Eli molemmat termarit on vaihettu myyjäliikkeen mukaan. Mut lämmöt pyörii 68 ja 76 välillä. Oisko viisaammilla ideoita mistä lähtis vikaa ettimään?
Auto on manuaali..
Eli molemmat termarit on vaihettu myyjäliikkeen mukaan. Mut lämmöt pyörii 68 ja 76 välillä. Oisko viisaammilla ideoita mistä lähtis vikaa ettimään?
Auto on manuaali..
Myyjäliike puhuu pehmoisia, tai sitten vaihtanut jotkut tarviketermarit jotka ei toimi.
Nimimerkillä päätermarin vaihdon jälkeen nousi lämmöt noin 78-81-asteesta 88-94-asteeseen.
Ainakin näillä nollakeleillä...
Kyllä tuo myyjä väitti että molemmat termarit on vaihettu.. Kattelin lämmöt jo silloin kun kävin koeajolla tolla autolla, lämmöt ei vaan muuttunu mihkään ennen ja jälkeen vaihdon. Lämpöjä saa pikkasen nousemaan kun antaa kunnolla kierroksia koneelle muuta samantien tipahtaa reilu 70 kun ajelee normaalisti.. Taitaa mennä nuo termarit uusinta vaihtoon sitten. Vai voisko se vika olla tossa lämpötila anturissa :think
Kyllä tuo myyjä väitti että molemmat termarit on vaihettu.. Kattelin lämmöt jo silloin kun kävin koeajolla tolla autolla, lämmöt ei vaan muuttunu mihkään ennen ja jälkeen vaihdon. Lämpöjä saa pikkasen nousemaan kun antaa kunnolla kierroksia koneelle muuta samantien tipahtaa reilu 70 kun ajelee normaalisti.. Taitaa mennä nuo termarit uusinta vaihtoon sitten. Vai voisko se vika olla tossa lämpötila anturissa :think
Termareissa ollut NIIN paljon ongelmia, että veikkaan edelleen niitä.
Anturi kuitenkin näyttää järkevää lukemaa... nuo anturit jos ylipäätään hajoaa niin näyttävät sitten ihan mitä sattuu...
Oireetikin kuulostaa juuri termari vialta... eli kun kone tuottaa kenkimällä paljon lämpöä myös lämpötila nousee hieman... voihan sitä kokeilla peittää jäähdytintä vaikuttaako lämpöihin.
vai onko "kaihtimet" jo valmiina?
Termareissa ollut NIIN paljon ongelmia, että veikkaan edelleen niitä.
Anturi kuitenkin näyttää järkevää lukemaa... nuo anturit jos ylipäätään hajoaa niin näyttävät sitten ihan mitä sattuu...
Oireetikin kuulostaa juuri termari vialta... eli kun kone tuottaa kenkimällä paljon lämpöä myös lämpötila nousee hieman... voihan sitä kokeilla peittää jäähdytintä vaikuttaako lämpöihin.
vai onko "kaihtimet" jo valmiina?
Joo samaa mietin ton anturihomman kanssa.. On tossa nuo kaihtimet. Oikein kun antaa kenkää kunnolla niin lämmöt nousee 84 mut samantien sitten laskee.. Kyllä se vissiin pitää niitä termareita ruveta vaihtelee,ilmeisesti ei kannata laittaa tarvike termareita..
Nyt ois päätermari vaihettu. Motarilla lämmöt 90-93 . Myyjäliike oli vaihtanu termarin mutta se oli valmiiks hajalla..
Mulla oli myös hitusen vajaita lämpöjä samanlaisessa autossa. Nollakelissä moottoritiellä lämmöt nousivat vain 78-79 asteen huitteille. Viime viikolla vaihdatin sekä EGR- että päätermarin (kiitokset Autohuolto T. Lahtiselle), ja eilisen reilun tunnin maantieajon aikana päästiin jo 90 asteeseen. Taisi DPF-polttokin tapahtua, kun jossain vaiheessa kesken tasaisen ajon lämmöt nousivat 95 asteeseen, mutta putosivat jonkun ajan kuluttua takaisin 88-90 asteen haitariin.
Mulla oli myös hitusen vajaita lämpöjä samanlaisessa autossa. Nollakelissä moottoritiellä lämmöt nousivat vain 78-79 asteen huitteille. Viime viikolla vaihdatin sekä EGR- että päätermarin (kiitokset Autohuolto T. Lahtiselle), ja eilisen reilun tunnin maantieajon aikana päästiin jo 90 asteeseen. Taisi DPF-polttokin tapahtua, kun jossain vaiheessa kesken tasaisen ajon lämmöt nousivat 95 asteeseen, mutta putosivat jonkun ajan kuluttua takaisin 88-90 asteen haitariin.
Pysyykö toi 90 myös kovemmilla pakkasilla? Itellä vaihdettu termarit noin 1,5kk sitten ja lämmöt kyllä nousi ~90 matka-ajossa, mutta nyt kun pakkasta oli 20 niin ne pysyttelee jossain 80-85 välissä ja laskee kun vauhti hidastuu..
Pysyykö toi 90 myös kovemmilla pakkasilla? Itellä vaihdettu termarit noin 1,5kk sitten ja lämmöt kyllä nousi ~90 matka-ajossa, mutta nyt kun pakkasta oli 20 niin ne pysyttelee jossain 80-85 välissä ja laskee kun vauhti hidastuu..
Tää pääsääntöisesti 90 asteen tuntumassa pysytelleen lämmön reissu oli eilen n. 15 asteen pakkasella. Loppumatkasta tietyöalueella (50-60 km/h rajoitukset) putosi n. 85 asteen tuntumaan, mutta nousi taas 80-100 km/h rajoitusalueilla.
Pakkasta -20 C ja - 23,5 C välillä normaalissa maantienopeudessa lämmöt pysyi
aikalailla 87 - asteen tuntumassa alamäet yms himmailut jolloin kulutusmittari näytti pieniä kulutuksia tai 0 - kulutusta lämmöt laski asteen pari ja ylämäet ja muut konetta rasittavat toimet nosti lämpöjä heti hieman.
Molemmat termarit vaihdettu jokinaika sitten.
Jo ko. autosta löytyy kaihtimet edestä
Varmaan tuo 80 ja yli jos pysyy niin vielä OK.
Omassa autossa kun päätermari ei ollut kunnossa, ei lämmöt nousseet yli 80 edes kesäisissä lämpötiloissa (+10 -astetta)
Näkyy tuo lämmön tuotto olevan jo melko kriittisen pieni kovilla pakkasilla jos taloudellisesti ajelee
Last edited by Nettipepe; 03-12-2012, 13:32.
Reason: Lisäys
saakohan nuo kaihtimet asennettua jälkeempäin ja minkä hintaiset,saksa autoissa noita ei kai ole,ei ainakaan omassa?
On jotkut ilmaisesti "retrofitanneet" noita kaihtimia keulalle... ainakin e60:iin.
Ei ole saksastakysymys (minun autokin uitettu saksasta)
Vaan liittyy varusteisiin... ED malleista löytyy ja jos M-sport tai trailer paketit niin taas em paketit poistaa varusteen... ja yleisestikin tuntuu olevan vähän randomia missä on ja missä ei
EDIT: kuuluu läpät ilmeisesti S1CBA CO2 pakettiin.
Jossain E60 palstalla kaihtimista ja jälkiasennuksesta on puhuttu...
kaihtimet ei ole kuin laittaa paikoilleen, mutta niiden ohjaus sitten vähän eri juttu, mutta ilmeisesti senkin saa tehtyä
E60:is juttua läpistä tuolla
Comment