Hei! en tiedä varmasti että tuliko tämä oikeaan osioon. Auto on E90 320d vm-06 120kw manuaali jossa on noin 80tkm mittarissa. nyt on parina päivänä ilmennyt semmoista vikaa että että kiihdyttämisen jälkeen kun vaihtaa vaihdetta tai antaa kierrosten laskea niin mittaristossa vilkahtaa nopeasti keltainen moottorin vikavalo ja auto nytkähtää, lisäksi auto on sammunut muutaman kerran oirehtiessaan vauhdista.. lähtee aina pysähdyksen jälkeen uudelleen käyntiin ja ei jätä mitään erikoisempiä valoja mittaristoon? mikäköhän tuota voisi vaivata? oireillut nyt enemmän pakkasten alkaessa.:think Lisäystä eli tänään käytetty yleiskorjaamolla vikakoodin luvussa, jossa oli tullut koodi polttoainepumpulta, asentaja ei osannut tarkemmin sanoa mikä pumppu olisi kyseessä, koska yleistesteri ei osannut tarkemmin kertoa. Tietääkö joku että onko näistä paukkunut kohtuu arvokkaitakin korkeapaine pumppuja? vai viittaisiko oireet johonkin muuhun pumppuun?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 320d moottorin vikavalo ja sammuileminen
Collapse
X
-
Originally posted by Petterson View PostHei! en tiedä varmasti että tuliko tämä oikeaan osioon. Auto on E90 320d vm-06 120kw manuaali jossa on noin 80tkm mittarissa. nyt on parina päivänä ilmennyt semmoista vikaa että että kiihdyttämisen jälkeen kun vaihtaa vaihdetta tai antaa kierrosten laskea niin mittaristossa vilkahtaa nopeasti keltainen moottorin vikavalo ja auto nytkähtää, lisäksi auto on sammunut muutaman kerran oirehtiessaan vauhdista.. lähtee aina pysähdyksen jälkeen uudelleen käyntiin ja ei jätä mitään erikoisempiä valoja mittaristoon? mikäköhän tuota voisi vaivata? oireillut nyt enemmän pakkasten alkaessa.:think Lisäystä eli tänään käytetty yleiskorjaamolla vikakoodin luvussa, jossa oli tullut koodi polttoainepumpulta, asentaja ei osannut tarkemmin sanoa mikä pumppu olisi kyseessä, koska yleistesteri ei osannut tarkemmin kertoa. Tietääkö joku että onko näistä paukkunut kohtuu arvokkaitakin korkeapaine pumppuja? vai viittaisiko oireet johonkin muuhun pumppuun?:think
siirtopumppu löytyy siitä takapenkin alta olevasta huolto luukusta__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by blackbimmer View PostTuossa muutamia koodeja mitä tuli auton sammumisen jälkeen. Oli paljon muitaki koodeja, mut suurin osa johtuu varmaan siitä ku auto sammu vauhdista. On tämä ihme vika ku kesällä ei oikeestaan oirehi ollenkaan.vasta ku ilmat kylmenee nii alkaa tulla oireita. :think
Bmw E90 318d 2005 193tkm. vähän piristetty.
Tuossa kooditLast edited by vili899; 05-12-2013, 09:52.
Comment
-
-
Originally posted by EkiHoo View PostMoro,
Taitaa noin äkkiseltään vika löytyvän jostakin huonosta kontaktista. Itse käyttäisin kaikki releet irti ja takaisin kontaktisprayn kanssa. Siellä oli yksi koodi moottoriohjaimen releestä, ettei olisi yksi syyllinen.
Eki
Comment
-
-
Moro,
Tuo vika vaikuttaa siltä kuin virran syötössä tulee lyhytaikainen katkos jostakin syystä, ilmeisesti useampaan paikkaan.
Itsellä teki vastaavanlaisen kujeen viim kesänä (X3:ssa) pari kertaa ja se häipyi kun käytin akun irti, putsailin kaikki kontakti mekaanisesti ja kiristelin huolella takaisin + latasin akun.
E
Comment
-
-
Originally posted by EkiHoo View PostMoro,
Tuo vika vaikuttaa siltä kuin virran syötössä tulee lyhytaikainen katkos jostakin syystä, ilmeisesti useampaan paikkaan.
Itsellä teki vastaavanlaisen kujeen viim kesänä (X3:ssa) pari kertaa ja se häipyi kun käytin akun irti, putsailin kaikki kontakti mekaanisesti ja kiristelin huolella takaisin + latasin akun.
E
Pitääpä koittaa käyttää akku irti ja putsailla liitokset, jos vaikka auttas asiaan..
Comment
-
-
Moi,
Itsellä erään remontin jälkeen ei auto käynnistynyt, antoi keltasen moottorivikavalon ja vikakoodin nokka-akselien asentotunnistimista. Otin ne irti ja kopsuttelin varovasti sekä kokeilin magneetilla niitä (toimivat magneettisesti). Laitoin takaisin kiinni ja kaikki toiminut sen jälkeen. Voisin hyvin kuvitella, että jos nämä sekoilevat auto sammuttaa itsensä jos luuleee nokkien olevan väärässä asennossa..?
Muijan Civic muutamia vuosia sitten teki vauhdista samaa mitä olette kuvailleet ja vika oli silloinkin nokka-akselien asentotunnistimissa.
Oma e90 on bensa, mutta nuo kannattaa ehkä kokeilla kopistella, ovat helposti irrotettavissa ainakin bensavehkeessä.
Comment
-
-
Lainataan tätä keskustelua, kun pirssiin samoja oireita ilmaantui. Mulla teki tänä aamuna E90 330i joulukuusi ilmiön. Oli roikassa 2h ja pakkasta 20 astetta. Starttasin käyntiin ja 10s kuluttua syttyi moottorin keltainenvalo, joka puoliksi täytetty keltainen. (varmaan tarkoitti puolitettuja/rajoitettua tehoa). Nuo luistoneston jne. keltaiset valot kävi myös taulussa. Lähti siis normaalisti käyntiin, mutta ajossa kulki vaivoin 60-70km/h. Sammuttelin virtoja ja aina sama juttu välillä tosin muutaman sekunnin viiveellä valoja tauluun. Irroitin akun kengän 10min ajaksi ja sen jälkeen tehot palasi, mutta edelleen palaa pieni keltainen moottorinvikavalo. Auto toimii kuitenkin normaalisti. Toisessa E61 530d oli muinoin vastaavia ongelmia ja silloin boxin releen vaihdolla tuli kuntoon. Sitä veikkaan nyt tuossa pirssissä, mutta rassataan, kirotaan ja toivotaan, että tulee kuntoon...Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
EX:
X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit
Comment
-
Comment