Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    Originally posted by palze View Post
    Olisko suositella pääkaupunkiseudulta hyvää pajaa Quaifen asennukselle E92 335i -autoon?
    Minulla E93 335i:n asennettiin Schmiedmanilla, voin suositella, kaikki meni sujuvasti..

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Kannattaako tuo "sähköinen" lukkoperä koodata pois sen jälkeen kun levylukolla oleva perä vaihtuu?
      Noiden torsenien kanssa sehän olisi hyvä olla päällä, kun tukee niiden toimintaa tilanteissa joissa toisella pyörällä "nollapito" ja torsen ei lukita. Mutta levylukko askarruttaa.


      Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
      En osaa arvioida, tai tiedä, kuinka suurella renkaiden pyörintäerolla tuo sähköinen lukko alkaa jarruttamaan toista pyörää ja sitä kautta sotkeeko/puuttuuko tuon mekaanisen lukon käytökseen.
      Tuo sähkölukko toimi ihan ok, etenkin talvella. Mutta pitävällä pinnalla oli hieman arvaamaton (välillä puraisi kiinni ihan tosissaan, kuin ois käkkäristä vetänyt, tms. ja välillä kuin avoin perä )
      Last edited by bemmeri; 18-08-2021, 07:46.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Kaimu
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 464
        • Turun kupeessa

        Originally posted by bemmeri View Post
        Kannattaako tuo "sähköinen" lukkoperä koodata pois sen jälkeen kun levylukolla oleva perä vaihtuu?
        Noiden torsenien kanssa sehän olisi hyvä olla päällä, kun tukee niiden toimintaa tilanteissa joissa toisella pyörällä "nollapito" ja torsen ei lukita. Mutta levylukko askarruttaa.


        Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
        En osaa arvioida, tai tiedä, kuinka suurella renkaiden pyörintäerolla tuo sähköinen lukko alkaa jarruttamaan toista pyörää ja sitä kautta sotkeeko/puuttuuko tuon mekaanisen lukon käytökseen.
        Tuo sähkölukko toimi ihan ok, etenkin talvella. Mutta pitävällä pinnalla oli hieman arvaamaton (välillä puraisi kiinni ihan tosissaan, kuin ois käkkäristä vetänyt, tms. ja välillä kuin avoin perä )
        Tietysti se kannattaa koodata pois.
        Eipä noita vanhemmissakaan lukollisissa autoissa ole.
        Se sähkölukko ei ole milläänlailla varma vetämään molemmilla pyörillä.
        sigpic

        E82 n55

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          Originally posted by bemmeri View Post
          Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
          Onko sitä pyörimiseroa sitten levylukon asennuksen jälkeen niin paljon, että lukon tukemisen sijaan aletaan jarruttamaan menoa, selviää varmaan helpoiten ottamalla sulakkeen pois ja kokeilemalla?
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Onko sitä pyörimiseroa sitten levylukon asennuksen jälkeen niin paljon, että lukon tukemisen sijaan aletaan jarruttamaan menoa, selviää varmaan helpoiten ottamalla sulakkeen pois ja kokeilemalla?
            Vaikea sanoa. Kun ei ole mitään käryä kuinka pienellä erolla jarrut voisi puuttua peliin nopeammin pyörivällä renkaalla ja missä pienemmillään pyrkii pitämään pyörimisen eron.
            Livedatastahan tuosta saisi suuntimia, kun loggailisi tilanteita jossa saa lukon aktivoitua, jolloin saisi käyrää pyörimisnopeuksista.
            Auto pukeilla ja jää nyt kokeilematta ennen perän vaihtoa.


            Originally posted by Kaimu View Post
            Tietysti se kannattaa koodata pois.
            Eipä noita vanhemmissakaan lukollisissa autoissa ole.
            Se sähkölukko ei ole milläänlailla varma vetämään molemmilla pyörillä.
            Kyllä kyllä, mutta kun itsellä ei ole taitoa/tietoa koodata tuota pois, niin sillä kyselin, että onko tuosta suuremmin haittaa. Niin tarviaa jonkun luona käyttää että saa sen pois.
            Last edited by bemmeri; 18-08-2021, 11:22.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Kyllä tuo kannattaa koodata veks, ei sen pitäisi enää vaikuttaa lukkoperän asennettua, kun pyörintäero ei kasva niin suureksi. Mitään hyötyähän siitä ei ole lukkoperän asennettua, pahimmassa tapauksessa systeemi vain lagittaa ja muuttaa tehot lämmöksi jarrulevyillä.

              Muutenkin munmielestä kovin epästabiili järjestelmä avoimella perällä, tuntui joka kerta toimivan hiukan erilailla tai jättää toimimatta. Samalla suosittelen koodaamaan muitakin lapsenvahteja dsc yksiköltä pois, varsinkin jos rata-ajo tms kiinnostaa.

              Helpoiten onnistuu protool-apillä, sielä on yleisimmät koodailut raksi ruutuun meiningillä.

              Last edited by tryffis; 18-08-2021, 13:44.

              Comment

              • eljas
                BTCF Member
                • Apr 2017
                • 309
                • Vantaa

                Sähköinen lukko kannattaa mielestäni ilman muuta koodata pois millä tahansa lukkoperällä. Näin ollen lukkoperä toimii niinkuin se on suunniteltu. Mulla Quaife ja koodattu pois.
                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by tryffis View Post
                  ...
                  Helpoiten onnistuu protool-apillä, sielä on yleisimmät koodailut raksi ruutuun meiningillä.

                  https://web.archive.org/web/20160325...w-actually-fun
                  Tuo olikin tutustumisen arvoinen juttu. Kuvittelin alkuun että tuo on kuin Carly, että jotain valomodulia, yms. vaan saa, kun tuosta näyttää olevan keskustelua toisaalla.

                  Hyvä että kehittyy nämä hommat ja sovellukset.
                  Aikoinaan jäi niin epämiellyttävä kuva nc expert, yms softista, ettei niitä viittiny alkaa opettelemaan.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎