Originally posted by Whitebe
View Post
e91 320da ja surkea talvikäynnistyminen...
Collapse
X
-
Mitenkäs tuo pätee silloin, kun Webasto on tehtaan alkuperäinen (iDrive + kauko-ohjaus) ja tuo lämmitin ei lämmitä ollenkaan lohkoa? Tehtaalta lähtiessään asennus on tehty niin, että sisätilojen lämmitys maksimoidaan ja koneella ei ole niinkään väliä. Eli, paluuvesi lämppärin kennolta ei kierrä lohkon kautta vaan menee suoraan Webastolle uudelleen. Itse teetän tuo letkumuutoksen (paluukierto lohkon kautta) heti vuoden vaihteen jälkeen, jotta kone saa samalla lämpöä Webaston käytöstä. Kovilla pakkasilla kun ei ole ideaa istua (lämpimässä) autossa, joka ei lähde käyntiin...:thinkF25 X3 M-Sport 30D
-
Missäs teetät tuon muutoksen? Itsellä ei lähtenyt kärry käyntiin -25c pakkasella 30min webastokäytön jälkeen ja sen jälkeen vasta tajusin, että eihän se mottia lämmitä ollenkaan. Soittelin marmoritiskille ja sieltä sanottiin että eivät tehdaswebastoon moisia muutoksia tee. Pääkaupunkiseudulla pitäisi joku osaaja löytää joka moisen muutoksen voisi tehdä. Jotenkin säteilylämppärin asentaminen tuntuu erikoiselta, kerran autossa webasto kuitenkin on. Omat taidot ei riitä mihinkään vipusteluun, vaan joku liike pitäisi löytää joka näitä suostuisi tekemään.Originally posted by Latelammas View PostMitenkäs tuo pätee silloin, kun Webasto on tehtaan alkuperäinen (iDrive + kauko-ohjaus) ja tuo lämmitin ei lämmitä ollenkaan lohkoa? Tehtaalta lähtiessään asennus on tehty niin, että sisätilojen lämmitys maksimoidaan ja koneella ei ole niinkään väliä. Eli, paluuvesi lämppärin kennolta ei kierrä lohkon kautta vaan menee suoraan Webastolle uudelleen. Itse teetän tuo letkumuutoksen (paluukierto lohkon kautta) heti vuoden vaihteen jälkeen, jotta kone saa samalla lämpöä Webaston käytöstä. Kovilla pakkasilla kun ei ole ideaa istua (lämpimässä) autossa, joka ei lähde käyntiin...:think
Comment
-
Teetän tuon muutoksen ihan paikallisella korjaamolla (ei merkkiliike), joka on näitä muutoksia aiemminkin tehnyt Hämeenlinnan seudulla. Kyseinen asentaja on tehnyt saman muutoksen myös omaan autoonsa, joten sinänsä pitäisi olla tunnin - kahden homma hänelle. Tuo lämmitystapa on kyllä aika karu malli, kun ajattelee näitä pohjolan oloja missä kylmäkäynnistykset ovat kohtuullisen raakoja verrattuna Germaanien maahan talvisaikaan...Originally posted by joosua View PostMissäs teetät tuon muutoksen? Itsellä ei lähtenyt kärry käyntiin -25c pakkasella 30min webastokäytön jälkeen ja sen jälkeen vasta tajusin, että eihän se mottia lämmitä ollenkaan.
F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
Hyvä että tuli kuntoon.Originally posted by hartsa1 View PostNyt on hehkun rele/ohjainboksi vaihdettu, saa nähä joko nyt lähtis talvellakin käyntiin
Oli kyllä niiiiin vittumainen homma etten enää IKINÄ tee uudestaan...
Muista sitten tämä kun ensi kerralla mietit diesel-bemun ostamista.
Comment
-
-
Lainataanpas ketjua. Sama vika oli itselläni kuin aloittajallakin.
Aluksi kahdelta hehkulta tuli vikakoodit, pytyiltä 2 ja 4. Kaikki hehkut ja ohjausboxi vaihdettiin ja noin kuukauden ajan kaikki toimikin hyvin. Nyt ongelmat käynnistyksen kanssa palasivat ja viikonloppuna katsottiin vikakoodit, niin nyt vikaa ilmoitetaan kaikissa hehkuissa. Missähän vika? Itse veikkaisin ohjausboxia tai sinne menevää johdotusta. Mitenhän takuuasiat hoituvat viallisten osien kanssa?
Comment
-
Alkuperäisillä osilla on ainakin merkkiliikkeessä asennettuna 2 vuoden takuuOriginally posted by happoman View PostLainataanpas ketjua. Sama vika oli itselläni kuin aloittajallakin.
Aluksi kahdelta hehkulta tuli vikakoodit, pytyiltä 2 ja 4. Kaikki hehkut ja ohjausboxi vaihdettiin ja noin kuukauden ajan kaikki toimikin hyvin. Nyt ongelmat käynnistyksen kanssa palasivat ja viikonloppuna katsottiin vikakoodit, niin nyt vikaa ilmoitetaan kaikissa hehkuissa. Missähän vika? Itse veikkaisin ohjausboxia tai sinne menevää johdotusta. Mitenhän takuuasiat hoituvat viallisten osien kanssa?
BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
Itsellä kävi samalla tavalla marmoritiskiltä haetun ohjausboksin kanssa muutamassa kuukaudessa, laittoivat uuden varaosatakuuseen, normaalin huollon yhteydessä vaikkei Autokeskus sitä ollut alunperin vaihtanutkaan. Mutta koska osa oli heiltä ostettu, sain uuden tilalle korvauksetta.Originally posted by happoman View PostLainataanpas ketjua. Sama vika oli itselläni kuin aloittajallakin.
Aluksi kahdelta hehkulta tuli vikakoodit, pytyiltä 2 ja 4. Kaikki hehkut ja ohjausboxi vaihdettiin ja noin kuukauden ajan kaikki toimikin hyvin. Nyt ongelmat käynnistyksen kanssa palasivat ja viikonloppuna katsottiin vikakoodit, niin nyt vikaa ilmoitetaan kaikissa hehkuissa. Missähän vika? Itse veikkaisin ohjausboxia tai sinne menevää johdotusta. Mitenhän takuuasiat hoituvat viallisten osien kanssa?F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
Jahas. Samaa vikaa on esiintynyt siis muillakin. Melko heikkoa laatua siis tuo kyseinen ohjausboxi tai sitten laadunvalvonta pettää pahasti.
Wetterille laitoin s-postia jos saisin uuden varaosan takuuseen jo ennen vanhan pois ottamista, jotta vaihtaminen kävisi helpommin. Katsotaan nyt mitä vastaavat.
Comment
-
Sama homma täälläkin, uusi boxi tulossa Schmiedmannilta takuuseen.
Toivottavasti se edes toimii...G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
No niin. Uusi ohjainboxi ja ohjausboxin johto vaihdettu Wetterillä. Ei mennyt takuun piikkiin muuta kuin uusi ohjausboxi, kun vanha johto oli "kuulemma" sulanut ja polttanut samalla myös ohjausboxin. 180e kustansi vaihto uusine johtoineen.
No nyt taas hehkut käy ja kukkuu ja auto hyrähtää hyvin käyntiin näin vielä pikku pakkasillakin.
Comment
Comment