Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA tarvitaan 318i LCI jakopää paskana

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijerilainen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 197
    • Lappeenranta

    APUA tarvitaan 318i LCI jakopää paskana

    Moro

    Olen jo aikaisemmin kirjoitellut tuosta meidän toisesta vessasta... Nyt se sitten varmistui kun avasivat jakopään merkkiliikkeessä. Jakopää on paskana. Ihmeellisintä tässä on se että merkkiliike ilmoitti pesevänsä kädet koko hommasta ja BMW-maahantuonti ei tule vastaan!?!?! Koko homma menisi siis meidän piikkiin... Autollahan on ajattu massiiviset 56 tkm ja on vuosimallia 2010. Onko muilla ollut vastaavia tapauksia ja jos on niin miten kustannukset on jakaantuneet? Aivan käsittämätöntä touhua! Se on muuten bemarille merkkinä MORO! Kumpainenkin lintta lähtee heti vaihtoon ja uusia bemareita ei tule.
    g30 530e iPerformance
    g31 520 xda Sport edition touring
    f20 120da Sport edition
    f30 320da Sport edition
    ex f31 318da M-SPORT LCI touring
    ex f11 520 xda LCI touring
    ex f11 530 xda touring
    ex e90 316d sport
    ex f30 318 da
    ex f31 320 da touring
    ex e91 318i LCI touring
    ex e61 525ia touring
    ex e46 330da touring
    ex e39 520i touring
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by baijerilainen View Post
    Moro

    Olen jo aikaisemmin kirjoitellut tuosta meidän toisesta vessasta... Nyt se sitten varmistui kun avasivat jakopään merkkiliikkeessä. Jakopää on paskana. Ihmeellisintä tässä on se että merkkiliike ilmoitti pesevänsä kädet koko hommasta ja BMW-maahantuonti ei tule vastaan!?!?! Koko homma menisi siis meidän piikkiin... Autollahan on ajattu massiiviset 56 tkm ja on vuosimallia 2010. Onko muilla ollut vastaavia tapauksia ja jos on niin miten kustannukset on jakaantuneet? Aivan käsittämätöntä touhua! Se on muuten bemarille merkkinä MORO! Kumpainenkin lintta lähtee heti vaihtoon ja uusia bemareita ei tule.
    Niin mikä siellä on paskana? Kiristin? ~30€ vai ajoitko kiristinvikaisesta ja ääntävästä koneesta vian ulos hajottaen laahaimet?

    Kyllähän niiden on virhevastuun vuoksi tultava jossain määrin vastaan vaikka takuu onkin ummessa, koittavat kepillä jäätä.

    Mutta kuka on pakottanut ostamaan noita paskoja 4-koneisia? hä? Ihan yleisessä tiedossa ko. mehulinkojen jakopää & kampiongelmat.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • baijerilainen
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 197
      • Lappeenranta

      #3
      Jep

      Joo varotin kyllä vaimoa noista nelareiden ongelmista, mutta ei se kunnellut nainen kun on. Itse en koske pitkällä tikullakaan bemarin neloskoneisiin (pätee muuten muihinkin merkkeihin, volkkarin 1.4 TSI koneet on täysiä susia, mersullakin on ongelmia yms). Ketju venynyt, laahaimet uusiks yms. Loppu lasku 2300€. Taistelun jälkeen me ei olla VIELÄ maksettu yhtään mitään. Asia selvityksen alla. On se vaan kumma että noit nelareita ei saada kestämään täysiä paskoja! Pätee dieseleihinkin, kuulemma tonnia kalliimpi operaatio 2.0 dieseleihin. Kutoskone se olla pitää... Bemarin laadulla voi nykyään pyyhkiä persettä. Täyttä paskaa. Ennen bemareissa oli kone se viimenen joka sanoo sopparin irti, nykyisin se sanoo jo 50tkm kohdalla "ei jaksa".
      g30 530e iPerformance
      g31 520 xda Sport edition touring
      f20 120da Sport edition
      f30 320da Sport edition
      ex f31 318da M-SPORT LCI touring
      ex f11 520 xda LCI touring
      ex f11 530 xda touring
      ex e90 316d sport
      ex f30 318 da
      ex f31 320 da touring
      ex e91 318i LCI touring
      ex e61 525ia touring
      ex e46 330da touring
      ex e39 520i touring

      Comment

      • Mani88
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 100
        • Helsinki

        #4
        Tuosta kannattaa ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteys jos sopua eu löydy.
        Vaikka takuu on loppu niin se ei tarkoita sitä, että valmistaja voi nostaa kädet ylös. Tuote vastuu on valmistajalla eikä tuommonen saa hajota noilla km.

        Virhevastuun kesto
        Ostaja voi vedota tavaran virheeseen myös kuuden kuukauden virheolettaman ja takuuajan päättymisen jäl- keen, jos tavaran kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä ostaja voi yleisen mittapuun perus- teella olettaa. Ilmenneen vian on kuitenkin oltava kuluttajansuojalain tarkoittama virhe.

        Suoraan kuluttajasuojasta
        Last edited by Mani88; 09-09-2013, 21:51. Reason: Lisäys
        Bmw -06 330d manuaali
        ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          #5
          Onko huoltohistoria kunnossa? Ihmetyttää jos ei vastaantuloja muka löydy.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7526
            • Kotona

            #6
            Originally posted by Mani88 View Post
            Vaikka takuu on loppu niin se ei tarkoita sitä, että valmistaja voi nostaa kädet ylös. Tuote vastuu on valmistajalla eikä tuommonen saa hajota noilla km.
            Joo ei missään nimessä tuon ikäinen ja noilla kilsoilla saa levitä käsiin jos on huollettu ohjelman mukaan. Kyllä tämän tietää sekä marmori että maahantuoja. Eikä kannata ekaan arviointiin tyytyä vaan lyö lisää löylyä.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • baijerilainen
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 197
              • Lappeenranta

              #7
              Suomi auto, huoltokirja kunnossa. Täytyy katsoa tämä juttu nyt loppuun. Kyllä sen ketjun pitäisi kestää enemmän kuin 50 tkm. Noh, eipä siinä yllätin itseni katselemasta johto tähtiä nettiautosta. Jos vaikka ne kestäs sen 100 tkm. Katotaan nyt, jos lasku lankeaa meidän kontolle niin vien tämän aivan loppuun asti, niin vituttaa toi lintta.
              g30 530e iPerformance
              g31 520 xda Sport edition touring
              f20 120da Sport edition
              f30 320da Sport edition
              ex f31 318da M-SPORT LCI touring
              ex f11 520 xda LCI touring
              ex f11 530 xda touring
              ex e90 316d sport
              ex f30 318 da
              ex f31 320 da touring
              ex e91 318i LCI touring
              ex e61 525ia touring
              ex e46 330da touring
              ex e39 520i touring

              Comment

              • dumo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 84
                • N/A

                #8
                Kyllä kuulostaa erittäin oudolta, jos ei suosiolla korvata kustannuksia kokonaan tai lähes kokonaan.

                Lainaus: "Kuluttajavalituslautakunnan (nykyisin Kuluttajariitalautakunta) vakiintuneen tulkinnan mukaan jakohihnan pitää kestää vähintään valmistajan laatiman huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli. Jos hihna katkeaa aikaisemmin, kyseessä on virhe. Myyjän korjattavaksi tulevattällöin myös hihnan katkeamisesta aiheutuneet seurannaisvahingot, yleensä moottorinkorjauskustannukset. Vaikka kuluttaja ei olisi vienyt autoa huoltoon ennen jakohihnan vaihtovälin täyttymistä, sillä ei ole vaikutusta myyjän vastuuseen. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa vika olisi ollut ennakoitavissa huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa." Sama lienee sovellettavissa ketjuihin ja niiden venymiseen. Toki nämä ovat vain linjauksia, ja riita-asiat käsitellään oikeudessa kuitenkin kaikki asiaan liittyvät tekijät ja lainkohdat huomioiden.

                Huoltohistoriasta keskustellessa on hyvä muistaa, ettei voida vaatia että huollot tehtäisiin ns. merkkihuollossa, kunhan ne on tehty ajallaan ja oikeita aineita/työmenetelmiä käyttäen. Sen sijaan jos yksikin huolto on mennyt yli, voi tilanne mutkistua. Esim. jos öljynvaihto on tehty myöhässä tai ei-luokituksenmukaisilla öljyillä, voidaan ainakin periaatteessa yrittää esim. vedota siihen että öljynpaine kiristimellä on ollut riittämätön. Tai jos tarkastus (katsotaanko niissä edes ketjua) on jäänyt väliin. Näissäkin tapauksissa luulisi että tultaisiin asiassa vastaan ns. goodwillinä, varsinkin jos ei ole suoraan osoitettavissa että väärä käyttö/huolto on edesauttanut ongelman syntymistä.

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  #9
                  Onko asiasta reklamoitu auton myyjäliikkeelle vai vaan randomina jollekin huoltoliikkeelle joka ei ole virhevastuuss kyseisestä autosta? Nuo kuluttajariitalautakuknan copy&pastet ovat sinäänsä oikein mutta vaatimukset tulee osoittaa virhevastuulliselle taholle. Yksityisten välisessä kaupassahan tämä käytännössä puuttuu.

                  Comment

                  • Mani88
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 100
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by arska86 View Post
                    Onko asiasta reklamoitu auton myyjäliikkeelle vai vaan randomina jollekin huoltoliikkeelle joka ei ole virhevastuuss kyseisestä autosta? Nuo kuluttajariitalautakuknan copy&pastet ovat sinäänsä oikein mutta vaatimukset tulee osoittaa virhevastuulliselle taholle. Yksityisten välisessä kaupassahan tämä käytännössä puuttuu.
                    Vaikka tämä olisi yksityiseltä ostettu niin BMW on kumminkin vastuullinen tässä loppupeleissä. Jos liikkeestä ostettu niin sillon pitää osoittaa ks. liikkeelle joka ymmärtääkseni pystyy tappelemaan BMW kanssa ja saada omansa takaisin. Selkeästi tuotevirhe/vika noilla KM määrillä.
                    Mitä ite ymmärtäny niin nyky BMW:t suunniteltu 200tkm ja 5v ajettavaksi( heitto ei perustu mihinkään ohjekirjaa )
                    Last edited by Mani88; 10-09-2013, 08:47. Reason: Korjattu olettamus pois
                    Bmw -06 330d manuaali
                    ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Olisit vienyt jonnekkin muualla kuin merkkarille, lasku 1000€ pienempi joten voisit maksaa sen itse. Nyt jos ne lopulta kovaa vaikka 1000€ joudut silti maksamaan 1300€...

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Olisit vienyt jonnekkin muualla kuin merkkarille, lasku 1000€ pienempi joten voisit maksaa sen itse. Nyt jos ne lopulta kovaa vaikka 1000€ joudut silti maksamaan 1300€...
                        ja tämän postauksen arvo on?

                        Tuon ikäisen auton noilla ajomäärillä veisi kuka tahansa merkkiliikkeeseen siinä ymmärryksessä että valmistajan vastuu kattaa kulut.

                        ja saahan sen pois sieltä vieläkin.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by BeamR View Post
                          ja tämän postauksen arvo on?
                          Noin tuhat euroa tässä tapauksessa.

                          Onhan tämä yleisesti tiedossa, että Bemarilla saattavat korvata vaikka puolet mutta hinta on siltikin kovempi kuin muilla korjaamoilla.

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by baijerilainen View Post
                            Moro

                            Olen jo aikaisemmin kirjoitellut tuosta meidän toisesta vessasta... Nyt se sitten varmistui kun avasivat jakopään merkkiliikkeessä. Jakopää on paskana. Ihmeellisintä tässä on se että merkkiliike ilmoitti pesevänsä kädet koko hommasta ja BMW-maahantuonti ei tule vastaan!?!?! Koko homma menisi siis meidän piikkiin... Autollahan on ajattu massiiviset 56 tkm ja on vuosimallia 2010. Onko muilla ollut vastaavia tapauksia ja jos on niin miten kustannukset on jakaantuneet? Aivan käsittämätöntä touhua! Se on muuten bemarille merkkinä MORO! Kumpainenkin lintta lähtee heti vaihtoon ja uusia bemareita ei tule.
                            Helppohan tänne on porukan linkittää kaiken maailman lakipykäliä ja meuhkata, että pakko mennä takuuseen ym...
                            Mutta näillä nettivouhkaamisilla ei tuota autoa kuntoon saateta. Tähänkin tapaukseen pätee samat faktat kuin muihinkin vastaaviin tapauksiin.
                            Onko auto tuotu maahan BMW suomen kautta? Oletko auton ensimmäinen omistaja, vai onko autoliike ensimmäinen omistaja (esittelyautot).
                            Ensimmäinen rekisteröinti päivänmäärä mikä? Josta takuu alkaa 2v ilman kilometri rajaa--> tietyissä puitteissa jatkotakuu mahdollisuudet.
                            Oletko ostanut autosi merkkiliikkeestä vai jostakin pienemmästä "jobbari" liikkeestä, vai yksityiseltä?
                            Onko autossa maahantuojan valtuuttaman korjaamon huoltokirja täytettynä ja huollot tehtynä? Vaikka eipä noilla aika / km määreillä ole kuin pari huoltoa ollut korkeintaan.
                            Hajosiko auto varoittamatta mitään ihan yht äkkiä? Vai varoitteliko / oireiliko moottori jollakin tavoin ennen hajoamistaan? Kävitkö reklamoimassa tällöin maahantuojan valtuuttamassa huollossa --> Onko mustaa valkoisella lasku tallessa?
                            Mikä on tällä hetkellä autosi korjauskustannus laskelma eriteltynä osat ja työt?

                            Vastaileppa noihin reilusti niin mietitään sitten lisää.
                            Lähtökohtahan toki on, että BMW AG maksaisi kaikki tämmöiset ja vastaavat tapaukset.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • Legge
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 190
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Mani88 View Post
                              Vaikka tämä olisi yksityiseltä ostettu niin BMW on kumminkin vastuullinen tässä loppupeleissä. Jos liikkeestä ostettu niin sillon pitää osoittaa ks. liikkeelle joka ymmärtääkseni pystyy tappelemaan BMW kanssa ja saada omansa takaisin. Selkeästi tuotevirhe/vika noilla KM määrillä.
                              Mitä ite ymmärtäny niin nyky BMW:t suunniteltu 200tkm ja 5v ajettavaksi( heitto ei perustu mihinkään ohjekirjaa )
                              Jos auto on ostettu yksityiseltä, niin ei ole yksinkertaisesti tahoa, jolle nykyinen omistaja voisi reklamoida virhevastuun perusteella. Lain mukaan vain 1. omistaja voi maahantuojaa reklamoida. Jos jotain saa takaisin tehtaalta/maahantuojalta, niin se pelkkää hyvää tahtoa.
                              Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎