Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d Kansipahvi hajalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    #16
    Originally posted by Limit View Post
    Testissä -20c noin 25minuuttia (100kmh) ajoa lämmöt nousi 80c. Kierroksia nostamalla manulaali puolella ajamalla noin 81c-83c. Ei nouse ylemmäksi mitenkään.
    Laskee kyllä tyhjäkäynnillä tuonne 73c-77c lämpöihin.
    Hitaasti lämmöt nousee konessa. Jos ajat 20min työmatkan nopeudella 60-80, niin oletan lämpöjen jäävän tuonne 70 asteen nurkille ja sitten on jo toimistolla.

    Testissä -7c noin 25minuuttia (100kmh) ajoa lämmöt nousi 84c. Kierroksia nostamalla manulaali puolella ajamalla noin 84c-87c. Ei nouse ylemmäksi mitenkään.

    Autossa on varmuudella ehjä termostaatti. Vaihdettu marraskuussa 2012.
    Nämä on mielstäni normaalit lämmöt, mitä pitäisikin olla.

    Täysin normaalilta kuulostaa. Oletan ettei ole maskissa mitään edessä?
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • Limit
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 144
      • Tsuomi

      #17
      Originally posted by Smistik View Post
      Täysin normaalilta kuulostaa. Oletan ettei ole maskissa mitään edessä?
      Vahvistan, että maskin edessä ei ole mitään.
      Limits in life

      Comment

      • Kytepo
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 9
        • Mikkeli

        #18
        Originally posted by Rio View Post
        Mulla hävis 330 D_ssä nesteet EGR jäähdyttimen kautta
        Juu, ton saman egr-jäähdyttimen/lauhduttimen mainitsi myös huoltoneuvoja, kun asiasta soittelin. Jos joku vika sitten on, niin tuo kelpaisi . Tässä nyt yli tuhat kilometriä menty ja en ole huomannut että yhtään olisi kadonnut nestettä, eli jos jostain vuotaa niin todella pieni on vuoto.

        Comment

        • Rio
          Newbiemmer
          • May 2009
          • 18
          • Naantali

          #19
          Originally posted by Kytepo View Post
          Juu, ton saman egr-jäähdyttimen/lauhduttimen mainitsi myös huoltoneuvoja, kun asiasta soittelin. Jos joku vika sitten on, niin tuo kelpaisi . Tässä nyt yli tuhat kilometriä menty ja en ole huomannut että yhtään olisi kadonnut nestettä, eli jos jostain vuotaa niin todella pieni on vuoto.
          Alkuvaiheessa vuoto on tosi pientä, mulla meni monta kuukautta vian löytämiseen.Loppuvaiheessa auton seistessä sitä oli tihkunut sen verran, että alkukilometreillä pakoputken savut olivat aikamoiset. Tähystettiin kameralla kansi ja todettiin että vika on jossain muualla ja vaihdettiin kylmästi tuo EGR jäähdytin ja siihen loppui veden häviäminen...

          Comment

          • Kytepo
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 9
            • Mikkeli

            #20
            Originally posted by Rio View Post
            Alkuvaiheessa vuoto on tosi pientä, mulla meni monta kuukautta vian löytämiseen.Loppuvaiheessa auton seistessä sitä oli tihkunut sen verran, että alkukilometreillä pakoputken savut olivat aikamoiset. Tähystettiin kameralla kansi ja todettiin että vika on jossain muualla ja vaihdettiin kylmästi tuo EGR jäähdytin ja siihen loppui veden häviäminen...
            Ok, täytyy jatkaa asian tarkkailua ja jos vuoto selvästi jatkuu ja lisääntyy, niin sitten huoltoon.

            Comment

            • Apollos
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 9
              • Finland

              #21
              Moottori vaihtoon -08 e91

              En vain ole jaksanut kirjoittaa, mutta sain siis jo aikaa sitten diagnoosin, että moottori pitäisi sitten vaihtaa. Kolmossylinterin putki oli valahtanut alaspäin. Syytä ei osattu sanoa, liekö sitten vaan baijerilaisesta sonnasta tehty koko lohko. Liekö tämä miten yleistä että 200tkm ajon jälkeen tulee tuolainen vaurio?

              Hinta olisi 8000 töineen tehdaskunnostetulla koneella. Jos tuollaisen ottaisi, niin mistäpä sen tietää paljonko kilometrejä lohkolla on ajettu. Ymmärsin, että vaihtokoneeseen ei anneta tiedoksi km-määrää. Toinen vaihtoehto on hommata sika säkissä tuontikone jonkun firman kautta.

              Lämmöistä vielä, Wetterillä ainakin minulle sanottiin, että autoni 320d e91 lämmöt 97-103 astetta satkun ajossa on normaalit. Kuulemma paineistettu eli siksi voi olla noin korkea. Kuitenkin täällä monella tuntu olevan paljon matalammat lämmöt, mikä siis on totuus?

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                #22
                Kaippa se normaalilämpö on tuolla 88 asteessa. Ainakin omassa on termarit vaihdettu ja pidemmällä matkalla tasaisessa maantieajossa ne on tuolla 88-89, kunhan ei ole kauheasti pakkasta. DPF-polton aikana lämmöt menee yli 9-kympin, mutta ei kyllä sataan asti.
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • JTH1
                  Newbiemmer
                  • Dec 2012
                  • 3
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Apollos View Post
                  En vain ole jaksanut kirjoittaa, mutta sain siis jo aikaa sitten diagnoosin, että moottori pitäisi sitten vaihtaa. Kolmossylinterin putki oli valahtanut alaspäin. Syytä ei osattu sanoa, liekö sitten vaan baijerilaisesta sonnasta tehty koko lohko. Liekö tämä miten yleistä että 200tkm ajon jälkeen tulee tuolainen vaurio?

                  Hinta olisi 8000 töineen tehdaskunnostetulla koneella. Jos tuollaisen ottaisi, niin mistäpä sen tietää paljonko kilometrejä lohkolla on ajettu. Ymmärsin, että vaihtokoneeseen ei anneta tiedoksi km-määrää. Toinen vaihtoehto on hommata sika säkissä tuontikone jonkun firman kautta.

                  Lämmöistä vielä, Wetterillä ainakin minulle sanottiin, että autoni 320d e91 lämmöt 97-103 astetta satkun ajossa on normaalit. Kuulemma paineistettu eli siksi voi olla noin korkea. Kuitenkin täällä monella tuntu olevan paljon matalammat lämmöt, mikä siis on totuus?
                  Oikein siis veikkasin..

                  Tässä ollaan etsiskelty vaihtokonetta jo 2 kuukautta.. Kiven alla ovat A-sarjan moottori.

                  Baijerilaisesta sonnasta tosiaan tehty koko vekotin..

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #24
                    Kiven alla? KLIK

                    Eikö siihen nyt muutenkin kannata hommata C-sarjan kone ja vaihtaa siihen joka tapauksessa jakopään hilppeet, kun moottori on pöydällä.
                    Last edited by Clavurion; 29-01-2013, 19:11.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • JTH1
                      Newbiemmer
                      • Dec 2012
                      • 3
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Kiven alla? KLIK

                      Eikö siihen nyt muutenkin kannata hommata C-sarjan kone ja vaihtaa siihen joka tapauksessa jakopään hilppeet, kun moottori on pöydällä.
                      Kannattaisi varmasti vaihtaa jos vaan sopisi, niitä on tarjolla vaikka kunka paljon.. esim. jäähdytysjärjestelmän liitokset on toisessa kannessa ja toisessa lohkossa..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎