memebuy23buy

335i vai 335d (E91)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #16
    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Tämä toimii tietysti jos diesel ja bensa ovat tasapäisiä ehdokkaita niin silloin reilun 7000 kilsan ajoilla diesel hankintaan, mutta monelle bensan tuomista fiiliksistä ollaan valmiita maksamaan sievoinen summa. Tietysti tuosta voisi vielä laskea kuinka paljon fiilistelylisää tulee jos ajaa sen 15 000 kilsaa vuodessa.
    Mullakin näyttäisi tulevan tällä autolla nyt ekana vuitena 40tkm täyteen. Eli mun kohdalla säästö on selvä.
    En osaa tuohon äänimaailmaan juuri sanoa. Tämän kikottimen äänimaailma kyl voittaa mennentullen edellisen singleturboisen dieselin. Bensaversiolla en ole ajanut, mutta en usko että sen kulkupuoli olisi tästä jotenkin hämmentävästi parempi. Onhan tässä vääntöäki hieman paremmin...minulle dieseli on oikea valinta..
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1307
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by snoub View Post
      Kyllähän se parilitraa vähempi vie maantielläkin, eli merkittävästi halvempaa kyytiä näillä bensan hinnoilla vaikka aine maksais saman, mutta sekin on tosiaan halvempaa dieselissä. Aina jotenkin pistää silmään kun moisesta itsestäänselvyydestä porukka haluaa vääntää Jos vähänkin autolla ajaa niin diesel tulee halvemmaksi.
      Noista silti itsekin hankkisin ehdottomasti 335i:n, mutta muut asiat puoltais tuota valintaa kuin kulutus. Ehdottoman mielenkiintoinen kone/korimalliyhdistelmä tuo e9x 335i.
      En nyt musita tarkalleen paljonko on ilmoitettu kulutus ero vanhemmille 335 bensoille ja dieseleille mutta uudemmille ilmoitettu ero on maantieajossa 1,1L/100km. Eli ei se kovim kummoista summaa tee kk kohti 15 000km vuosittaisella ajomäärällä kun huomioi käyttövoimaveron.
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #18
        No niin... eipä juututa diesel/bensa keskusteluun....

        Keskustelun aloittaja halusi mielipiteitä mm. tyyppivioista ja huoltokuluista...
        Aloittaja mainitsikin, ettei kulutus ole avainasia.

        Molemmat sporttisia kulkineita.

        Diesel/Manuaali yhdistelmällä ei taida montaa autoa olla tarjolla...
        Joten jos haluaa manuaalin niin sitten väistämättä valinta menee bensaan.

        Automaattina sitten taitaa löytyä molempia.

        Huoltohinnat noissa taitaa olla samaa luokkaa oli sitten diesel tai bensa?
        Senverran harvinaisia näillä verotuksen kultamailla edelleen...
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1307
          • Kainuu

          #19
          Nyt on mittarissa 93 000km. Itse ajanut noista reilu 10 000km. Seuraavia korjauksia tehty.
          -Takaiskarit loppu
          -Etupyörän laakerit loppu.
          -Navin DVD uusittu.

          Muuten ihan normi huoltoa.
          BMW i5 M60, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

          Comment

          • mixah
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 40
            • Switzerland

            #20
            Paljon hyviä näkökantoja tuotu esiin. Kuten aiemmin kirjoitin, ei valinta ole nyt kiinni noista polttoainekuluista, koska ajomäärä max. 15000 vuodessa.

            Näillänäkymin olen myös kallistumassa manuaali bensaan. Kuten suuri osa kommentoijista. Nykyisen kulkineen (320d) diesel- kokemusten jälkeen tuntuu hyvältä ajatukselta palata bensaturboon.

            Tosiaan, jos huolloissa tai tyyppivioissa ei ole kummempaa eroa, niin bensalla mennään. Turbot ovat varmaan molemmissa moteissa samat? Entä onko laatikko & kytkin samaa tyyppiä myös?

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              #21
              Originally posted by Nettipepe View Post
              Diesel/Manuaali yhdistelmällä ei taida montaa autoa olla tarjolla...
              Joten jos haluaa manuaalin niin sitten väistämättä valinta menee bensaan.
              Itseasiassa ei yhtään.
              Dieselin yhteydessä ei saa manuaalia.
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by Ändi View Post
                Itseasiassa ei yhtään.
                Dieselin yhteydessä ei saa manuaalia.
                Coupen vissiin saa.
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Coupen vissiin saa.
                  Ei saa.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Lallevihtinen View Post
                    Ei saa.
                    Kiitos korjauksesta

                    Jokatapauksessa tämä helpottaa pähkäilyä bensa vai diesel 335
                    Last edited by Nettipepe; 18-04-2012, 10:18.
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by mixah View Post
                      Turbot ovat varmaan molemmissa moteissa samat?
                      Ei varmaankaan, kun dieselissä on kaksi erikokoista turboa ja bensassa kaksi samankokoista (paitsi uudemmissa N55-koneisissa joissa on vain yksi TwinScroll-turbo).

                      335i (N54): http://www.realoem.com/bmw/showparts...77&hg=11&fg=50
                      335i (N55): http://www.realoem.com/bmw/showparts...73&hg=11&fg=50
                      335d: http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=50
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 18-04-2012, 13:27.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • culli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 378
                        • Helsinki

                        #26
                        Jos ollaan ostamassa autoa jonka arvo putoaa kuitenkin vajaa 10000€ vuodessa, niin onko sillä hevonperseen väliä säästääkö bensalaskussa satasen vai kaksi.

                        Noista moottoreista pitää valita se joka tuo enemmän tyydytystä ajettaessa.

                        Itse en edes miettisi vaan ottaisin bensan mutta ymmärrän (en oikeasti ymmärrä) myös sen jos joku haluaa kuunnella rouskuttavaa ääntä ja nauttia väännöstä 2000-4000 rpm välissä.
                        G20 320i M-sport
                        Alfa GTV 1750

                        Comment

                        • Johto
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 378
                          • Finnland

                          #27
                          Jos ollaan ostamassa autoa jonka arvo putoaa kuitenkin vajaa 10000€ vuodessa, niin onko sillä hevonperseen väliä säästääkö bensalaskussa satasen vai kaksi.
                          Jos ei nyt ihan kuitenkaan tuollaista arvonalenemista, ainakaan keskiarvoisesti.
                          Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                          EX:F80 M3 Mineral Weiss
                          EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by culli View Post
                            Jos ollaan ostamassa autoa jonka arvo putoaa kuitenkin vajaa 10000€ vuodessa, niin onko sillä hevonperseen väliä säästääkö bensalaskussa satasen vai kaksi.

                            Noista moottoreista pitää valita se joka tuo enemmän tyydytystä ajettaessa.

                            Itse en edes miettisi vaan ottaisin bensan mutta ymmärrän (en oikeasti ymmärrä) myös sen jos joku haluaa kuunnella rouskuttavaa ääntä ja nauttia väännöstä 2000-4000 rpm välissä.

                            Munkin kilsoilla säästöä tulee rengassatsin vuodessa. (1700€)..

                            Eikä se ääni nyt niin rouskuttava ole, ja kyllä se kulkuopuoli on kunnossa ihan 1000-5000 alueella. Typeriä yleistyksiä.
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #29
                              Originally posted by culli View Post
                              Jos ollaan ostamassa autoa jonka arvo putoaa kuitenkin vajaa 10000€ vuodessa, niin onko sillä hevonperseen väliä säästääkö bensalaskussa satasen vai kaksi.

                              Noista moottoreista pitää valita se joka tuo enemmän tyydytystä ajettaessa.

                              Itse en edes miettisi vaan ottaisin bensan mutta ymmärrän (en oikeasti ymmärrä) myös sen jos joku haluaa kuunnella rouskuttavaa ääntä ja nauttia väännöstä 2000-4000 rpm välissä.
                              En tiedä,eikä kiinnosta arvonaleneminen mutta olen huomannut että 335 bensakoneena on haluttua tavaraa markkinoilla.Itse olen ehkä nyt keväällä vaihtamassa autoa,niin melkein kotiovelta tullaan autoa kyselemään

                              Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän auton haluttavuus markkinoilla,kuin arvonaleneminen...
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1307
                                • Kainuu

                                #30
                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                En tiedä,eikä kiinnosta arvonaleneminen mutta olen huomannut että 335 bensakoneena on haluttua tavaraa markkinoilla.Itse olen ehkä nyt keväällä vaihtamassa autoa,niin melkein kotiovelta tullaan autoa kyselemään

                                Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän auton haluttavuus markkinoilla,kuin arvonaleneminen...
                                Haluttavuus näkyy hyvänä jälleenmyyntihintana. Ei ole kyllä juuri viime kesästä hinnat muuttuneet kun omankin coupen kohdalta katselee.
                                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                                Comment

                                Working...
                                X