Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mani88
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 100
    • Helsinki

    Lukkoperä E9X sarjalaiseen

    Moro !

    Koittanu kattella ja etsiä E9X sarjalaisista lukkoperä kokemuksia.
    Jotain pieniä ja varovaisia juttuja siellä täällä. Joten jos jollain kokemuksia niin haluaisin seuraaviin vastauksia.

    Oliko isokin vaikutus
    Nousiko kulutus
    Mikä lukko
    Hinta asennettuna
    Bmw -06 330d manuaali
    ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III
  • Kennedy
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 103
    • Järvenpää

    #2
    Itsellä ei ole vielä penarissa, mutta muuten on tuttu asia.

    Originally posted by Mani88 View Post
    Oliko isokin vaikutus
    On.

    Originally posted by Mani88 View Post
    Nousiko kulutus
    Ei kyllä vaikuta mitenkään tähän asiaan.. jollei lasketa sitä lisäleikkimistä?
    Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
    Passat '13
    Ex: E91LCI, A3 TDI

    Comment

    • Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

      #3
      Ei kokemusta lukkoperästä E9x:ssä, mutta jos vertaan E91 330d:tä (ei lukkoperää) ja E46 M3 (lukkoperä) etenemistä talvella, niin on iso ero ämmän eduksi.

      Pito on jotenkin tasaisen varma aina, ja perän käyttäytyminen loogisempaa. E91:llä liikennevaloista lähteminen hankalaa talvella, kun aina sutii. Eihän tämä lukkoperä nyt nelivetoa vastaa, mutta jos on ylimääräistä lompakossa ja varsinkin jos tehoa hieman enempi autossa, niin suosittelen.
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1191
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        #4
        Pitkän tovin kattelin bmwfanssia. Ja yllätyksekseni en löytänyt e36 mallin jälkeen muista malleista perämurikoista purkukuvaa lukosta , 46,39,90 :think

        E46 m3 Ei purku kuvaa lukosta.... Olisi kiinnostanut nähdä minkä hintainen...

        Eli johtopäätös ; onko muissa kuin m3-m5 malleissa lukkoa jälkeen e36 ,
        Joutuuko juuri ostamaan aftermarketin jos olen oikeassa?

        Mutuilu,, Saa sanoa jos olen väärässä.En vedä herneitä..
        En ole koskaan hiplannu uuden auton optio tilaus listaa...

        Edit. vielä piti kattoa xd mallit , ei näkyny....
        Last edited by vaappu; 10-02-2013, 10:29.
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          ei oo lukkoa e36 e34 e32 uudemmissa pois lukien motorsportit
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Mani88
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 100
            • Helsinki

            #6
            Osaako joku sano, et saako näistä E9x sarjalaisista tuon perän auki nätisti ?
            Kerran päässy kurkkii oman auton alle ja eipä tullu tuota sillon katsottua.
            Bmw -06 330d manuaali
            ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

            Comment

            • Kennedy
              Bimmer Rookie
              • Feb 2003
              • 103
              • Järvenpää

              #7
              Riippuu mitä tarkoittaa nätisti.

              Itse otin kuvat alustasta ihan sen takia, että muistaa vähän mitä sielläkin pitäisi olla.
              Ohessa oman laitteen perä.
              Attached Files
              Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
              Passat '13
              Ex: E91LCI, A3 TDI

              Comment

              • Samh
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 106
                • Kuopio

                #8
                Itsellä quaifen lukko omassa 330D:ssä ja ei voi kun kehua näin talviaikaan. Edelliseen lukottomaan bemariin verrattuna lähtee paljon paremmin liikenteeseen valoista eikä jää liukastelemaan yhdellä renkaalla. Ja siitä hauskuuskertoimesta lukon kanssa on vissiin edes ihan turha mainita

                Edellinen omistaja, joka lukon oli autoon asentanut sanoi hinnaksi muistaakseni n.1500 asennettuna.
                F11 535D

                Comment

                • wilho
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 104

                  #9
                  Originally posted by Mani88 View Post
                  Moro !

                  Koittanu kattella ja etsiä E9X sarjalaisista lukkoperä kokemuksia.
                  Jotain pieniä ja varovaisia juttuja siellä täällä. Joten jos jollain kokemuksia niin haluaisin seuraaviin vastauksia.

                  Oliko isokin vaikutus
                  Nousiko kulutus
                  Mikä lukko
                  Hinta asennettuna

                  - On iso vaikutus, samat kokemukset kun edellisellä. Asennettuna minulla maaliskuussa 2011 ja ajoa siitä asti. Kaveri, jolla e39 540 tykkäsi myös tuon lukon tuomasta lisäpidosta nyt talviliukkailla.
                  - En ole huomannut nousua kulutuksessa, paitsi talvella kuluttaa varmaan hiukan enemmän, kun esim. tulee ajettua kovempaa moottoritien rampeilla.
                  - Quiafe
                  - Lukon hinta löytyy esim. race.fi. Minulla asennus oli öljyn ja BMW:n ohjeen suosittelemien alkuperäisten tiivisteiden ja pulttien uusimisen myötä töineen oli > 500€
                  - Riippuen autosta ja varustelusta kannattaa tarkistaa onko perän "iso" vetoratas pultattu kuten minulla oli, vai hitsattu. Jos on hitsattu, niin perä reissaa Quiafen tapauksessa Englantiin ja takas tai sitten joudut ostamaan varaperän.
                  - Pitäisi vaihtaa alusta ja erityisesti kallistuksenvakaaja takaa jäykempään, kun perän ja lisäpidolla avulla M-Sport alustalla autosta tulee puskeva käytökseltään, siis ainakin asfaltilla (radalla) www.birdsauto.com
                  F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
                  F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
                  E46 316ti : 2004 : Schwarz
                  ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

                  Comment

                  • jhoira
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 5
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by wilho View Post
                    - On iso vaikutus, samat kokemukset kun edellisellä. Asennettuna minulla maaliskuussa 2011 ja ajoa siitä asti. Kaveri, jolla e39 540 tykkäsi myös tuon lukon tuomasta lisäpidosta nyt talviliukkailla.
                    - En ole huomannut nousua kulutuksessa, paitsi talvella kuluttaa varmaan hiukan enemmän, kun esim. tulee ajettua kovempaa moottoritien rampeilla.
                    - Quiafe
                    - Lukon hinta löytyy esim. race.fi. Minulla asennus oli öljyn ja BMW:n ohjeen suosittelemien alkuperäisten tiivisteiden ja pulttien uusimisen myötä töineen oli > 500€
                    - Riippuen autosta ja varustelusta kannattaa tarkistaa onko perän "iso" vetoratas pultattu kuten minulla oli, vai hitsattu. Jos on hitsattu, niin perä reissaa Quiafen tapauksessa Englantiin ja takas tai sitten joudut ostamaan varaperän.
                    - Pitäisi vaihtaa alusta ja erityisesti kallistuksenvakaaja takaa jäykempään, kun perän ja lisäpidolla avulla M-Sport alustalla autosta tulee puskeva käytökseltään, siis ainakin asfaltilla (radalla) www.birdsauto.com
                    Mistäs tuo ohje löytyy vai kävitkö jollain BMW korjaamolla kysymyssä näitä ohjeita? Itse olen Quiafea ostamassa ja mietin juurikin mitä asioita kannattaa hankkia/uusia lukon asentamisen yhteydessä. Jostain lukenut että laakereitakin kannattaa vaihdella?

                    Vaikuttaako asiaan se että tämän hetkinen perä on vain 7000km vanha, meneekö nuo tiivisteet yms tossa vaihdossa huonoksi vai oletetaanko että on ajettu enemmän ja sen takia hyvä vaihtaa?
                    BMW e92 325i -08

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      #11
                      Quaife on kyllä jumalallinen keksintö. Laitoin edelliseen E46 ja kyllä on ikävä sitä loogista ajettavuutta ja hauskuuskerrointa. E90 edelleen mietinnässä, jos tekee mieli alkaa tekemään muutoksia on se ensimmäinen asia.

                      Originally posted by wilho View Post
                      - Riippuen autosta ja varustelusta kannattaa tarkistaa onko perän "iso" vetoratas pultattu kuten minulla oli, vai hitsattu. Jos on hitsattu, niin perä reissaa Quiafen tapauksessa Englantiin ja takas tai sitten joudut ostamaan varaperän.
                      - Pitäisi vaihtaa alusta ja erityisesti kallistuksenvakaaja takaa jäykempään, kun perän ja lisäpidolla avulla M-Sport alustalla autosta tulee puskeva käytökseltään, siis ainakin asfaltilla (radalla) www.birdsauto.com
                      Samat mietteet ensimmäisestä, ehdottomasti tärkein asia tutkia ennenkuin jatkaa projektia.
                      Tuosta vakaajasta en ole täysin samaa mieltä, väitän että vähän autokohtainen juttu. Itse löysäsin E46:sessa H&R takavakaajaa lukon asennuksen jälkeen, koska auto yritti yliohjata radalla enemmän kuin oli pitoja tarjolla (eturenkaissa). Tästä syystä ajettavuudesta tuli varsin omituinen.

                      Originally posted by jhoira View Post
                      Mistäs tuo ohje löytyy vai kävitkö jollain BMW korjaamolla kysymyssä näitä ohjeita? Itse olen Quiafea ostamassa ja mietin juurikin mitä asioita kannattaa hankkia/uusia lukon asentamisen yhteydessä. Jostain lukenut että laakereitakin kannattaa vaihdella?

                      Vaikuttaako asiaan se että tämän hetkinen perä on vain 7000km vanha, meneekö nuo tiivisteet yms tossa vaihdossa huonoksi vai oletetaanko että on ajettu enemmän ja sen takia hyvä vaihtaa?
                      Tiivisteet kannattaa aina vaihtaa, mikäli vaan saa varaosana. Laakerit ei ole huono juttu, varsinkaan kun vanhat joutuu leipomaan irti joka tapauksessa. Ongelmaksi tulee lähinnä saatavuus, BMW:n varaosakatalogin mukaan nämä perät ovat kokonaisuuksia, eikä niihin saa kuin tiivisteet. Laakerit on kuitenkin standardikamaa, joten osaava löytää sellaiset vaikka eBaysta kun on edelliset kädessä. Valmiiksi ostaminen saattaa olla vähän hankalampaa, ellei jostain jenkkiforumilta satu löytymään speksejä niille.

                      Asiaa ei toki yhtään helpota, että näissä on käytetty ristiin erilaisia periä jopa samassa vuosimallissa joissa on hienoisia eroja sisärakenteessa. Viitaten edelliseen, kokonaisuuksia joiden avaaminen ei ole BMW:n oman ideologian mukaista.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Mani88
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 100
                        • Helsinki

                        #12
                        Osaakohan kukaan sano tuosta perästä, et on joku tietyt malli jossa ei oo hitsattu ? Vai meneekö ihan lottoomalla ?
                        Bmw -06 330d manuaali
                        ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          #13
                          Originally posted by Mani88 View Post
                          Osaakohan kukaan sano tuosta perästä, et on joku tietyt malli jossa ei oo hitsattu ? Vai meneekö ihan lottoomalla ?
                          Laita tonne Race.fi:iin postia jossa kerrot auton mallin yms. ja vin-koodin.

                          Vastauksena saat tuon juuri autoosi sopivan lukon tyypin ja hinnan
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Laita tonne Race.fi:iin postia jossa kerrot auton mallin yms. ja vin-koodin.

                            Vastauksena saat tuon juuri autoosi sopivan lukon tyypin ja hinnan
                            Vaan eikai nekään tiedä sitä onko ratas hitsattu vai ei..? Varsinkin kun kuuleman mukaan eroja on jopa saman vuosimallin sisällä.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              #15
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Vaan eikai nekään tiedä sitä onko ratas hitsattu vai ei..? Varsinkin kun kuuleman mukaan eroja on jopa saman vuosimallin sisällä.
                              Juuri sen tiedon ne saa selville sun auton vinillä

                              Olen itse tilannut tuolta lukon 335d:hen ja vinillä selvis että on hitsattu joten ostin vaihtoperän jossa lukko sisällä ja lähetin vanhan quaifelle.
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎