Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • awd-69
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 229
    • Sawo

    No ei tietenkään, näissä foorumissa tulee ilmi vain ne huonot jutut.
    Niinkuin yleensäkin.
    Eihän missään ilmoiteta jos asiat rullaa... normimeininki.
    F10 530d xdrive LCI

    EX: E90 320d xdrive LCI

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2186
      • Karstula

      Originally posted by awd-69 View Post
      No ei tietenkään, näissä foorumissa tulee ilmi vain ne huonot jutut.
      Niinkuin yleensäkin.
      Eihän missään ilmoiteta jos asiat rullaa... normimeininki.
      No toki osittain näinkin. Mut jos oot töissä tietyllä merkillä ja muutaman vuoden teet 3 krt saman homman viikkoon niin lienee suurimmassa osassa vikaakin. En nyt kyseiseen moottoriin ota sen enpää kantaa, mutta luultavasti verrattavissa esim vw 1.4tsi
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3833
        • Nokia

        Originally posted by [Snowboarder] View Post
        En nyt kyseiseen moottoriin ota sen enpää kantaa, mutta luultavasti verrattavissa esim vw 1.4tsi
        Onnittelut loistavasta kommentista!

        Oman kokemuksen mukaan N47 ketjuongelmat on traagisesti liioiteltuja. Vaikea toki kenelläkään olla oikeaa kuvaa asiasta, jos lukee nettipalstoja närkästyneesti, "miten voi olla...", tai liian sinivalkoisin silmin katselee asioita, tai sitten jos on jossain moottorikorjaamolla töissä. Pidän kuitenkin aivan hyvänä moottorina, olen jopa 2 moisella moottorilla varustettua autoa uskaltanut ostaa!
        Last edited by Tomi T; 16-03-2019, 16:07.
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Eräs tapa suorittaa tämä remontti, eri koppaan mutta periaate on aivan sama:
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by fraatti View Post
            Eräs tapa suorittaa tämä remontti, eri koppaan mutta periaate on aivan sama:
            https://www.youtube.com/watch?v=sevSGaJv3dw
            Jaa moottori paikallaan? Tälle viikolle jo kaksi paikallaan tehtyä. Jos ketju poikki, sama nostaa koko roska pois, mutta joutuisasti menee näinkin.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by suppari View Post
              Jaa moottori paikallaan? Tälle viikolle jo kaksi paikallaan tehtyä.
              Muistan että joskus ketjussa oli tuosta puhetta että paikoillaan vai kone irti. Videon perusteella näyttää menevän joutuisasti kone paikoillaankin.

              Toki jos kettinki on poikki niin turha kait sitä tuolla paikallaan on ihmetellä sen pidempään.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Malagutisti
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 211
                • Kurikka/Tre

                Originally posted by Malagutisti View Post
                Täälä 330tkm rullattu N47(A). Alkuperäisellä jakopäällä meni 292 tkm, alkoi rallattaa jo aika mallikkaasti. Ketjut senverran venyneet että ajoituskaluja ei enää saanut paikalleen, mutta laahaimet olivat ok.
                Laittelin orkkisosia, leimojen perusteella uusinta versiota olivat. Samalla dmf+kykä ja etupään hihnapyörä+moniurahihnat+vesipumppu jne.

                Ainakin toistaiseksi äänet pysyneet kurissa, vähän ahdistaa vaan legenda siitä että kampuran ketjupyörän hammasprofiili on väärä ja syyllinen ongelmiin, näihin kai kampuroitakin vaihdettiin?

                Josko sillä puolimiljoonaa
                Ja lohko halki, 375 tkm taulussa. Saa tarjota ketjuvikaista lohkonluovuttajaa tai irtonaista lohkoa .
                BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                Comment

                • macman_lahti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2017
                  • 290
                  • Lahti

                  Originally posted by Malagutisti View Post
                  Ja lohko halki, 375 tkm taulussa. Saa tarjota ketjuvikaista lohkonluovuttajaa tai irtonaista lohkoa .
                  Millaiset oireet ?
                  -08 E60 LCI
                  -13 F10 3.0 xDrive

                  Comment

                  • Malagutisti
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 211
                    • Kurikka/Tre

                    Ei välttämättä olekaan lohkossa vika.

                    Eli tekee kovaa painetta, parissa minuutissa on letkut kivikovat, räkii nesteet pihalle ja porisee ajon jälkeen. N. 300km ajon jälkeen lakkasi puhaltamasta lämmintä.

                    1,5l pullo paisariin korokkeeksi ja pintaa ylös -> taso nousee jatkuvasti ja pullauttelee välillä kaasua pois.

                    Oireilu loppuu 4. suutin irrottamalla, joten tosiaan ei lienekään lohko halki. Viikonloppuna nyppäsen kannen auki ja katsotaan.

                    Ei juurikaan polta nestettä (ei höyryä eikä haise).

                    Semmonen tuli tuossa mieleen että putsailin hiljan imusarjan ja kannen kanavat, ja 4. sylinterin imukanavat olivat puhtaat, toisinkuin muut. En tiedä liittyisikö asiaan jotenkin. Samalla tuli tukittua haljennut EGR, joka itseasiassa pahensi oireita. About puolisenvuotta on vaatinut n. 0,5l nestettä/1000km.
                    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                    Comment

                    • Malagutisti
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 211
                      • Kurikka/Tre

                      Jatketaan tarinointia, lohko halki 2&3 välistä. Jotain hässäkkää vähän värierojen perusteella tuola neljännessäkin sylinterissä.

                      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                      Comment

                      • Malagutisti
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 211
                        • Kurikka/Tre



                        Uudemmasta E60:stä peräisin oleva N47C keulalle, ajettu 190tkm. Jakopäähän uudet hilut ja tarpeellisia osia ysikympin koneesta.
                        jakopäässä oli moottorin vuosikertaan mätsäävät leimat, eli ei ollut vaihdeltu.

                        Ysikymppisen ö-pohja, pumpun sihti, kiinnityskorvakkeet ja öljytikku.
                        Ja tietty johtosarja.

                        Kohti puoltamiljoonaa, vaan tämä lie jo huijausta kun autossa on kolmas kone menossa. Vaan josko tästä C -mallisesta ei lohko halkeaisi, kaikki joita meikäläisellä on tiedossa ovat N47A -mallia.
                        BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                        BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                        E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                        Comment

                        • Rodmani
                          Newbiemmer
                          • Feb 2014
                          • 25
                          • Kotka

                          Olisi -07 318d kiikarissa millä ajettu n 315tkm ja ketjuremppa tehty 2016 ja n 60tkm sitten. Uskaltaako ostaa ja miten vaihdettu jakopää kestää verrattuna siihen alkuperäiseen ja miten kannattaa huoltaa että se kestäisi paremmin vai onko siihen mitään tapaa?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5258
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Rodmani View Post
                            Olisi -07 318d kiikarissa millä ajettu n 315tkm ja ketjuremppa tehty 2016 ja n 60tkm sitten. Uskaltaako ostaa ja miten vaihdettu jakopää kestää verrattuna siihen alkuperäiseen ja miten kannattaa huoltaa että se kestäisi paremmin vai onko siihen mitään tapaa?
                            En näe mitään syytä miksi ei uskaltaisi.
                            Usein vaihdetut öljyt ehkäisevät kaikkea mahdollista kulumista.
                            Myöskään auton virittäminen ei ole hyvä jakopäälle eikä runsas tyhjäkäynti

                            Tuon ikäsessä taitaa olla kiinteä ketjupyörä kampiakselissa joten sitä tuskin on vaihdettu jakopään yhteydessä
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Rodmani
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 25
                              • Kotka

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              En näe mitään syytä miksi ei uskaltaisi.
                              Usein vaihdetut öljyt ehkäisevät kaikkea mahdollista kulumista.
                              Myöskään auton virittäminen ei ole hyvä jakopäälle eikä runsas tyhjäkäynti

                              Tuon ikäsessä taitaa olla kiinteä ketjupyörä kampiakselissa joten sitä tuskin on vaihdettu jakopään yhteydessä
                              Kiitos vastauksestasi.

                              Olisiko siis hyvä juttu että se kampiakselin ketjupyörä vaihdettaisiin?

                              Comment

                              • jaskap
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 527
                                • Finland Rovaniemi

                                Originally posted by Rodmani View Post
                                Kiitos vastauksestasi.

                                Olisiko siis hyvä juttu että se kampiakselin ketjupyörä vaihdettaisiin?
                                On varmasti hyvä. Haittapuolena voi olla hinta, koska pitää vaihtaa koko kampiakseli.
                                e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                                e32 750 iA -88 DoubleSex.
                                Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                                Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                                e32 735 1/18
                                e34 M5 1/18
                                e24 635 Csi 1/18
                                e9 3.0 CSi 1/18
                                e31 850 Csi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎