Originally posted by jookaa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318d 320d / N47 Jakopääremontti
Collapse
X
-
Originally posted by kallek77 View PostKatoin mitä viimeksi meillä tehty orkkis osilla niin ~2500eur maksanut koko remppa.
Eli toteutuneita hintoja / hinta-arvioita remontista.
Autoni on -08 318d, N47-D20A ja ajettu 270tkm. Omasta pussista joutuu maksaa remontin niin nyt pitää vähän miettiä
Comment
-
-
Originally posted by jookaa View PostOkei. Olisi kiva tietää paljonkon nämä remontit ovat maksaneet, jos jollain on tehty. Lähinnä tälläiset ennakoivat korjaukset eli ennen kuin on ketju katkennut.
Eli toteutuneita hintoja / hinta-arvioita remontista.
Autoni on -08 318d, N47-D20A ja ajettu 270tkm. Omasta pussista joutuu maksaa remontin niin nyt pitää vähän miettiä
Comment
-
-
Itellä oli aikasemmin 320i (n43) johon joutui jakopää rempan tekemään kun ketjun laahain oli rikkoutunut ja rikkoi öljypumpun.
Kaiken kaikkiaan remppa joka sisälsi siis jakopää + öljypumppu(käytetty) + kiertokangen laakerit kustansivat 2000e. Käytin auton Tuusulan Bemu oyllä.
Kuulostaa kyllä hurjilta summilta nuo 3500e ym.
Comment
-
-
Kysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.
Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko tietoa tästä Febi/Bilsteinin sarjasta millä osilla kasattu? Onko vanhaa mallia vai uusinta?
Tuohan ei sinänsä maksa mitään, työtä sitten toki jonkinverran.
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostKysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.
Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
Edellinen omistaja oli pitänyt sitä 50tkm tohon 260tkm. Takavalot oli kuulemma vaihdettu, ledit olivat pimentyneet. Ja kuluvina osina jarrut laitettu. Itse jouduin laittamaan viime vuonna katsastukseen raidatangon ulkopäät. Muuten on taidettu mennä perushuolloilla ja dieseliä tankkiin. Eli melkoisen huoleton on ollut tohon asti.
Itsellä on nyt mietinnässä se kuuluisa ketjun vaihto. Toinen vetoakseli roiskii vähän rasvaa pihalle, mutta ei pidä ääntä niin ei ole vielä tullut sitäkään hankittua. Vaihto ei pitäisi olla iso homma.
Automaattilaatikko alkaa luultavasti jossain kohtaa luultavasti vaatimaan ainakin turbiinin vaihtoa tms.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostKysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.
Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
Ollut minulla viime kesästä asti, jakopää ja kaksoismassa tehty 2014,suuttimet ja laturi vaihdettu reilu vuosi sitten.
Hyvä kone tuo on jos ei tota jakopäätä lasketa.
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostKysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.
Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
Toivottavasti huolettomia kilsoja vielä paljon jäljellä jakopää rempan jälkeen
Comment
-
-
Täälä 330tkm rullattu N47(A). Alkuperäisellä jakopäällä meni 292 tkm, alkoi rallattaa jo aika mallikkaasti. Ketjut senverran venyneet että ajoituskaluja ei enää saanut paikalleen, mutta laahaimet olivat ok.
Laittelin orkkisosia, leimojen perusteella uusinta versiota olivat. Samalla dmf+kykä ja etupään hihnapyörä+moniurahihnat+vesipumppu jne.
Ainakin toistaiseksi äänet pysyneet kurissa, vähän ahdistaa vaan legenda siitä että kampuran ketjupyörän hammasprofiili on väärä ja syyllinen ongelmiin, näihin kai kampuroitakin vaihdettiin?
Josko sillä puolimiljoonaaBMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Comment
-
-
Mun 520 dA -09 keräsi tauluun alkuperäisellä jakopäällä 418tkm, vanhojen osien kunnosta ja koneen käyntiäänestä päätellen olisi voinut huoletta ajaa vielä muutaman kympin enemmänkin. Tämän perusteella en voi moittia kovinkaan kehnoksi N47:aa.530xdA LCI '07
ALPINA B10 V8 '01
M 535i '80
520i facelift '76
520i '75
K1200S '08
Valmet 361 D '64
Comment
-
-
Originally posted by Valfrid View PostMun 520 dA -09 keräsi tauluun alkuperäisellä jakopäällä 418tkm, vanhojen osien kunnosta ja koneen käyntiäänestä päätellen olisi voinut huoletta ajaa vielä muutaman kympin enemmänkin. Tämän perusteella en voi moittia kovinkaan kehnoksi N47:aa.
Eiköhän näihin päde ne muutama nyrkkisääntö että ei ajeta huoltoilmaisimen antamia öljynvaihtovälejä vaan vaihdetaan väh. 15tkm välein, ei anneta tyhjäkäydä tuntitolkulla eikä poljeta kaasu pohjassa kylmällä koneella !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Comment