Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 "narinalaakerin" laakerin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atom
    BTCF Member
    • Dec 2014
    • 102
    • Mäntsälä

    #16
    Itse irroitin koko pyöräntuen. Isompi homma mutta prässin kanssa helpompi vaihtaa kuin kierretangolla.
    G21 330e xDrive M-sport


    Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

    Uudenmaan Moottorioptimointi
    +358407496923

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #17
      Kun vaihdoin E39:iin narinahelat, niin käytin hommaan tarkoitettua ulosvetäjä sarjaa. Maksoi saksassa ~60€ näytti suunnilleen tältä:
      .
      Käy todella moneen hommaan BMW:ssä. Hain pulttiliikkeestä sopivan mittaiset 10.9 pultit ja pulttipysyllä otin vanhan ulos (en kehdannut tuota mukana tullut kierretankoa paukuttamaan pulttipyssyllä). Ei mennyt pitkään.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #18
        Jos ja kun tätä joku tulevaisuudessa lukee niin lisätään työkalulistoille vielä puukkosaha kunnon terällä, paineilmataltta ja toho.
        Jos et tiedä onko niitä ikinä vaihettu ni kannattaa varautua.

        Nosturilla tehdessä irrotettii iskareitten alapäät ja tukivarsien alapäät roikkumaan auton alle.
        Ja muistaa merkitä myös jousituentojen yläpään epäkeskoille kohtamerkinnät että saa samaa asentoo kiristäessä.

        Toinen lähti diy työkalulla suhtkoht mutkattomasti mut toisella puolella ei mitää toivoo.
        Puukkosahan terän kavennus niin että menee holkin sisään ja koko paska halki ja taltalla pois.

        Alas laskettii rengaskasojen päälle ajoasentoo minkä jälkee alustan pulttien kiristys.

        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Kunnon ulosvetäjällä lähtee kyllä ne alkuperäisetkin kivuttomasti ja nopeasti irti. Varaa niitä kovia 10.9 pultteja sopivan mittaisina, niin ei mene pitkään kun mopolla ottaa vanhan pois ja uuden sisään. Niillä perus pehmeillä 4.6 tai 8.8 voi olla ongelmia jos on tiukassa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎