Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehdas webasto lämmittämään myös moottoria?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring biimeri
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 13

    tehdas webasto lämmittämään myös moottoria?

    elikäs lukenut juttuja liittyen e6x:en letku yms.vastus muutoksiin joilla saatu myös motti lämpeämään alkup.webastolla...
    en löytänyt selailuista huolimatta e91:een varmuutta kyseiseen toimenpiteeseen..
    eli potilas olis e91 330xd manuaali vm-06 isolla navilla ja i-drivekös se pyörä oli
    joku tiivisteen poisto operaatio löytyi mutta onko muuta mitä tarvii tehdä että saisi motinkin lämpeämään?ilmeisesti tuon tiivisteen poisto vaikuttaa konttorin lämpeämiseen(huonommin)ko?
    jos jostain löytyy jo valmis ohje niin olisin enemmän kuin kiitollinen ja pahoittelut kun en itse löytänyt
  • Heikkiher
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 93
    • Vihti

    #2
    En nyt vastaa kysymykseesi, mutta itseäni kiinnostaa vastaa operaatio 335i:ssä. Onkos joku tehnyt muutosta kyseiseen koneeseen?

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #3
      Tuossa asiaa aiheesta


      Niin... tietysti sisätilan lämmitys heikkenee kun sama lämpöteho pukataan sekä koneelle että sisätiloihin...

      Minulla tiivisteenpoisto mode ja mielestäni toimii ihan OK.
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • touring biimeri
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 13

        #4
        eli tiiviste mäkeen ja lämpöä koneeseen..
        onko miten pitkä testaus modauksesta takana?ei ongelmia?

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          E9x-sarjassa tuo muutos vaatii kunnolla tehtynä aina letkumuutoksia. E60/61 vaihtoventtiili on kennon paluulinjassa, joten pelkkä vaihtoventtiilin disablointi riittää. E9x:ssä vaihtoventtiili on ns. kuumalla puolella, joten vaihtoventtiilin disablointi ei riitä, mutta sekin vaaditaan. Muutamaan E9x dieseliin tuo tuli viime talvena tehtyä ja hyvin ne ovat toimineet. Yksityiskohtaisia ohjeita on hankala antaa, koska joka moottorimallille homma pitää päätellä osaluetteloista ja paikan päällä, mitä uusia letkuja tarvitaan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • touring biimeri
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 13

            #6
            ookoo!
            täytyypä palailla vaikka astialle kun auto on myyjäliikkeeltä päätynyt mulle..
            tota tiivisteen poistoahan on helppo kokeilla et miten vaikuttaa,hyvä olis kuitenki joku olla mottia lämmittämässä..

            Comment

            • Lupsakka
              Newbiemmer
              • Oct 2013
              • 1
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              E9x-sarjassa tuo muutos vaatii kunnolla tehtynä aina letkumuutoksia. E60/61 vaihtoventtiili on kennon paluulinjassa, joten pelkkä vaihtoventtiilin disablointi riittää. E9x:ssä vaihtoventtiili on ns. kuumalla puolella, joten vaihtoventtiilin disablointi ei riitä, mutta sekin vaaditaan. Muutamaan E9x dieseliin tuo tuli viime talvena tehtyä ja hyvin ne ovat toimineet. Yksityiskohtaisia ohjeita on hankala antaa, koska joka moottorimallille homma pitää päätellä osaluetteloista ja paikan päällä, mitä uusia letkuja tarvitaan.
              Oon ite aika käsi autojen kanssa ja tapana on ollut jättää fixaukset muille. Oiskohan Tampereen seudulla ketään kuka tekisi korvausta vastaan moisen operaation? Jos ei Tampereen seudulla niin olisin valmis myös liikkumaan jonnekkin suuntaan, mikäli saisi homman hoidettua. Jos ei halua tänne vastailla niin privaa voi laittaa.

              Itsellä vasta hankittu -09 e90 330d xdrive. Kaiketi siinä ihan sama homma, että webasto ei moottoria lämmitä?

              Comment

              • touring biimeri
                Newbiemmer
                • Apr 2006
                • 13

                #8
                noniin raatilaiset!
                eli bemu saapunut pihaan ja eihän se webasto toimi vielä...
                eli kiertovesipumppu ei pyöri(pitäis pyöriä kokoajan?),koputtelemalla sain kerran vähäksiaikaa pyörimään mutta pimeni uudestaan,ja kysymyshän olis seuraavanlainen eli kun pumppu menis vaihtoon ja mukanahan tulee myös vesiventtiili ja hinta sen mukanen olikohan jotain 300€ ja rapiat??ja iteltä hyllystä löytyis uusi boschin kiertovesipumppu vag kulkineeseen,siinähän on vai tulo ja meno vesiletkuille kun orkkiksessa on kolmas lähtö vesi venttiililtä moottorille,eli oli ajatus t-haaralla liittää pumpun menopuolelta moottorille ja kabiiniin menevä letku ja webalta tuleva tulo liitäntään näin menisi weban lämminvesi myös moottoriin ja venttiilin vois jättää vaikka paikalleen kuivana olemaan niin ei tarttis vastusta viritellä..onko tässä mitään käytännön onkelmaa esim.veden kierron kanssa ajossa?? :think saa kommentoida,tai oikeastaan pitää!!

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Noi muutokset, jotka olen itse tehnyt, olen juurikin vaihtanut tuon vesipumppu+vaihtoventtiili -paketin tilalle ilman Webastoa versiosta uuden pelkän vesipumpun. Tuo vesipumppu on niin yleisesti vikaantuva, että vaihto ei ole hukkaan heitettyä rahaa ja modi on helpompi tehdä (ja toimintavarmempi), kun ei tarvi sitä vaihtoventtiilin yhdettä tulpata. Vaihtoventtiilin tilalle olen laittanut E60/61 tapaan 47 ohm 25 W tehovastuksen. KLIK

                  Oikeaoppisessa muutoksessa moottori - Webasto - sisäkenno - moottori ovat jatkuvasti sarjassa, ei mitään haaroituksia.

                  Tuossa 330xd:ssä kannattaa hankkia vesipumpun (Nr.4) lisäksi orkkisletkuista 1 ja 3. Loput letkumuutoksista pitää hieman soveltaa. Moottorilta lähtevä linja yhdistetään Webaston menoletkuun. Tuon pitäisi onnistua olemassa olevilla letkuilla (katkaise ja yhdistä). Webastolta vesipumpulle tuleva linja pitää rakentaa uudelleen. Siihen löytyy Webaston tarvikkeista sopiva letku, jossa suoran osuuden päässä on 180-ast. mutka. KLIK
                  Last edited by Clavurion; 03-11-2013, 16:30.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • touring biimeri
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 13

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Noi muutokset, jotka olen itse tehnyt, olen juurikin vaihtanut tuon vesipumppu+vaihtoventtiili -paketin tilalle ilman Webastoa versiosta uuden pelkän vesipumpun. Tuo vesipumppu on niin yleisesti vikaantuva, että vaihto ei ole hukkaan heitettyä rahaa ja modi on helpompi tehdä (ja toimintavarmempi), kun ei tarvi sitä vaihtoventtiilin yhdettä tulpata. Vaihtoventtiilin tilalle olen laittanut E60/61 tapaan 47 ohm 25 W tehovastuksen. KLIK

                    Oikeaoppisessa muutoksessa moottori - Webasto - sisäkenno - moottori ovat jatkuvasti sarjassa, ei mitään haaroituksia.

                    Tuossa 330xd:ssä kannattaa hankkia vesipumpun (Nr.4) lisäksi orkkisletkuista 1 ja 3. Loput letkumuutoksista pitää hieman soveltaa. Moottorilta lähtevä linja yhdistetään Webaston menoletkuun. Tuon pitäisi onnistua olemassa olevilla letkuilla (katkaise ja yhdistä). Webastolta vesipumpulle tuleva linja pitää rakentaa uudelleen. Siihen löytyy Webaston tarvikkeista sopiva letku, jossa suoran osuuden päässä on 180-ast. mutka. KLIK
                    eli ei toimi haarottamalla?
                    siis motilta tuleva letku joka menee nytten vesiventiilille ohjataan webaston menoon ja webalta tuleva letku pumpun tuloon ja pumpulta kennolle(kko)?entäs kennon paluuletku?

                    koitetaan vääntää rautalangasta jos joku muukin tarttis ohjetta

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by touring biimeri View Post
                      eli ei toimi haarottamalla?
                      siis motilta tuleva letku joka menee nytten vesiventiilille ohjataan webaston menoon ja webalta tuleva letku pumpun tuloon ja pumpulta kennolle(kko)?entäs kennon paluuletku?
                      En nyt ihan saanut kiinni tuosta suunnittelemastasi letkutuksesta. Joka tapauksessa sitä ei haaroittamalla saa hallitusti toimivaksi, kuten on tarkoitettu.

                      Muutos juuri noin, kuten referoit. Kennolta paluu suoraan moottorille tuolla aiemman kaavion letkulla nr.3, korvaa alkuperäisen haaroitetun letkun tässä Webastollisen kaaviossa nr.3.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • touring biimeri
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 13

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        En nyt ihan saanut kiinni tuosta suunnittelemastasi letkutuksesta. Joka tapauksessa sitä ei haaroittamalla saa hallitusti toimivaksi, kuten on tarkoitettu.

                        Muutos juuri noin, kuten referoit. Kennolta paluu suoraan moottorille tuolla aiemman kaavion letkulla nr.3, korvaa alkuperäisen haaroitetun letkun tässä Webastollisen kaaviossa nr.3.
                        juu koitin editiä käyttää kun kävin kattomassa miten letkut nyt on mutta ei editointi onnistunut ja poistui kaikki kirjoittamani teksti
                        kuitenki olin kirjottamassa että tuohonhan riittäisi vaan ysikympin mutka kappale jolla menis neste "vanhaa" letkua pitkin motille ja motilta tuohon weban menoon joka tuli aikasemmin kennolta.eikö?ja webalta pumpulle ja pumpulta kennolle?ollaanko nyt kartalla?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by touring biimeri View Post
                          juu koitin editiä käyttää kun kävin kattomassa miten letkut nyt on mutta ei editointi onnistunut ja poistui kaikki kirjoittamani teksti
                          kuitenki olin kirjottamassa että tuohonhan riittäisi vaan ysikympin mutka kappale jolla menis neste "vanhaa" letkua pitkin motille ja motilta tuohon weban menoon joka tuli aikasemmin kennolta.eikö?ja webalta pumpulle ja pumpulta kennolle?ollaanko nyt kartalla?
                          En tiedä olenko kartalla. Puhutko nyt haaroitetusta vai sarjassa olevasta systeemistä? Kun ostaa tuon letkun nr.3 ilman Webastoa varustetusta, ei tarvi miettiä Weballe lähtevän haaran tulppausta. Letku nr.1 tarvitaan, jos vaihtoventtiilin tilalle vaihdetaan pelkkä vesipumppu. Tuo originaali letku pumpulta kennolle jää vähän lyhyeksi ja vetää vesipumppua irti kiinnikkeistään. Nuo alkuperäiset letkut ei maksa niin paljon, että niiden sijaan kannattaa hirveästi patentoida.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • touring biimeri
                            Newbiemmer
                            • Apr 2006
                            • 13

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            En tiedä olenko kartalla. Puhutko nyt haaroitetusta vai sarjassa olevasta systeemistä? Kun ostaa tuon letkun nr.3 ilman Webastoa varustetusta, ei tarvi miettiä Weballe lähtevän haaran tulppausta. Letku nr.1 tarvitaan, jos vaihtoventtiilin tilalle vaihdetaan pelkkä vesipumppu. Tuo originaali letku pumpulta kennolle jää vähän lyhyeksi ja vetää vesipumppua irti kiinnikkeistään. Nuo alkuperäiset letkut ei maksa niin paljon, että niiden sijaan kannattaa hirveästi patentoida.
                            juurikin sarjaan,hylkäsin jo tuon haarotus systeemin..
                            niin en tarvitse letkuja kun ajatus oli hyödyntää tuo hyllyssä lojuva uusi pumppu ja vain ysikympin kulma tuonne kennolta motille letkujen väliin ja ylijäävä pätkä joka tulee nyt kennon haarotuksesta weballe niin laitetaan pumpun ja kennon välille kun on pitempi..

                            onkos letkujen sisähalkasija noin 20mm?
                            laitoitko vastuksen suoraan venttiilin liittimen tilalle vai johtosarjaan?

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Letkujen sisähalkaisija on pääsääntöisesti 18-20 mm. Huomio kuitenkin se, että osassa letkuliitoksista on ne pikaliittimet, joita ei voi tietenkään korvata suoralla letkulla. Mainitun 180-ast. mutkan tarvii originaalilla ei-Webastollisen vesipupulla, kun yhde on siellä perän puolella. En tiedä, miten yhteet on sinun suunnittelemassa pumpussa. Muutoinkin mieluumin käytän hyvin istuvaa yhtämittaista letkua (kun sellainen on saatavilla), kuin puukotettua, johon on lisätty 1-2 potentiaalista vuotokohtaa. Nappasin vaihtoventtiilin piuhan poikki ja siihen piuhoihin juottamalla (+liimakutistesukka) tehovastus.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎