Noniin eli meni ahdot kesken ohituksen. Ei tullut savua, mutta alkoi ujeltamaan. Auto on huollossa, mutta tunnustelemalla akseli ja välykset ok. Voiko siivet jumittaa yhtäkkiä? Aikaisemmin on ollut lievää nyykähtämistä n. 1500 rpm jälkeen tasakaasulta, mutta muuten toiminut ok ilman sivuääniä. Ahtopaineventtiililtä on vikakoodi. Huollossa sanoivat ettei venttiiliä voi vaihtaa erikseen. ottavat irti ja sitten katotaan vaihdetaanko mutka. Jos ahdin on muuten kunnossa, niin mitähän kannattais tehdä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d 163hp ei ahda
Collapse
X
-
Originally posted by Smistik View PostNoniin eli meni ahdot kesken ohituksen. Ei tullut savua, mutta alkoi ujeltamaan. Auto on huollossa, mutta tunnustelemalla akseli ja välykset ok. Voiko siivet jumittaa yhtäkkiä? Aikaisemmin on ollut lievää nyykähtämistä n. 1500 rpm jälkeen tasakaasulta, mutta muuten toiminut ok ilman sivuääniä. Ahtopaineventtiililtä on vikakoodi. Huollossa sanoivat ettei venttiiliä voi vaihtaa erikseen. ottavat irti ja sitten katotaan vaihdetaanko mutka. Jos ahdin on muuten kunnossa, niin mitähän kannattais tehdä?E91 320dA -06
-
-
Originally posted by janituz View PostMitähän tuolla ahtopaineventtiilillä tarkoitetaan? Mikä konetyyppi?
Konetyyppi oli muistaakseni M47N2.
Tuli muutenkin tuomio tänään. Ahtimessa reilusti pitkittäisvälystä. Ihmettelen miksi ei antanut savuja, mutta nyt menee solmu vaihtoon.Last edited by Smistik; 25-07-2013, 10:46.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Kyllä siinä servo ohjatussa ahtimessakin vaan tanko on, ainakin noissa 6-sylinterisissä malleissa. Toki servo yksikkö on pultein kiinni ahtimessa. On niitä kuitenkin vaihdettu pelkkiä ahtimia ja niihin otettu vanha säätö yksikkö.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Kun on saksantuonti, niin ei tietenkään ole 100% varmuutta, mutta 210tkm meni tuossa ohi. Tosin jostain ahtopaineen säätimeltä tuli ohjelmalla tietoa että 260tkm ja risat... Noh, varmaan kuitenkin alle 300tkm. Mistä sitä tietää onko siellä vaihdeltu käytettyä osaa aikaisemmin jo. Kun olen tässä lomalla ja reilun kolmensadan kilsan päässä kotoa, niin auto pitää saada äkkiä kuntoon. Jostain tulee takuuhuolletu turbo, mutta pääsishän sitä halvemmalla jos osais ja pystyis itse tekemään vaihdon saksan turbon kanssa.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment