Originally posted by palze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Kannattaako tuo "sähköinen" lukkoperä koodata pois sen jälkeen kun levylukolla oleva perä vaihtuu?
Noiden torsenien kanssa sehän olisi hyvä olla päällä, kun tukee niiden toimintaa tilanteissa joissa toisella pyörällä "nollapito" ja torsen ei lukita. Mutta levylukko askarruttaa.
Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
En osaa arvioida, tai tiedä, kuinka suurella renkaiden pyörintäerolla tuo sähköinen lukko alkaa jarruttamaan toista pyörää ja sitä kautta sotkeeko/puuttuuko tuon mekaanisen lukon käytökseen.
Tuo sähkölukko toimi ihan ok, etenkin talvella. Mutta pitävällä pinnalla oli hieman arvaamaton (välillä puraisi kiinni ihan tosissaan, kuin ois käkkäristä vetänyt, tms. ja välillä kuin avoin perä )Last edited by bemmeri; 18-08-2021, 07:46.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKannattaako tuo "sähköinen" lukkoperä koodata pois sen jälkeen kun levylukolla oleva perä vaihtuu?
Noiden torsenien kanssa sehän olisi hyvä olla päällä, kun tukee niiden toimintaa tilanteissa joissa toisella pyörällä "nollapito" ja torsen ei lukita. Mutta levylukko askarruttaa.
Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
En osaa arvioida, tai tiedä, kuinka suurella renkaiden pyörintäerolla tuo sähköinen lukko alkaa jarruttamaan toista pyörää ja sitä kautta sotkeeko/puuttuuko tuon mekaanisen lukon käytökseen.
Tuo sähkölukko toimi ihan ok, etenkin talvella. Mutta pitävällä pinnalla oli hieman arvaamaton (välillä puraisi kiinni ihan tosissaan, kuin ois käkkäristä vetänyt, tms. ja välillä kuin avoin perä )
Eipä noita vanhemmissakaan lukollisissa autoissa ole.
Se sähkölukko ei ole milläänlailla varma vetämään molemmilla pyörillä.sigpic
E82 n55
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostOnko sitä pyörimiseroa sitten levylukon asennuksen jälkeen niin paljon, että lukon tukemisen sijaan aletaan jarruttamaan menoa, selviää varmaan helpoiten ottamalla sulakkeen pois ja kokeilemalla?
Livedatastahan tuosta saisi suuntimia, kun loggailisi tilanteita jossa saa lukon aktivoitua, jolloin saisi käyrää pyörimisnopeuksista.
Auto pukeilla ja jää nyt kokeilematta ennen perän vaihtoa.
Originally posted by Kaimu View PostTietysti se kannattaa koodata pois.
Eipä noita vanhemmissakaan lukollisissa autoissa ole.
Se sähkölukko ei ole milläänlailla varma vetämään molemmilla pyörillä.Last edited by bemmeri; 18-08-2021, 11:22.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Kyllä tuo kannattaa koodata veks, ei sen pitäisi enää vaikuttaa lukkoperän asennettua, kun pyörintäero ei kasva niin suureksi. Mitään hyötyähän siitä ei ole lukkoperän asennettua, pahimmassa tapauksessa systeemi vain lagittaa ja muuttaa tehot lämmöksi jarrulevyillä.
Muutenkin munmielestä kovin epästabiili järjestelmä avoimella perällä, tuntui joka kerta toimivan hiukan erilailla tai jättää toimimatta. Samalla suosittelen koodaamaan muitakin lapsenvahteja dsc yksiköltä pois, varsinkin jos rata-ajo tms kiinnostaa.
Helpoiten onnistuu protool-apillä, sielä on yleisimmät koodailut raksi ruutuun meiningillä.
Last edited by tryffis; 18-08-2021, 13:44.
Comment
-
-
Sähköinen lukko kannattaa mielestäni ilman muuta koodata pois millä tahansa lukkoperällä. Näin ollen lukkoperä toimii niinkuin se on suunniteltu. Mulla Quaife ja koodattu pois.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View Post...
Helpoiten onnistuu protool-apillä, sielä on yleisimmät koodailut raksi ruutuun meiningillä.
https://web.archive.org/web/20160325...w-actually-fun
Hyvä että kehittyy nämä hommat ja sovellukset.
Aikoinaan jäi niin epämiellyttävä kuva nc expert, yms softista, ettei niitä viittiny alkaa opettelemaan.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment