Originally posted by JP-76
View Post
BMW E91 Pre-LCI AHL xenon päivitys LCI AHL xenon valoihin
Collapse
X
-
FRM-Motukan sijainti..
Vastaten omaan kysymykseeni, täältähän vastaus löytyikin...Originally posted by ///MM View PostMistä voin tarkistaa mikä FRM-mokkulan tyypin ?
t. noviisi

E90post #3
Pitääpä tarkistaa sitten kun pääsee kinnerin ääreen!
Comment
-
Raitkaisuja..
Jebban..
Erinäisten foorumikahlausten ja keskusteluiden jälkeen homma näyttää valkenevan...
Pre-LCI AHL valo-swappi LCI AHL valoihin pitäisi wörkkiä
63117161671 -> 63117240263
63117161672 -> 63117240264
Valot menevät sisälle plug´n´play tyyppisesti sisälle. Valot jopa toimivat suoraan mikäli autossa on FRM2 tai FRM3 ohjausmoduuli. Valot toimivat suoraan mutta käytännössä swappi vaatii valojenkoodausta.
Mikäli ei halua AHL ominaisuutta, valoista ohjelmoidaan hot/cold-bulb checkit pois, jotta led-sivuvilkut eivät vilkkuisi autoa käynnistäessä (sekä auton käydessä)
Mikäli haluaa AHL-ominaisuuden käyttöön, homma vaatii 61122149448 kaapelin sekä lisää koodausta.
Comment
-
Ei pidä paikkaansa siltä osin että jos sulla on pre-lci ahl-valot alunperin jotka toimii niinkuin pitää niin lci-ahl valot toimii satavarmasti suoraan tuon ahl:n (ns. Kääntyvät ajovalot) osalta. Ainoastaan kääntymisvalot (joka on eri asia kuin nuo kääntyvät ajovalot) eivät toimi ilman frm2 modulin päivitystä ja tuota johtosarjaa. Kääntymisvaloilla tarkoitetaan ahl-lci valoissa sisemmässä linssissä olevia valoja jotka on suunnattu sivulle niin että toimivat ainoastaan silloin kun vilkku on päällä ja etupyörät käännettynä tietyn asteen yli ja nopeus on tietyn rajan alle. Tarkoitus näillä valoilla on esim. kadunkulmasta kääntyessä valaista ns. katvealue auton etukulmassa jonne normaalit ajovalot eivät ulotu. Tekniikka on ollut käytössä jo vuosia esim. Mersulla. Nykyään noita näkee jo melkein joka merkillä. Esim. WAG-konsernin vehkeissä nuo kääntymisvalot on yleensä toteutettu sumareilla, BMW:llä tuo valojen toteutus on vähän sivistyneempi.Originally posted by ///MM View PostJebban..
Erinäisten foorumikahlausten ja keskusteluiden jälkeen homma näyttää valkenevan...
Pre-LCI AHL valo-swappi LCI AHL valoihin pitäisi wörkkiä
63117161671 -> 63117240263
63117161672 -> 63117240264
Valot menevät sisälle plug´n´play tyyppisesti sisälle. Valot jopa toimivat suoraan mikäli autossa on FRM2 tai FRM3 ohjausmoduuli. Valot toimivat suoraan mutta käytännössä swappi vaatii valojenkoodausta.
Mikäli ei halua AHL ominaisuutta, valoista ohjelmoidaan hot/cold-bulb checkit pois, jotta led-sivuvilkut eivät vilkkuisi autoa käynnistäessä (sekä auton käydessä)
Mikäli haluaa AHL-ominaisuuden käyttöön, homma vaatii 61122149448 kaapelin sekä lisää koodausta.
Etuvilkuista pitää ottaa kaikki bulb-checkit pois päältä sen takia että muuten vilkkuvat vilkut tuplasti nopeammin koska virrankulutus ledeissä on niin pieni, että auto luulee polttimon olevan viallinen.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Ok. Kiitos selvennyksestä.Originally posted by JP-76 View PostEi pidä paikkaansa siltä osin että jos sulla on pre-lci ahl-valot alunperin jotka toimii niinkuin pitää niin lci-ahl valot toimii satavarmasti suoraan tuon ahl:n (ns. Kääntyvät ajovalot) osalta. Ainoastaan kääntymisvalot (joka on eri asia kuin nuo kääntyvät ajovalot) eivät toimi ilman frm2 modulin päivitystä ja tuota johtosarjaa. Kääntymisvaloilla tarkoitetaan ahl-lci valoissa sisemmässä linssissä olevia valoja jotka on suunnattu sivulle niin että toimivat ainoastaan silloin kun vilkku on päällä ja etupyörät käännettynä tietyn asteen yli ja nopeus on tietyn rajan alle. Tarkoitus näillä valoilla on esim. kadunkulmasta kääntyessä valaista ns. katvealue auton etukulmassa jonne normaalit ajovalot eivät ulotu. Tekniikka on ollut käytössä jo vuosia esim. Mersulla. Nykyään noita näkee jo melkein joka merkillä. Esim. WAG-konsernin vehkeissä nuo kääntymisvalot on yleensä toteutettu sumareilla, BMW:llä tuo valojen toteutus on vähän sivistyneempi.
Etuvilkuista pitää ottaa kaikki bulb-checkit pois päältä sen takia että muuten vilkkuvat vilkut tuplasti nopeammin koska virrankulutus ledeissä on niin pieni, että auto luulee polttimon olevan viallinen.
Tuo on asia mikä hyvin usein ja helposti sekoitetaan keskusteluissa (varsinki e90post:ssa
)
Comment
-
FRM selvisi..
Originally posted by JP-76 View PostFrm1:stä en tosiaan erikseen maininnut, koska aloittajalla täytyy olla vähintään frm2 jos on ahl-xenonit jo autossa
INPA sylkäsi tälläisen Footwell Modulen kohdalla ulos -->
BMW Part No. (6135)9128185 :think:think
Nopea googletus paljasti että kyseessä on perus FRM-mokkula, joten umpioiden vaihdon yhteydessä täytyisi myös FRM päivittää...
MM
Comment
-
Poistamalla ahl varustelistalta. Mulla ainakin onnistuu niinkus tiiätOriginally posted by arben View Postauto pre lci jossa ahl,saako tuon ahl koodattua pois?jos saa niin mistä?
Entäs miten saa palamaan pelkät rinkulat päiväaikaan? Koodattu drl päälle mutta silti palaa ajovalot myös?autossa frm2.
Voi olla että pitää umpiosta ottaa joku karva irti, mutta ei välttämättä.
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Kuka nappaa AHL:n pois varustelistalta? Potilas 2007 e91 Valkeakoskella. Antaa siis kulmavaloista virhettä.Originally posted by suppari View PostPoistamalla ahl varustelistalta. Mulla ainakin onnistuu niinkus tiiät
Voi olla että pitää umpiosta ottaa joku karva irti, mutta ei välttämättä.
Comment

Comment