Ota polttoainepumpun ohjausboksilta vikakoodit ylös ennen nollausta, olis todellakin mielenkiintoista tietää mikä sen herättää tolla. Ajoneston synkkaan se ei voi vaikuttaa, mutta polttoainepumpun ohjaus voi ehkä olla tiltissä eikä syötä ruiskupumpulle naftaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 320D Ei käynnisty akun tyhjenemisen jälkeen
Collapse
X
-
joo täytyy ottaa. Mitenhän tuo episodi olisi edennyt jos olisin antanut liikkeen tehdä huoltoja, koska jos syy olisi ollut esim polttoainepumpun, ei se ajonestoboksin vaihto olisi auttanut mitään ja lisää remontteja olisi ollut tiedossa. Ei kellään avuliaalla hml lähistöllä asuvalla forumilaisella sattuisi olemaan tuota vikakoodinlukijaa käytössä?Last edited by mkk320d; 12-02-2012, 15:16.
Comment
-
-
Originally posted by mkk320d View Postjoo täytyy ottaa. Mitenhän tuo episodi olisi edennyt jos olisin antanut liikkeen tehdä huoltoja, koska jos syy olisi ollut esim polttoainepumpun, ei se ajonestoboksin vaihto olisi auttanut mitään ja lisää remontteja olisi ollut tiedossa. Ei kellään avuliaalla hml lähistöllä asuvalla forumilaisella sattuisi olemaan tuota vikakoodinlukijaa käytössä?
Jos kukaan ei ole vielä ilmoittautunut nii etsi vaikka tuolta...
Comment
-
-
Originally posted by mkk320d View PostHAH, kävin tänään kokeilemassa tuota keinoa autoliikkeessä kun sielä oli joku makkaramehupäivä ja käyntiinhän se lähti samantien , ei kyllä tosin ihan kaikista ongelmista eroon päästy, DTC:n ja liikkeellelähdön avustimen valo palaa kojelaudassa. Luulen että ovat samallailla jotenkin killissä, pitäisköhän kokeilla ottaa sitä akkua irti? Sitten myös huoltomittareissa on pelkkää viivaa, ei siis nollia edes vaan viivoja? Saiskohan näitäkin jotenkin kotikonstein fiksattua
Mikäli huoltoliike olisi nytkin saanut "vian korjata", olisi laskussa joka tapauksessa ollut nelinumeroinen luku.
Hyvä kuitenkin että siltä nyt pelastuttiin.
Comment
-
-
Joo eipä tullut liikkeen puolesta mitään kustannuksia.. nollautettiin forumilaisen toimesta vikakoodit ja huoltovälilaskurit. Huoltovälilaskurit rupesivat toimimaan ja muut vikavavalot lähtivät pois mutta lyhyen ajon jälkeen DTC:n ja liikkeellelähtöavustimen vikavalot syttyivät taas ja dtc lakkasi toimimasta, toimi siis oikein hetken aikaa ennenkuin vikavalot uudestaan syttyivät. Onko tähän enää mitään ideoita? kyllä itse ilman tuota dtc:täkin pärjään mutta on se vähän ikävä sitten jossainvaiheessa kun autoa rupee vaihtamaan.
Comment
-
-
Originally posted by mkk320d View PostOnko tähän enää mitään ideoita? kyllä itse ilman tuota dtc:täkin pärjäänBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
voi olla, vaikuttaisikohan sama anturi siihen, että vasemmalle käännyttäessä vilkku ei mene pois kun ratin kääntää takaisin keskelle mutta oikealle käännyttäessä se lähtee heti pois kun vähänkin kääntää rattia takaisinpäin. Onko tuo anturin kalibrointi mahdollista ainoastaan merkkihuollossa? Eivät siellä kuitenkaan usko jos menen tuollaista ehdottamaan vaan ehdottavat jonkun osan vaihtoa..
Comment
-
-
e91 330d...
tähän ketjuun liittyen törmättiin samanlaisiin hankaluuksiin e91 330d:n kanssa.
akku oli jo vähän ehtoopuolella, kun alettiin puuhastella kaverin dpffän vaihtoa ja vähän toista päivää kaapeli oli irti. Tämä johti puolestaan aiemmin palstalla esitettyyn bmwn horrostilaan, joka oli aika mystinen aluksi ennen ketjun löytymistä. pystyykö näiden vehkeiden kanssa puuhastelemaan virrat kiinni, vai sekoilevatko entistä pahemmin?
Naftatemppua kokeiltiin aluksi ja auton virrat palasi takasin. ennen sitä startatessa pyöritti, mutta ei käynnistyy.
seuraavaksi kaikki muut pelaa, mutta ei pyöräyrä enää (vanha akussa liian vähän virtaa?). Sitte uus akku kiinni ja lisää löpöä tankkiin, eli nk. herätysliike. ei lähe pyörittämään. pieni naksaus kuuluu jostakin starttiosastolta.
Vikakoodeja selaillaan vähän joka välissä: akun kytkennän jälkeen niitä löytyy iso nippu virtojen loppumisen vuoksi, uudella akulla jäi enää joku CAS-ilmoitus, eli ilmeisesti car access system.
Takana siirtopumpusta ei kuulu jurinaa, joten syöttöpaineita ei tietenkään saada näkyviin. eikä nää vehkeet käsittääkseni anna startata jos löpö ei liiku tankista eteenpäin.
Auto kainaloon ja merkkihuoltoon. Mistään muusta ei löydy vikaan paitsi siirtopumppu vaikuttaa mykältä. Mikäs sille tuossa välissä voi tulla vai päättikö tulla tiensä päähän? Synkkausta täällä on aika paljon veikkailtu, mutta löpön tankkauksella (lähes) kaikkien systeemeiden pitäs herätä henkiin (niinku 1. tankauksella vaikutti tapahtuvan). pumpulle meneviä piuhojen tarkistuksia ei tehty/mitattu ja releiden tarkistaminen vähän ?, mutta muuten herätyksen kanssa pari päivää askarreltiin, joista itse olin päivän paikalla. Onko kaikissa alkupään e91 (2005/06) masiinoissa tämä nk BIS eli älykäs akkusysteemi, joka pistää autonhorrokseen tuollein kivasti, vai mikä sen tekee?
kellä muilla ollu kokemuksia bmwn horrostilasta ja millaisella ratkaisulla?
Comment
-
-
Originally posted by DVader View Posttähän ketjuun liittyen törmättiin samanlaisiin hankaluuksiin e91 330d:n kanssa.
akku oli jo vähän ehtoopuolella, kun alettiin puuhastella kaverin dpffän vaihtoa ja vähän toista päivää kaapeli oli irti. Tämä johti puolestaan aiemmin palstalla esitettyyn bmwn horrostilaan, joka oli aika mystinen aluksi ennen ketjun löytymistä. pystyykö näiden vehkeiden kanssa puuhastelemaan virrat kiinni, vai sekoilevatko entistä pahemmin?
Naftatemppua kokeiltiin aluksi ja auton virrat palasi takasin. ennen sitä startatessa pyöritti, mutta ei käynnistyy.
seuraavaksi kaikki muut pelaa, mutta ei pyöräyrä enää (vanha akussa liian vähän virtaa?). Sitte uus akku kiinni ja lisää löpöä tankkiin, eli nk. herätysliike. ei lähe pyörittämään. pieni naksaus kuuluu jostakin starttiosastolta.
Vikakoodeja selaillaan vähän joka välissä: akun kytkennän jälkeen niitä löytyy iso nippu virtojen loppumisen vuoksi, uudella akulla jäi enää joku CAS-ilmoitus, eli ilmeisesti car access system.
Takana siirtopumpusta ei kuulu jurinaa, joten syöttöpaineita ei tietenkään saada näkyviin. eikä nää vehkeet käsittääkseni anna startata jos löpö ei liiku tankista eteenpäin.
Auto kainaloon ja merkkihuoltoon. Mistään muusta ei löydy vikaan paitsi siirtopumppu vaikuttaa mykältä. Mikäs sille tuossa välissä voi tulla vai päättikö tulla tiensä päähän? Synkkausta täällä on aika paljon veikkailtu, mutta löpön tankkauksella (lähes) kaikkien systeemeiden pitäs herätä henkiin (niinku 1. tankauksella vaikutti tapahtuvan). pumpulle meneviä piuhojen tarkistuksia ei tehty/mitattu ja releiden tarkistaminen vähän ?, mutta muuten herätyksen kanssa pari päivää askarreltiin, joista itse olin päivän paikalla. Onko kaikissa alkupään e91 (2005/06) masiinoissa tämä nk BIS eli älykäs akkusysteemi, joka pistää autonhorrokseen tuollein kivasti, vai mikä sen tekee?
kellä muilla ollu kokemuksia bmwn horrostilasta ja millaisella ratkaisulla?
Eli jos kuitenkin starttirele edes jaksaa naksauttaa, on systeemit siltä osin ok.
Onkohan airbag akkukaapelipaukun kartio edelleen kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis se varsinainen "vikahan" korjaantui tuolla naftan lisäämisellä, eli herätti taas systeemit toimintakuntoon, mutta nyt siellä on kyllä oltava jokin kontakstiongelma?
Eli jos kuitenkin starttirele edes jaksaa naksauttaa, on systeemit siltä osin ok.
Onkohan airbag akkukaapelipaukun kartio edelleen kiinni?
Comment
-
Comment