Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 325d -08 lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • claude
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 144
    • Hollola

    e91 325d -08 lämmöt

    Eli molemmat termarit on vaihettu myyjäliikkeen mukaan. Mut lämmöt pyörii 68 ja 76 välillä. Oisko viisaammilla ideoita mistä lähtis vikaa ettimään?
    Auto on manuaali..



    F31 320d lci
    ex bemut.
    e92 325i -07
    e91 325d -08
    e60 530da "m-sport" -04
    e39 525iat -01
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by claude View Post
    Eli molemmat termarit on vaihettu myyjäliikkeen mukaan. Mut lämmöt pyörii 68 ja 76 välillä. Oisko viisaammilla ideoita mistä lähtis vikaa ettimään?
    Auto on manuaali..
    Myyjäliike puhuu pehmoisia, tai sitten vaihtanut jotkut tarviketermarit jotka ei toimi.
    Nimimerkillä päätermarin vaihdon jälkeen nousi lämmöt noin 78-81-asteesta 88-94-asteeseen.
    Ainakin näillä nollakeleillä...
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • claude
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 144
      • Hollola

      #3
      Samaa tossa mietin.. Onko näissä jonkun näkönen anturi tolle nesteen lämpötilalle?



      F31 320d lci
      ex bemut.
      e92 325i -07
      e91 325d -08
      e60 530da "m-sport" -04
      e39 525iat -01

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by claude View Post
        Samaa tossa mietin.. Onko näissä jonkun näkönen anturi tolle nesteen lämpötilalle?
        anturihan siellä... koneen yläosassa.

        Lämmöistä on keskusteltu paljon palstan säikeessä " E90 320da lämmöt ja kulutus"... tuolla vähän alempana...
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • claude
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 144
          • Hollola

          #5
          Kyllä tuo myyjä väitti että molemmat termarit on vaihettu.. Kattelin lämmöt jo silloin kun kävin koeajolla tolla autolla, lämmöt ei vaan muuttunu mihkään ennen ja jälkeen vaihdon. Lämpöjä saa pikkasen nousemaan kun antaa kunnolla kierroksia koneelle muuta samantien tipahtaa reilu 70 kun ajelee normaalisti.. Taitaa mennä nuo termarit uusinta vaihtoon sitten. Vai voisko se vika olla tossa lämpötila anturissa :think



          F31 320d lci
          ex bemut.
          e92 325i -07
          e91 325d -08
          e60 530da "m-sport" -04
          e39 525iat -01

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #6
            Originally posted by claude View Post
            Taitaa mennä nuo termarit uusinta vaihtoon sitten. Vai voisko se vika olla tossa lämpötila anturissa :think
            Tai ilmaus ei ole onnistunut ihan kunnolla.. :think
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by claude View Post
              Kyllä tuo myyjä väitti että molemmat termarit on vaihettu.. Kattelin lämmöt jo silloin kun kävin koeajolla tolla autolla, lämmöt ei vaan muuttunu mihkään ennen ja jälkeen vaihdon. Lämpöjä saa pikkasen nousemaan kun antaa kunnolla kierroksia koneelle muuta samantien tipahtaa reilu 70 kun ajelee normaalisti.. Taitaa mennä nuo termarit uusinta vaihtoon sitten. Vai voisko se vika olla tossa lämpötila anturissa :think
              Termareissa ollut NIIN paljon ongelmia, että veikkaan edelleen niitä.
              Anturi kuitenkin näyttää järkevää lukemaa... nuo anturit jos ylipäätään hajoaa niin näyttävät sitten ihan mitä sattuu...
              Oireetikin kuulostaa juuri termari vialta... eli kun kone tuottaa kenkimällä paljon lämpöä myös lämpötila nousee hieman... voihan sitä kokeilla peittää jäähdytintä vaikuttaako lämpöihin.
              vai onko "kaihtimet" jo valmiina?
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • claude
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 144
                • Hollola

                #8
                Originally posted by Nettipepe View Post
                Termareissa ollut NIIN paljon ongelmia, että veikkaan edelleen niitä.
                Anturi kuitenkin näyttää järkevää lukemaa... nuo anturit jos ylipäätään hajoaa niin näyttävät sitten ihan mitä sattuu...
                Oireetikin kuulostaa juuri termari vialta... eli kun kone tuottaa kenkimällä paljon lämpöä myös lämpötila nousee hieman... voihan sitä kokeilla peittää jäähdytintä vaikuttaako lämpöihin.
                vai onko "kaihtimet" jo valmiina?
                Joo samaa mietin ton anturihomman kanssa.. On tossa nuo kaihtimet. Oikein kun antaa kenkää kunnolla niin lämmöt nousee 84 mut samantien sitten laskee.. Kyllä se vissiin pitää niitä termareita ruveta vaihtelee,ilmeisesti ei kannata laittaa tarvike termareita..



                F31 320d lci
                ex bemut.
                e92 325i -07
                e91 325d -08
                e60 530da "m-sport" -04
                e39 525iat -01

                Comment

                • claude
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 144
                  • Hollola

                  #9
                  Nyt ois päätermari vaihettu. Motarilla lämmöt 90-93 . Myyjäliike oli vaihtanu termarin mutta se oli valmiiks hajalla..



                  F31 320d lci
                  ex bemut.
                  e92 325i -07
                  e91 325d -08
                  e60 530da "m-sport" -04
                  e39 525iat -01

                  Comment

                  • unskelotti
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 92
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by claude View Post
                    Nyt ois päätermari vaihettu. Motarilla lämmöt 90-93 . Myyjäliike oli vaihtanu termarin mutta se oli valmiiks hajalla..
                    Mulla oli myös hitusen vajaita lämpöjä samanlaisessa autossa. Nollakelissä moottoritiellä lämmöt nousivat vain 78-79 asteen huitteille. Viime viikolla vaihdatin sekä EGR- että päätermarin (kiitokset Autohuolto T. Lahtiselle), ja eilisen reilun tunnin maantieajon aikana päästiin jo 90 asteeseen. Taisi DPF-polttokin tapahtua, kun jossain vaiheessa kesken tasaisen ajon lämmöt nousivat 95 asteeseen, mutta putosivat jonkun ajan kuluttua takaisin 88-90 asteen haitariin.
                    E91 325d (04/2008)
                    Ex: E46 330iAT (10/2000)

                    Comment

                    • Alpo
                      Newbiemmer
                      • Sep 2004
                      • 24
                      • Pohojammaa

                      #11
                      Originally posted by unskelotti View Post
                      Mulla oli myös hitusen vajaita lämpöjä samanlaisessa autossa. Nollakelissä moottoritiellä lämmöt nousivat vain 78-79 asteen huitteille. Viime viikolla vaihdatin sekä EGR- että päätermarin (kiitokset Autohuolto T. Lahtiselle), ja eilisen reilun tunnin maantieajon aikana päästiin jo 90 asteeseen. Taisi DPF-polttokin tapahtua, kun jossain vaiheessa kesken tasaisen ajon lämmöt nousivat 95 asteeseen, mutta putosivat jonkun ajan kuluttua takaisin 88-90 asteen haitariin.
                      Pysyykö toi 90 myös kovemmilla pakkasilla? Itellä vaihdettu termarit noin 1,5kk sitten ja lämmöt kyllä nousi ~90 matka-ajossa, mutta nyt kun pakkasta oli 20 niin ne pysyttelee jossain 80-85 välissä ja laskee kun vauhti hidastuu..
                      V60 R-Design & CBR 1000rr
                      330D M-Sport '07 , E39...

                      Comment

                      • unskelotti
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 92
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Alpo View Post
                        Pysyykö toi 90 myös kovemmilla pakkasilla? Itellä vaihdettu termarit noin 1,5kk sitten ja lämmöt kyllä nousi ~90 matka-ajossa, mutta nyt kun pakkasta oli 20 niin ne pysyttelee jossain 80-85 välissä ja laskee kun vauhti hidastuu..
                        Tää pääsääntöisesti 90 asteen tuntumassa pysytelleen lämmön reissu oli eilen n. 15 asteen pakkasella. Loppumatkasta tietyöalueella (50-60 km/h rajoitukset) putosi n. 85 asteen tuntumaan, mutta nousi taas 80-100 km/h rajoitusalueilla.
                        E91 325d (04/2008)
                        Ex: E46 330iAT (10/2000)

                        Comment

                        • Nettipepe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1341
                          • Kajaani

                          #13
                          Lisätään omat tarkkailut eiliseltä

                          Pakkasta -20 C ja - 23,5 C välillä normaalissa maantienopeudessa lämmöt pysyi
                          aikalailla 87 - asteen tuntumassa alamäet yms himmailut jolloin kulutusmittari näytti pieniä kulutuksia tai 0 - kulutusta lämmöt laski asteen pari ja ylämäet ja muut konetta rasittavat toimet nosti lämpöjä heti hieman.
                          Molemmat termarit vaihdettu jokinaika sitten.
                          Jo ko. autosta löytyy kaihtimet edestä
                          Varmaan tuo 80 ja yli jos pysyy niin vielä OK.
                          Omassa autossa kun päätermari ei ollut kunnossa, ei lämmöt nousseet yli 80 edes kesäisissä lämpötiloissa (+10 -astetta)

                          Näkyy tuo lämmön tuotto olevan jo melko kriittisen pieni kovilla pakkasilla jos taloudellisesti ajelee
                          Last edited by Nettipepe; 03-12-2012, 13:32. Reason: Lisäys
                          F30 320xia
                          Ex E90 325da
                          Ex E90 320da
                          Ex E46 330D

                          Comment

                          • janne320d
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1342
                            • jns

                            #14
                            saakohan nuo kaihtimet asennettua jälkeempäin ja minkä hintaiset,saksa autoissa noita ei kai ole,ei ainakaan omassa?
                            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by janne320d View Post
                              saakohan nuo kaihtimet asennettua jälkeempäin ja minkä hintaiset,saksa autoissa noita ei kai ole,ei ainakaan omassa?
                              On jotkut ilmaisesti "retrofitanneet" noita kaihtimia keulalle... ainakin e60:iin.
                              Ei ole saksastakysymys (minun autokin uitettu saksasta)
                              Vaan liittyy varusteisiin... ED malleista löytyy ja jos M-sport tai trailer paketit niin taas em paketit poistaa varusteen... ja yleisestikin tuntuu olevan vähän randomia missä on ja missä ei
                              EDIT: kuuluu läpät ilmeisesti S1CBA CO2 pakettiin.

                              Jossain E60 palstalla kaihtimista ja jälkiasennuksesta on puhuttu...
                              kaihtimet ei ole kuin laittaa paikoilleen, mutta niiden ohjaus sitten vähän eri juttu, mutta ilmeisesti senkin saa tehtyä
                              E60:is juttua läpistä tuolla
                              Last edited by Nettipepe; 03-12-2012, 15:42. Reason: co2 paketti + E60 palsta
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎