No ei tietenkään, näissä foorumissa tulee ilmi vain ne huonot jutut.
Niinkuin yleensäkin.
Eihän missään ilmoiteta jos asiat rullaa... normimeininki.
No toki osittain näinkin. Mut jos oot töissä tietyllä merkillä ja muutaman vuoden teet 3 krt saman homman viikkoon niin lienee suurimmassa osassa vikaakin. En nyt kyseiseen moottoriin ota sen enpää kantaa, mutta luultavasti verrattavissa esim vw 1.4tsi
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
En nyt kyseiseen moottoriin ota sen enpää kantaa, mutta luultavasti verrattavissa esim vw 1.4tsi
Onnittelut loistavasta kommentista!
Oman kokemuksen mukaan N47 ketjuongelmat on traagisesti liioiteltuja. Vaikea toki kenelläkään olla oikeaa kuvaa asiasta, jos lukee nettipalstoja närkästyneesti, "miten voi olla...", tai liian sinivalkoisin silmin katselee asioita, tai sitten jos on jossain moottorikorjaamolla töissä. Pidän kuitenkin aivan hyvänä moottorina, olen jopa 2 moisella moottorilla varustettua autoa uskaltanut ostaa!
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Täälä 330tkm rullattu N47(A). Alkuperäisellä jakopäällä meni 292 tkm, alkoi rallattaa jo aika mallikkaasti. Ketjut senverran venyneet että ajoituskaluja ei enää saanut paikalleen, mutta laahaimet olivat ok.
Laittelin orkkisosia, leimojen perusteella uusinta versiota olivat. Samalla dmf+kykä ja etupään hihnapyörä+moniurahihnat+vesipumppu jne.
Ainakin toistaiseksi äänet pysyneet kurissa, vähän ahdistaa vaan legenda siitä että kampuran ketjupyörän hammasprofiili on väärä ja syyllinen ongelmiin, näihin kai kampuroitakin vaihdettiin?
Josko sillä puolimiljoonaa
Ja lohko halki, 375 tkm taulussa. Saa tarjota ketjuvikaista lohkonluovuttajaa tai irtonaista lohkoa .
BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Eli tekee kovaa painetta, parissa minuutissa on letkut kivikovat, räkii nesteet pihalle ja porisee ajon jälkeen. N. 300km ajon jälkeen lakkasi puhaltamasta lämmintä.
1,5l pullo paisariin korokkeeksi ja pintaa ylös -> taso nousee jatkuvasti ja pullauttelee välillä kaasua pois.
Oireilu loppuu 4. suutin irrottamalla, joten tosiaan ei lienekään lohko halki. Viikonloppuna nyppäsen kannen auki ja katsotaan.
Ei juurikaan polta nestettä (ei höyryä eikä haise).
Semmonen tuli tuossa mieleen että putsailin hiljan imusarjan ja kannen kanavat, ja 4. sylinterin imukanavat olivat puhtaat, toisinkuin muut. En tiedä liittyisikö asiaan jotenkin. Samalla tuli tukittua haljennut EGR, joka itseasiassa pahensi oireita. About puolisenvuotta on vaatinut n. 0,5l nestettä/1000km.
BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Uudemmasta E60:stä peräisin oleva N47C keulalle, ajettu 190tkm. Jakopäähän uudet hilut ja tarpeellisia osia ysikympin koneesta.
jakopäässä oli moottorin vuosikertaan mätsäävät leimat, eli ei ollut vaihdeltu.
Ysikymppisen ö-pohja, pumpun sihti, kiinnityskorvakkeet ja öljytikku.
Ja tietty johtosarja.
Kohti puoltamiljoonaa, vaan tämä lie jo huijausta kun autossa on kolmas kone menossa. Vaan josko tästä C -mallisesta ei lohko halkeaisi, kaikki joita meikäläisellä on tiedossa ovat N47A -mallia.
BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Olisi -07 318d kiikarissa millä ajettu n 315tkm ja ketjuremppa tehty 2016 ja n 60tkm sitten. Uskaltaako ostaa ja miten vaihdettu jakopää kestää verrattuna siihen alkuperäiseen ja miten kannattaa huoltaa että se kestäisi paremmin vai onko siihen mitään tapaa?
Olisi -07 318d kiikarissa millä ajettu n 315tkm ja ketjuremppa tehty 2016 ja n 60tkm sitten. Uskaltaako ostaa ja miten vaihdettu jakopää kestää verrattuna siihen alkuperäiseen ja miten kannattaa huoltaa että se kestäisi paremmin vai onko siihen mitään tapaa?
En näe mitään syytä miksi ei uskaltaisi.
Usein vaihdetut öljyt ehkäisevät kaikkea mahdollista kulumista.
Myöskään auton virittäminen ei ole hyvä jakopäälle eikä runsas tyhjäkäynti
Tuon ikäsessä taitaa olla kiinteä ketjupyörä kampiakselissa joten sitä tuskin on vaihdettu jakopään yhteydessä
En näe mitään syytä miksi ei uskaltaisi.
Usein vaihdetut öljyt ehkäisevät kaikkea mahdollista kulumista.
Myöskään auton virittäminen ei ole hyvä jakopäälle eikä runsas tyhjäkäynti
Tuon ikäsessä taitaa olla kiinteä ketjupyörä kampiakselissa joten sitä tuskin on vaihdettu jakopään yhteydessä
Kiitos vastauksestasi.
Olisiko siis hyvä juttu että se kampiakselin ketjupyörä vaihdettaisiin?
Olisiko siis hyvä juttu että se kampiakselin ketjupyörä vaihdettaisiin?
On varmasti hyvä. Haittapuolena voi olla hinta, koska pitää vaihtaa koko kampiakseli.
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment