Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kallek77
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 66
    • Turku

    Originally posted by jookaa View Post
    Noniin, täälläkin todettiin yksi venynyt jakoketju. Huollossa mittasivat venymän mekaanisesti ja n. 1mm venynyt --> "Vaihto kunnossa on, mutta ei tosi huono". Sanoivat vielä perään, että kyllä sillä vielä uskaltaa ajaa. Ko. autoon tehtiin se jakoketju kampanja pari vuotta sitten, kun oli vielä voimassa. Oisko ollut ketjukiristin vai rullan vaihto...

    Huolto heitti arvioksi summa mutikassa 3500€ minkä olivat joskus vakuutusyhtiöltä laskuttanut.
    Katoin mitä viimeksi meillä tehty orkkis osilla niin ~2500eur maksanut koko remppa.

    Comment

    • jookaa
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 8
      • Pori

      Originally posted by kallek77 View Post
      Katoin mitä viimeksi meillä tehty orkkis osilla niin ~2500eur maksanut koko remppa.
      Okei. Olisi kiva tietää paljonkon nämä remontit ovat maksaneet, jos jollain on tehty. Lähinnä tälläiset ennakoivat korjaukset eli ennen kuin on ketju katkennut.

      Eli toteutuneita hintoja / hinta-arvioita remontista.

      Autoni on -08 318d, N47-D20A ja ajettu 270tkm. Omasta pussista joutuu maksaa remontin niin nyt pitää vähän miettiä

      Comment

      • kallek77
        Bimmer Rookie
        • Oct 2018
        • 66
        • Turku

        Originally posted by jookaa View Post
        Okei. Olisi kiva tietää paljonkon nämä remontit ovat maksaneet, jos jollain on tehty. Lähinnä tälläiset ennakoivat korjaukset eli ennen kuin on ketju katkennut.

        Eli toteutuneita hintoja / hinta-arvioita remontista.

        Autoni on -08 318d, N47-D20A ja ajettu 270tkm. Omasta pussista joutuu maksaa remontin niin nyt pitää vähän miettiä
        Niin toi oli siis ennen ketjun katkeamista tehty

        Comment

        • teempp
          Newbiemmer
          • Feb 2016
          • 20
          • suomi

          Itellä oli aikasemmin 320i (n43) johon joutui jakopää rempan tekemään kun ketjun laahain oli rikkoutunut ja rikkoi öljypumpun.
          Kaiken kaikkiaan remppa joka sisälsi siis jakopää + öljypumppu(käytetty) + kiertokangen laakerit kustansivat 2000e. Käytin auton Tuusulan Bemu oyllä.
          Kuulostaa kyllä hurjilta summilta nuo 3500e ym.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Onko tietoa tästä Febi/Bilsteinin sarjasta millä osilla kasattu? Onko vanhaa mallia vai uusinta?


            Tuohan ei sinänsä maksa mitään, työtä sitten toki jonkinverran.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Suorakuus
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 124
              • Etelä-Pohjanmaa

              Kysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.

              Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
              Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                Originally posted by Supa View Post
                Onko tietoa tästä Febi/Bilsteinin sarjasta millä osilla kasattu? Onko vanhaa mallia vai uusinta?


                Tuohan ei sinänsä maksa mitään, työtä sitten toki jonkinverran.
                Osaako joku oikeasti sanoa, miten nuo osat on ylipäätään matkan varrella muuttuneet? Entä onko jonkun osan (minkä?) muuttuminen "se juttu" parantuneen keston kannalta?

                Comment

                • macman_lahti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2017
                  • 290
                  • Lahti

                  Originally posted by Suorakuus View Post
                  Kysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.

                  Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
                  Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
                  Itsellä on nyt 312tkm ajettu 520D E60 N47. Ollut 260tkm:stä itsellä ja nyt aika tarkasti 1,5 vuotta.
                  Edellinen omistaja oli pitänyt sitä 50tkm tohon 260tkm. Takavalot oli kuulemma vaihdettu, ledit olivat pimentyneet. Ja kuluvina osina jarrut laitettu. Itse jouduin laittamaan viime vuonna katsastukseen raidatangon ulkopäät. Muuten on taidettu mennä perushuolloilla ja dieseliä tankkiin. Eli melkoisen huoleton on ollut tohon asti.
                  Itsellä on nyt mietinnässä se kuuluisa ketjun vaihto. Toinen vetoakseli roiskii vähän rasvaa pihalle, mutta ei pidä ääntä niin ei ole vielä tullut sitäkään hankittua. Vaihto ei pitäisi olla iso homma.
                  Automaattilaatikko alkaa luultavasti jossain kohtaa luultavasti vaatimaan ainakin turbiinin vaihtoa tms.
                  -08 E60 LCI
                  -13 F10 3.0 xDrive

                  Comment

                  • Pepper2
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2018
                    • 68
                    • Ähtäri

                    Originally posted by Suorakuus View Post
                    Kysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.

                    Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
                    Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
                    Itsellä kohta 350tkm ajettu n47.
                    Ollut minulla viime kesästä asti, jakopää ja kaksoismassa tehty 2014,suuttimet ja laturi vaihdettu reilu vuosi sitten.
                    Hyvä kone tuo on jos ei tota jakopäätä lasketa.

                    Comment

                    • jookaa
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 8
                      • Pori

                      Originally posted by Suorakuus View Post
                      Kysytääs uudestaan kun aikasemmin ei juurikaan vastauksia tullut.

                      Paljon puhutaan N47 jakopäästä mutta onko koneessa mitään muuta isompaa "tyyppivikaa"? Katsellut yhtä yksilöä jolla rullattu lähes 300tkm ja ketjuremppa ihan hetki sitten tehty. Ainakin M47 koneilla on rullattu ilman isompia ongelmia vielä paljon isompiakin määriä mutta onko paljon ajettu N47 varma konkurssi?
                      Onko ryhmäläisillä paljon ajettu N47:a?
                      Joo mulla tosiaan on 272tkm ajettu n47. Itellä ollut n. 3,5 vuotta ja ostaessa oli 168tkm. Kaksoimassavauhtipyörä odottaa nyt vaihtoa ja todennäköisesti jakopää rempataan kanssa kohta. Hyvin pelittänyt tähän asti.

                      Toivottavasti huolettomia kilsoja vielä paljon jäljellä jakopää rempan jälkeen

                      Comment

                      • Malagutisti
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 211
                        • Kurikka/Tre

                        Täälä 330tkm rullattu N47(A). Alkuperäisellä jakopäällä meni 292 tkm, alkoi rallattaa jo aika mallikkaasti. Ketjut senverran venyneet että ajoituskaluja ei enää saanut paikalleen, mutta laahaimet olivat ok.
                        Laittelin orkkisosia, leimojen perusteella uusinta versiota olivat. Samalla dmf+kykä ja etupään hihnapyörä+moniurahihnat+vesipumppu jne.

                        Ainakin toistaiseksi äänet pysyneet kurissa, vähän ahdistaa vaan legenda siitä että kampuran ketjupyörän hammasprofiili on väärä ja syyllinen ongelmiin, näihin kai kampuroitakin vaihdettiin?

                        Josko sillä puolimiljoonaa
                        BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                        BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                        E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                        Comment

                        • Suorakuus
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 124
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          Kiitos näistä, ehkä tuollaisen voisi jakopäärempattuna uskaltaakkin ostaa. :think

                          Comment

                          • Valfrid
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 214
                            • Kinnula

                            Mun 520 dA -09 keräsi tauluun alkuperäisellä jakopäällä 418tkm, vanhojen osien kunnosta ja koneen käyntiäänestä päätellen olisi voinut huoletta ajaa vielä muutaman kympin enemmänkin. Tämän perusteella en voi moittia kovinkaan kehnoksi N47:aa.
                            530xdA LCI '07
                            ALPINA B10 V8 '01
                            M 535i '80
                            520i facelift '76
                            520i '75
                            K1200S '08
                            Valmet 361 D '64

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2845
                              • South Carelia

                              Originally posted by Valfrid View Post
                              Mun 520 dA -09 keräsi tauluun alkuperäisellä jakopäällä 418tkm, vanhojen osien kunnosta ja koneen käyntiäänestä päätellen olisi voinut huoletta ajaa vielä muutaman kympin enemmänkin. Tämän perusteella en voi moittia kovinkaan kehnoksi N47:aa.


                              Eiköhän näihin päde ne muutama nyrkkisääntö että ei ajeta huoltoilmaisimen antamia öljynvaihtovälejä vaan vaihdetaan väh. 15tkm välein, ei anneta tyhjäkäydä tuntitolkulla eikä poljeta kaasu pohjassa kylmällä koneella !!
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • tane90
                                Newbiemmer
                                • Jan 2018
                                • 13
                                • alajärvi

                                N47

                                Itellä ollut 2kpl n47 mottia.Kummassakaan ei ollu Jakopäässä ongelmia.
                                520 d luovuin jossa oli jo 335000mittarissa ja ei pitäny mitään ylimääräistä ääntä.
                                Ei ne kaikki iha paskoja voi olla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎