Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320D Ei käynnisty akun tyhjenemisen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Ota polttoainepumpun ohjausboksilta vikakoodit ylös ennen nollausta, olis todellakin mielenkiintoista tietää mikä sen herättää tolla. Ajoneston synkkaan se ei voi vaikuttaa, mutta polttoainepumpun ohjaus voi ehkä olla tiltissä eikä syötä ruiskupumpulle naftaa.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • mkk320d
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 12
      • -

      #32
      joo täytyy ottaa. Mitenhän tuo episodi olisi edennyt jos olisin antanut liikkeen tehdä huoltoja, koska jos syy olisi ollut esim polttoainepumpun, ei se ajonestoboksin vaihto olisi auttanut mitään ja lisää remontteja olisi ollut tiedossa. Ei kellään avuliaalla hml lähistöllä asuvalla forumilaisella sattuisi olemaan tuota vikakoodinlukijaa käytössä?
      Last edited by mkk320d; 12-02-2012, 15:16.

      Comment

      • E.K.
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 494
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by mkk320d View Post
        joo täytyy ottaa. Mitenhän tuo episodi olisi edennyt jos olisin antanut liikkeen tehdä huoltoja, koska jos syy olisi ollut esim polttoainepumpun, ei se ajonestoboksin vaihto olisi auttanut mitään ja lisää remontteja olisi ollut tiedossa. Ei kellään avuliaalla hml lähistöllä asuvalla forumilaisella sattuisi olemaan tuota vikakoodinlukijaa käytössä?

        Jos kukaan ei ole vielä ilmoittautunut nii etsi vaikka tuolta...


        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by mkk320d View Post
          HAH, kävin tänään kokeilemassa tuota keinoa autoliikkeessä kun sielä oli joku makkaramehupäivä ja käyntiinhän se lähti samantien , ei kyllä tosin ihan kaikista ongelmista eroon päästy, DTC:n ja liikkeellelähdön avustimen valo palaa kojelaudassa. Luulen että ovat samallailla jotenkin killissä, pitäisköhän kokeilla ottaa sitä akkua irti? Sitten myös huoltomittareissa on pelkkää viivaa, ei siis nollia edes vaan viivoja? Saiskohan näitäkin jotenkin kotikonstein fiksattua
          Sinne on nyt jäänyt vain joitain vikakoodeja päälle virran vähyyden vuoksi, joten ne kun vielä nollautat niin se oli siinä.
          Mikäli huoltoliike olisi nytkin saanut "vian korjata", olisi laskussa joka tapauksessa ollut nelinumeroinen luku.
          Hyvä kuitenkin että siltä nyt pelastuttiin.

          Comment

          • mkk320d
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 12
            • -

            #35
            Joo eipä tullut liikkeen puolesta mitään kustannuksia.. nollautettiin forumilaisen toimesta vikakoodit ja huoltovälilaskurit. Huoltovälilaskurit rupesivat toimimaan ja muut vikavavalot lähtivät pois mutta lyhyen ajon jälkeen DTC:n ja liikkeellelähtöavustimen vikavalot syttyivät taas ja dtc lakkasi toimimasta, toimi siis oikein hetken aikaa ennenkuin vikavalot uudestaan syttyivät. Onko tähän enää mitään ideoita? kyllä itse ilman tuota dtc:täkin pärjään mutta on se vähän ikävä sitten jossainvaiheessa kun autoa rupee vaihtamaan.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #36
              Originally posted by mkk320d View Post
              Onko tähän enää mitään ideoita? kyllä itse ilman tuota dtc:täkin pärjään
              Toimiiko absit? = voisiko joku ABS-anturi olla rikki.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #37
                No otitteko vikakoodit ylös ennen nollausta? Kyllä tuo DTC jättää nytkin koodin että mikä sitä harmittaa :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • mkk320d
                  Newbiemmer
                  • Feb 2012
                  • 12
                  • -

                  #38
                  Absit toimii kyllä, siinä tuli yllättäen kiireinen tilanne niin jäi ne koodit sitten ottamatta.. Hitto kun ei mikään voi kerralla onnistua.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by mkk320d View Post
                    Absit toimii kyllä, siinä tuli yllättäen kiireinen tilanne niin jäi ne koodit sitten ottamatta.. Hitto kun ei mikään voi kerralla onnistua.
                    Siis ilmeisesti kulkukulma-anturi pitää kalibroida uudelleen?

                    Comment

                    • mkk320d
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 12
                      • -

                      #40
                      voi olla, vaikuttaisikohan sama anturi siihen, että vasemmalle käännyttäessä vilkku ei mene pois kun ratin kääntää takaisin keskelle mutta oikealle käännyttäessä se lähtee heti pois kun vähänkin kääntää rattia takaisinpäin. Onko tuo anturin kalibrointi mahdollista ainoastaan merkkihuollossa? Eivät siellä kuitenkaan usko jos menen tuollaista ehdottamaan vaan ehdottavat jonkun osan vaihtoa..

                      Comment

                      • E.K.
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 494
                        • Helsinki

                        #41
                        Luulisin et onnistuu taas foorumilaisten tekemänä...

                        Comment

                        • xela
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 141
                          • Tampere

                          #42
                          Todennäköisesti vika juuri rattiakselin asentoanturin kalibroinnissa. Itsellä teki juuri samat temput kun vaihdoin viiksipaketin. Testerillä kun teki kalibroinnin niin homma tuli kuntoon.

                          Comment

                          • DVader
                            Newbiemmer
                            • Oct 2011
                            • 16
                            • suomi-helsinki-mikkeli

                            #43
                            e91 330d...

                            tähän ketjuun liittyen törmättiin samanlaisiin hankaluuksiin e91 330d:n kanssa.

                            akku oli jo vähän ehtoopuolella, kun alettiin puuhastella kaverin dpffän vaihtoa ja vähän toista päivää kaapeli oli irti. Tämä johti puolestaan aiemmin palstalla esitettyyn bmwn horrostilaan, joka oli aika mystinen aluksi ennen ketjun löytymistä. pystyykö näiden vehkeiden kanssa puuhastelemaan virrat kiinni, vai sekoilevatko entistä pahemmin?

                            Naftatemppua kokeiltiin aluksi ja auton virrat palasi takasin. ennen sitä startatessa pyöritti, mutta ei käynnistyy.

                            seuraavaksi kaikki muut pelaa, mutta ei pyöräyrä enää (vanha akussa liian vähän virtaa?). Sitte uus akku kiinni ja lisää löpöä tankkiin, eli nk. herätysliike. ei lähe pyörittämään. pieni naksaus kuuluu jostakin starttiosastolta.

                            Vikakoodeja selaillaan vähän joka välissä: akun kytkennän jälkeen niitä löytyy iso nippu virtojen loppumisen vuoksi, uudella akulla jäi enää joku CAS-ilmoitus, eli ilmeisesti car access system.

                            Takana siirtopumpusta ei kuulu jurinaa, joten syöttöpaineita ei tietenkään saada näkyviin. eikä nää vehkeet käsittääkseni anna startata jos löpö ei liiku tankista eteenpäin.

                            Auto kainaloon ja merkkihuoltoon. Mistään muusta ei löydy vikaan paitsi siirtopumppu vaikuttaa mykältä. Mikäs sille tuossa välissä voi tulla vai päättikö tulla tiensä päähän? Synkkausta täällä on aika paljon veikkailtu, mutta löpön tankkauksella (lähes) kaikkien systeemeiden pitäs herätä henkiin (niinku 1. tankauksella vaikutti tapahtuvan). pumpulle meneviä piuhojen tarkistuksia ei tehty/mitattu ja releiden tarkistaminen vähän ?, mutta muuten herätyksen kanssa pari päivää askarreltiin, joista itse olin päivän paikalla. Onko kaikissa alkupään e91 (2005/06) masiinoissa tämä nk BIS eli älykäs akkusysteemi, joka pistää autonhorrokseen tuollein kivasti, vai mikä sen tekee?

                            kellä muilla ollu kokemuksia bmwn horrostilasta ja millaisella ratkaisulla?

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by DVader View Post
                              tähän ketjuun liittyen törmättiin samanlaisiin hankaluuksiin e91 330d:n kanssa.

                              akku oli jo vähän ehtoopuolella, kun alettiin puuhastella kaverin dpffän vaihtoa ja vähän toista päivää kaapeli oli irti. Tämä johti puolestaan aiemmin palstalla esitettyyn bmwn horrostilaan, joka oli aika mystinen aluksi ennen ketjun löytymistä. pystyykö näiden vehkeiden kanssa puuhastelemaan virrat kiinni, vai sekoilevatko entistä pahemmin?

                              Naftatemppua kokeiltiin aluksi ja auton virrat palasi takasin. ennen sitä startatessa pyöritti, mutta ei käynnistyy.

                              seuraavaksi kaikki muut pelaa, mutta ei pyöräyrä enää (vanha akussa liian vähän virtaa?). Sitte uus akku kiinni ja lisää löpöä tankkiin, eli nk. herätysliike. ei lähe pyörittämään. pieni naksaus kuuluu jostakin starttiosastolta.

                              Vikakoodeja selaillaan vähän joka välissä: akun kytkennän jälkeen niitä löytyy iso nippu virtojen loppumisen vuoksi, uudella akulla jäi enää joku CAS-ilmoitus, eli ilmeisesti car access system.

                              Takana siirtopumpusta ei kuulu jurinaa, joten syöttöpaineita ei tietenkään saada näkyviin. eikä nää vehkeet käsittääkseni anna startata jos löpö ei liiku tankista eteenpäin.

                              Auto kainaloon ja merkkihuoltoon. Mistään muusta ei löydy vikaan paitsi siirtopumppu vaikuttaa mykältä. Mikäs sille tuossa välissä voi tulla vai päättikö tulla tiensä päähän? Synkkausta täällä on aika paljon veikkailtu, mutta löpön tankkauksella (lähes) kaikkien systeemeiden pitäs herätä henkiin (niinku 1. tankauksella vaikutti tapahtuvan). pumpulle meneviä piuhojen tarkistuksia ei tehty/mitattu ja releiden tarkistaminen vähän ?, mutta muuten herätyksen kanssa pari päivää askarreltiin, joista itse olin päivän paikalla. Onko kaikissa alkupään e91 (2005/06) masiinoissa tämä nk BIS eli älykäs akkusysteemi, joka pistää autonhorrokseen tuollein kivasti, vai mikä sen tekee?

                              kellä muilla ollu kokemuksia bmwn horrostilasta ja millaisella ratkaisulla?
                              Siis se varsinainen "vikahan" korjaantui tuolla naftan lisäämisellä, eli herätti taas systeemit toimintakuntoon, mutta nyt siellä on kyllä oltava jokin kontakstiongelma?
                              Eli jos kuitenkin starttirele edes jaksaa naksauttaa, on systeemit siltä osin ok.
                              Onkohan airbag akkukaapelipaukun kartio edelleen kiinni?

                              Comment

                              • DVader
                                Newbiemmer
                                • Oct 2011
                                • 16
                                • suomi-helsinki-mikkeli

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Siis se varsinainen "vikahan" korjaantui tuolla naftan lisäämisellä, eli herätti taas systeemit toimintakuntoon, mutta nyt siellä on kyllä oltava jokin kontakstiongelma?
                                Eli jos kuitenkin starttirele edes jaksaa naksauttaa, on systeemit siltä osin ok.
                                Onkohan airbag akkukaapelipaukun kartio edelleen kiinni?
                                Jaa-a. onko numerosarjaa osasta/mistä kohdin pitäisi löytyä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎