Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stnz
    Newbiemmer
    • Jul 2017
    • 3
    • Turku

    Väärän mallisarjan ketjussa taisin aiemmin kysellä.. Laitetaas tännekin.

    Osaako joku sanoa missä tämän jakopään ennaltaehkäisevä remontti onnistuisi edullisesti ja osaavasti? Turun seudulla jos mahdollista, mutta eipä auton ajaminen vaikkapa pääkaupunkiseudullekaan ongelma ole. Katselin että briteissä useampi paja tekee "päivitetyillä osilla" takuun kera korjauksia reilun tonnin paikkeille, mutta vähän turhan kaukana lähteä sinne saakka autoa muiluttamaan. Viro/Ruotsi kelpaisi hyvin vielä.

    2008 320d 253tkm ääntää hiukan, tasainen suhteellisen hiljainen tikitys tyhjäkäynnillä. 1500rpm paikkeilla mun korvani ei isompaa helinää erota, mutta tuo tikityskin taitaa olla merkki siitä että jotakin olisi aika tehdä?

    Aiemmin keväällä ennen isompia oireita soittelin Autokeskukselle ja kyselin kampanjasta, mutta se ei kuulemma enää ole voimassa. Ainakaan huoltokirjan mukaan tähän ei moista remonttia myöskään ole tehty.

    Comment

    • stnz
      Newbiemmer
      • Jul 2017
      • 3
      • Turku

      Itse itselleni vastaten.. Tämän remontin suoritti lopulta Bayer Motors Tallinnassa. Hintaa ketjuremontille luvattiin veroineen 1600eur paikkeilla josta suunnilleen puolet työtä, ja tämä sen osalta pitikin paikkaansa.

      Lisäksi tuolle tehtiin aika paljon muutakin, sökö EGR-venttiili vaihtoon, DPF pesu yms.

      Nyt raksuttaa kuin uusi kone, eiköhän tuo palvele taas nätisti. Bayer Motorsia pitää kyllä kehua, todella asiallisesti kommunikoivat joka päivä edistymisestä ja löydöksistä, luvatut hinnat pitivät tarkalleen paikkaansa ja homma valmistui aikataulussa. Bonuksena auto oli vielä pestykin sekä sisältä että ulkoa vanteita myöten ilman lisähintaa.

      Ennen remonttia kapistus muuten kuulosti tältä aamusella kun kylmänä käynnistin Tallinnaan lähtiessä: https://www.youtube.com/watch?v=R7tMpgcGIow

      Comment

      • riisikippo
        Newbiemmer
        • Sep 2017
        • 2
        • Turku

        Onko jollain kokemusta, että miten autoliike suhtautuu tähän jakoketjuongelmaan? Emäntä osti kuukausi sitten 318d -08 jolla on ajettu 220 tkm.

        Itselle hankinnan alla f30 318d ja tuli perehdyttyä autoon ja samalla luettua tuosta jakoketjuongelmasta. Noh, menin sitten kuuntelemaan muijan auton käyntiä ja outo ääni sieltä moottorista tuli. Auto kävi Autokeskuksessa tänään ja totesivat että ketjuhan se siellä ääntää (yllätys)

        Autokeskuksesta tuli jo hinta-arvio että sellaset 3000 euroa ennaltaehkäisevän remontin hinta. Osallistuukohan myyjä kuinka paljon tähän? Auto kuitenkin vasta 4 viikkoa sitten ostettu. Myyjään oltu tänään yhteydessä mutta ei tietty osannut sanoa vielä mitään

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          Miten homma toimii, jos auto on optimoitu eli lastutettu? Kieltäytyykö valmistaja, maahantuoja tai liike korvaamasta mitään, jos jakopää tarvitsee korjata ja auto on "viritetty"?

          Mietin tässä, että miten esim. Laakkonen suhtautuu mahdollisen jakopääremontin kohdalla.
          Last edited by kt10734; 25-12-2017, 23:12.


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Originally posted by kt10734 View Post
            Miten homma toimii, jos auto on optimoitu eli lastutettu? Kieltäytyykö valmistaja, maahantuoja tai liike korvaamasta mitään, jos jakopää tarvitsee korjata ja auto on "viritetty"?

            Mietin tässä, että esim. Laakkonen suhtautuu mahdollisen jakopääremontin kohdalla.
            En ole ainakaan kuullut, että virityksen vuoksi olisi hylätty jakopään korvausta.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • 599gtb
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 490
              • Vantaa

              kestääkö näissä sit toi ketju jos se korjataan enemmän kuin vanha:think
              ex bmw 540ia e34 1993
              ex bmw e32 735i

              Comment

              • asse21
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2005
                • 1238
                • Tampere

                Originally posted by riisikippo View Post
                Onko jollain kokemusta, että miten autoliike suhtautuu tähän jakoketjuongelmaan? Emäntä osti kuukausi sitten 318d -08 jolla on ajettu 220 tkm.

                Itselle hankinnan alla f30 318d ja tuli perehdyttyä autoon ja samalla luettua tuosta jakoketjuongelmasta. Noh, menin sitten kuuntelemaan muijan auton käyntiä ja outo ääni sieltä moottorista tuli. Auto kävi Autokeskuksessa tänään ja totesivat että ketjuhan se siellä ääntää (yllätys)

                Autokeskuksesta tuli jo hinta-arvio että sellaset 3000 euroa ennaltaehkäisevän remontin hinta. Osallistuukohan myyjä kuinka paljon tähän? Auto kuitenkin vasta 4 viikkoa sitten ostettu. Myyjään oltu tänään yhteydessä mutta ei tietty osannut sanoa vielä mitään
                Riippuu todella paljon liikkeestä, tulevatko vastaan. Jos ketju ei ole poikki napsahtanut, ei välttämättä tule vastaan ollenkaan.
                Kevyesti ääntävä ketju käsittääkseni saattaa kestää vielä pitkään.
                Mitähän tuo ennaltaehkäisevä 3000€ sisältää. Eikö sillä rahalla saa jo uuden ketjun hiluineen jossain muualla kuin merkkiliikkeessä?
                E39 523i
                i3

                Comment

                • Isojohtaja
                  Newbiemmer
                  • Nov 2018
                  • 3
                  • Rauma

                  Tekeekö joku satakunnassa n47 ketjuremontteja? Alkoi 318d säksättämään...
                  Toivonen raumalla, mutta suositeltiin kiertämään se kaukaa...
                  E91 318d -11

                  Comment

                  • Suorakuus
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 124
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    Tullut katsottua muutamaa e92 320d mallia n47 koneella lähes 300tkm ajettuna. Tuon verran ajettuihin on varmaan ketjuremontti lähes kaikkiin tehty, onko vika uusiutuva ajan kuluessa vai kerran korjattuna "ikuinen"? Onko n47 koneessa muita isompia ongelmia odotettavissa enemmän ajettuna?

                    Comment

                    • macman_lahti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2017
                      • 290
                      • Lahti

                      Originally posted by stnz View Post

                      Ennen remonttia kapistus muuten kuulosti tältä aamusella kun kylmänä käynnistin Tallinnaan lähtiessä: https://www.youtube.com/watch?v=R7tMpgcGIow
                      No tossa ei tarvi arvailla onko ketjussa vikaa
                      Melkoisen karut äänet.
                      Itselläkin kuuluu vähän jotain "kihnutusta", mutta pitäisi varmaan ottaa hihna pois ja kokeilla ilman koska vähän kuulostaa toisaalta siltä, että tulee jostain kiristimestä tai kiristinrullasta tms.
                      Onko tosta N47:sta ihan ok ottaa apulaitehihna kokonaan pois ja kone hetkeksi käyntiin ?
                      -08 E60 LCI
                      -13 F10 3.0 xDrive

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by macman_lahti View Post
                        No tossa ei tarvi arvailla onko ketjussa vikaa
                        Melkoisen karut äänet.
                        Itselläkin kuuluu vähän jotain "kihnutusta", mutta pitäisi varmaan ottaa hihna pois ja kokeilla ilman koska vähän kuulostaa toisaalta siltä, että tulee jostain kiristimestä tai kiristinrullasta tms.
                        Onko tosta N47:sta ihan ok ottaa apulaitehihna kokonaan pois ja kone hetkeksi käyntiin ?
                        Juu hihna pois, ei sitä muuten voi oikein varmistaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • macman_lahti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2017
                          • 290
                          • Lahti

                          Originally posted by Suorakuus View Post
                          Tullut katsottua muutamaa e92 320d mallia n47 koneella lähes 300tkm ajettuna. Tuon verran ajettuihin on varmaan ketjuremontti lähes kaikkiin tehty, onko vika uusiutuva ajan kuluessa vai kerran korjattuna "ikuinen"? Onko n47 koneessa muita isompia ongelmia odotettavissa enemmän ajettuna?
                          Ostin riskillä 2008 vuoden N47 koneella olevan 520:n 1.5 vuotta sitten. Silloin oli mittarissa 261tkm. Nyt on tasan 310k. Tohon ei ole vielä ketjua vaihdettu. Edellinen omistaja oli huollattanut kaikki huollot ja ajellut yksin suht pitkää kaupparatsuajoa. Itselle tulleet 50k on ajettu myös aika pitkää väliä kokoajan. Hihnaa ei ole vaihdettu. Nyt pitäisi just tutkia vähän tarkemmin mistä pieni kitinä kuuluu. Toisaalta kuulostaa kyllä siltä ettei tulisi hihnasta.
                          Omaan ei ole tehty kauheasti mitään. Raidetangon ulommat päät jouduin vaihtamaan ja jarrut oli tehty edellisen omistajan aikana. Takavalot oli vaihdettu kun sieltä oli kuulemma ledejä pimentynyt. Nyt tosin pitäisi ainakin päätermari vaihtaa. Ja kuskin puolen vetoakselista on tullut ainakin osa rasvoja pihalle, joten se menee jossain kohtaa vaihtoon.
                          Kyllähän noilla kilsoilla tietysti alkaa olemaan kokoajan jotain pientä remppaa, mutta toisaalta jos haluaisi vaihtaa uudempaan niin täytyisi kyllä laittaa se 10k rahaa väliin, että auto uudistuisi sen verran, että olisi järkeä. Ja siihen 10k saa itse tehdä remonttia melkoisesti. Tuuristahan näissä on tosi paljon kiinni, kuten yleensäkin autojen kanssa.
                          -08 E60 LCI
                          -13 F10 3.0 xDrive

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Kyllä sen ketjun kuulee heti vaikka apulaitteet mukana. 1500rpm kierroksia koneeseen ja kuuntelee kuuluuko hankaavaa rahinaa.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • macman_lahti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2017
                              • 290
                              • Lahti

                              Piti vielä tohon ketjun vaihdon kustannukseen kommentoida, että meillä toisena autona 2011 S-max ja siinä hihnan vaihto joka 100tkm:n välein. Se maksaa 600,- / kerta. Lisäksi 60tkm välein powershiftin öljynvaihto 350,- / kerta. Eli tosta kun alkaa laskemaan niin vaikka sen ketjun kerran auton elämässä vaihtaakin niin eihän tossa kauheasti eroa kokonaissummissa enää ole.
                              Lisäksi S-maxissakin taaempi kampiakselin stefa pois paikoiltaan = tiputtaa öljyä aika paljon. Laatikko pitää ottaa kokonaan pois, että sen saa vaihdettua niin kustannus siitä lähes 800,- Se saa odotella seuraavaa laatikkoöljynvaihtoa niin tehköön sitten samalla. Säästyy edes öljyn hinta.
                              Eli kyllä näitä suunnittelun kukkasia tuntuu olevan kaikissa autoissa.

                              E60 on itselle ensimmäinen BMW ja kyllä se matka-autona on mukava peli 10k euron autoksi. Hiljainen, todella pieni kulutus ( jos sopivat renkaat ), pääsee ihan kivasti ohi kun tarvii ja kaikinpuolin muutenkin ihan mukava peli ajaa. Miinuksena pieni sivutuuliherkkyys, mutta sekin parani todella paljon kun vaihtoi uudet renkaat ja raidetangon päät.

                              Toki jos joka kertaa huollattaa merkkiliikkeessä niin kyllä sen kanssa rahaa saa menemään. Selkeästi jo ihan kuluvien osien vaihdossa on BMW-lisä

                              Ja itselläkin ollut alusta asti toi ketjun vaihto mielessä, mutta käynyt mielestäni kummempia helisemättä niin vielä on jäänyt tekemättä.
                              Kyselin kyllä jo tarjouksia heti kun ostin auton ja edullisin olisi ollut Autohuolto Kariste Käpylässä. Arvio oli silloin muistaakseni n.1600-1800 euroa. Käytin siellä aikoinaan Vectran ketjun vaihdossa kun siinä oli sama riski kuin N47:ssa. Homma hoitui hienosti ja jopa hiukan alle hinta-arvion.

                              Ehkä se on itsekin kaivettava kuvetta jossain välissä kun ajattelin tolla vielä päästellä menemään jokusen tovin niin ei miettiä kestääkö se vai ei.
                              Toisaalta, jos ottaisi riskin ja se kestäisikin niin säästyisihän siinä 2000,-. Ja jos menee poikki niin eihän siinä mene kuin pari kiloa enemmän kuin olisi vaihtanut sen ketjun
                              -08 E60 LCI
                              -13 F10 3.0 xDrive

                              Comment

                              • Nybbe72
                                Newbiemmer
                                • Jan 2019
                                • 3
                                • PARAINEN

                                Nyt sit se N47 hajosi

                                Juuri ennen joulua sitten pahin painajainen toteutui kun auto sammusi ja paikallisen autokorjoomon mukaan ketju poikki. Autokeskus oli vaihtanut kiristimen osana teknistä kampanjaa v.2015 ja luulin että kyseinen "tyyppi-vika" olisi sitä myöten hoidettu. Mitäköhän tällä hetkellä maksaa korjaus esim Autokeskuksella ja minkä verran good-williä BMW:ltä on herunut? Auto siis 520D vm.2008 ja ajettu 199tkm.
                                Last edited by Nybbe72; 02-01-2019, 18:01. Reason: Kirjoitusvirhe vuosimallissa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎