkiin vai onko sille yleensäkään tarvetta?
Täällä myös 2005 vuosimallin e90 missä yhden oven alareunasta sauma ruosteessa. Suostuvat vaihtamaan oven koritakuuseen, mutta eivät maksa häivytystä jos sävy ei satu kohdalleen. Häivytyksestä pitäisi maksaa 300-400 € lisää. Auton väri on titan silber metallic. Onko muilla mennyt häivytys koritakuun piikkiin vai onko sille yleensäkään tarvetta?
Vaaleissa metalliväreissä kannattaa häivyttää.
Voi muutaman satasen säästö ohuesti harmittaa jälkeenpäin kun väriero pistää silmään.
Vänkärin ovi alasaumasta lähtenyt kukkimaan.
Tulee uusi ovi.
Takaluukku pystyreunoista lähtenyt ruostumaan.
Siitä saa kuulema vielä käyttökelpoisen.
Liian vähän ruostunut vaihtokuntoiseksi.
Muista luukuista ei löytynyt ruostetta.
Onko niin että koritakuu toimii vain yhden kerran?
Kyllähän se toimii takuuaikana vaikka 10 kertaa kun pitää oikeuksistaan huolta. Muutenhan korjaamon "kannattaisi" tehdä huonosti ja sanoa että uusinta asiakkaan piikkiin. Sitähän ne toki joissain paikoissa yrittää.
Koritakuu on 6 vuotta, joten se ei ole enää voimassa, mutta saumoista kukkimiset on ainakin täällä mennyt puhkiruostumattomistakuuseen joka on 12 vuotta. Puhkihan se onkin ja sisältäpäin...
Käytin kuvauksissa auton ja kolmen viikon päähän varattiin aika, auto oli autokeskuksella 3 päivää. Takaluukusta maalattiin sisäreuna uusiksi, oli alkanut mätiin pystyreunasta toiselta puolen. Koko luukkua ei vaihdettu vielä sen takia. Ruoste puski juuri sen muovipaneelin alta. Ovet on ainakin vielä kunnossa mutta täytyy tarkkailla koska ne lähtee mätiin. Auto on 320d -06 saksantuonti ajettu 210tkm.
Vänkärin ovi alasaumasta lähtenyt kukkimaan.
Tulee uusi ovi.
Takaluukku pystyreunoista lähtenyt ruostumaan.
Siitä saa kuulema vielä käyttökelpoisen.
Liian vähän ruostunut vaihtokuntoiseksi.
Muista luukuista ei löytynyt ruostetta.
Onko niin että koritakuu toimii vain yhden kerran?
Näin entisenä merkkiliikkeen peltityönjohtajana voin sanoa, että koritakuu toimii yhdelle osalle vain sen yhden kerran. Jos sen jälkeen tekee samasta osasta kyselyä niin vastauksessa sanotaan, että asiassa pitää kääntyä korjauksen tehneen korjaamon puoleen.
Voi ny kilin kellit... E91 kevätvahauksen yhteydessä tuli tarkastettua viime syksynä takuuseen maalatut takaluukun sivut... Maalipinta jo rikki muovien alta molemmin puolin ja hiukan epämääräiseltä näyttää, olisko jo pientä kukkaakin... Taas joutuu vääntämään marmorin ja/tai maalausfirman kanssa kuka antaa sijaisauton käyttöön. Pitikös tuon rempan yhteydessä vaihtaa ne muovit? Mulla ainakin näky olevan samat alkuperäiset paikassaan ja ilmeisesti ne hinkkaa maalipinnan rikki nurkista?
Kait ton korjauksen pitäs enemmän kun puol vuotta kestää... Prkl...
Voi ny kilin kellit... E91 kevätvahauksen yhteydessä tuli tarkastettua viime syksynä takuuseen maalatut takaluukun sivut... Maalipinta jo rikki muovien alta molemmin puolin ja hiukan epämääräiseltä näyttää, olisko jo pientä kukkaakin... Taas joutuu vääntämään marmorin ja/tai maalausfirman kanssa kuka antaa sijaisauton käyttöön. Pitikös tuon rempan yhteydessä vaihtaa ne muovit? Mulla ainakin näky olevan samat alkuperäiset paikassaan ja ilmeisesti ne hinkkaa maalipinnan rikki nurkista?
Kait ton korjauksen pitäs enemmän kun puol vuotta kestää... Prkl...
Sain vihdoin aikaiseksi käytyä maalauksen suorittaneessa firmassa. He vetosivat juurikin noiden muovien hinkkaukseen ja kieltäytyivät uudesta maalaushommasta. Merkkarilla taasen todettiin, että siitä hinkkauksesta se johtuu, mutta muovien osanumerot eivät ole päivittyneet --> se nyt vaan on sellainen... Noh, onneksi vauriot on sen verran pieniä ja huomaamattomassa paikassa, että saa ne itekin korjattua ja sitten päälle kiveniskemäteippi, ettei pääse muovit enää hinkkaamaan maalipintaa rikki.. Josko se sillä kestäis.
Comment