Edgeä varmaan tilata sitten ja 5w30 on sopivampaa kuin 0w40 meidän oloissa? pakkaa sekoittaa vielä edge turbo diesel 5w40, kaikissa samat luokituksetkin.
Toisaalta bemarin oem öljyä sakuista näyttää saavan jopa halvemmalla kuin castrollin omassa purkissa. Mitähän castrolin sarjaa tuo bemun purkissa oleva on?
Kaikkihan sopii pdf:n kanssa noista, mitähän käytännön eroa?
Täällä on ajettu kohta 80tkm Neste City-pro 5W40:llä jossa on LL-98-luokitus.
Auto on lisäksi ollu kokoajan lastutettu.
Viimetalvena hiukkassuodattimen vastapaineet oli kuin uudessa, jotain luokkaa 4mBar tyjäkäynillä ja kierroksilla muistaakseni hiukan yli sata millibaaria.
Käyttöohjekirjassa luki että LL-98 käy myös kun tiheämmin vaihtaa, eli noin 10-15tkm välein on tullu vaihdettua.
Tuota öljyä olen käyttäny siksi kun sitä sattuu tallista tynnyrillinen löytymään.
Ainoa merkittävä ero tuossa on noihin Castrollin vastaaviin että tuo haihtuu enemmän eli vaatii mielestäni huohottimeen sen vorteksisuodattimen.
Vakionahan siellä ei ole mitään.
Merkkiliikkeessä sanoivat että tuo M57N2-mylly on niin paljon edistyneempi kuin sen edeltäjä ettei se suodatinta tarvi.
Ja paskat, sama kone se on, öljyluokitusta vain on muutettu vähemmän haihtuvaksi.
Öljy ei tunnu vähenevän vaihtojen välillä ja kilometrejä mittarissa 220000.
Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Täällä on ajettu kohta 80tkm Neste City-pro 5W40:llä jossa on LL-98-luokitus.
Auto on lisäksi ollu kokoajan lastutettu.
Viimetalvena hiukkassuodattimen vastapaineet oli kuin uudessa, jotain luokkaa 4mBar tyjäkäynillä ja kierroksilla muistaakseni hiukan yli sata millibaaria.
Käyttöohjekirjassa luki että LL-98 käy myös kun tiheämmin vaihtaa, eli noin 10-15tkm välein on tullu vaihdettua.
Tuota öljyä olen käyttäny siksi kun sitä sattuu tallista tynnyrillinen löytymään.
Ainoa merkittävä ero tuossa on noihin Castrollin vastaaviin että tuo haihtuu enemmän eli vaatii mielestäni huohottimeen sen vorteksisuodattimen.
Vakionahan siellä ei ole mitään.
Merkkiliikkeessä sanoivat että tuo M57N2-mylly on niin paljon edistyneempi kuin sen edeltäjä ettei se suodatinta tarvi.
Ja paskat, sama kone se on, öljyluokitusta vain on muutettu vähemmän haihtuvaksi.
Öljy ei tunnu vähenevän vaihtojen välillä ja kilometrejä mittarissa 220000.
Diamond Dieseliä 5W40 olen itse käyttänyt jo 70tkm ja vaihdellut 15tkm välein. Lastutettu ja DPF on edelleen toiminnassa ja vastapaineet ok mitä viimeksi katsoin.
Kerran oli myös mobil 0w30 ESP öljyä kun sain pari pönikkää ja talven aikana samalla työmatkalla öljynpinta nousi mittatikun yläreunaan ~1.5L. Jouduin ilmemään ylimääräiset pois, enkä uskaltanut koktaililla kovinkaan pitkälle ajella. Ilmeisesti auto yritti poltella ja pesevämpänä öljynä diesel meni öljyn joukkoon. Luin vastaavaa myös Volvo foorumilta. Nykyisin käyttävät 0w30 öljyä melko useasti.
Vaihdoin takaisin diamond dieseliin enkä ole saanut täysin vastaavalla ajolla samaa aikaiseksi.
Comment