Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehdas webasto lämmittämään myös moottoria?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring biimeri
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 13

    #16
    Originally posted by Clavurion View Post
    Letkujen sisähalkaisija on pääsääntöisesti 18-20 mm. Huomio kuitenkin se, että osassa letkuliitoksista on ne pikaliittimet, joita ei voi tietenkään korvata suoralla letkulla. Mainitun 180-ast. mutkan tarvii originaalilla ei-Webastollisen vesipupulla, kun yhde on siellä perän puolella. En tiedä, miten yhteet on sinun suunnittelemassa pumpussa. Muutoinkin mieluumin käytän hyvin istuvaa yhtämittaista letkua (kun sellainen on saatavilla), kuin puukotettua, johon on lisätty 1-2 potentiaalista vuotokohtaa. Nappasin vaihtoventtiilin piuhan poikki ja siihen piuhoihin juottamalla (+liimakutistesukka) tehovastus.
    juu kun tuossa boschin pumpussa on 20mm yhteet niin sillon käy ja noissa näky olevan "prässättyjä" klemmareita orkkis letkuissa,eiköhän ne siitä aukene..ja pumpulle tuloyhde on alhaaltapäin ja lähtö sivulle eli esim.ohjaamoon päin..tossa pumpun numero jos kiinnostaa kuukletella:0392020024

    onko weballe oma sulake jossain vai jonkun muun laitteen kanssa saman sulakkeen takana?hanskalootan takana olevasta sulakeboxista ei löytynyt weballe omaa tai sitte en tajunnut merkintöjä...onko tossa e91:ssä vm-06 muita sulakeboxeja kuin tuo hanskalootan takana oleva??
    Last edited by touring biimeri; 03-11-2013, 22:54.

    Comment

    • touring biimeri
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 13

      #17
      noniin nyt on letku ja vastus jumpat tehty ja webastokin heräsi henkiin kun vaihdoin uuden kiertovesipumpun..

      eli lähtötilannehan oli ettei weba startannut ja piti saada alkuperänen weba lämmittämään myös moottoria..

      yhtään letkua ei tarvinnut ostaa ja pumppukin löytyi valmiiksi (bosch 0392020024) "hyllystä"+uuden liittimen laitoin tietysti,uudet letkulemmarit ja 90 asteen kulmaputki + vastus..

      pikkusen on tuo 19mm halkasijalla oleva kulmaputki pieni eli just riittävän tiivis ettei vuoda (vanhat letkut pikkasen venyneet ja isommat sisähalkasijat) eli 22 vai 23mm/kö? olis seuraava koko niin vois olla parempi..

      tuolta ylempää löytyy hyviä vinkkejä myös millä saa enempi "orkkis"systeemin jos ostaa pumpun ja letkuja joita Clavurion ehdotteli..

      vastukseksi tuli tuo 47 ohm 25 W tehovastus

      tellinkiähän tuolle pumpulle joutuu myös miettimään jos tommosen meinaa laittaa,siinä mielessä tuo ei webastollisen orkkispumppu olis hyvä ettei tarttis pistoketta vaihdella eikä telineitä tuunailla..

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 728
        • Pirkanmaa

        #18
        Löytyykö tampereen seudulla ketään kuka haltsais muutoksen?
        F16 M-Sport

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Heikkiher View Post
          En nyt vastaa kysymykseesi, mutta itseäni kiinnostaa vastaa operaatio 335i:ssä. Onkos joku tehnyt muutosta kyseiseen koneeseen?
          Koskeeko tämä myös bensakoneisia (lähinnä tuo 335i kiinnostaa) että ei lämmitä kuin koppia?

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #20
            Jatketaanpas tähän hieman.

            335xi:ssä ei webastottomassa versiossa ole tuota sähköistä vesipumppua lainkaan tuossa webaston jälkeen. 335xi webastoton

            Mahtaako tuon webastollisen vaihtoventtiilissäkään tuota vesipumppua olla, kun näyttäisi olevan aika paljon diesel-versiota edullisempi ja pienempi? 335xi webastollinen
            Last edited by brainsurgery; 24-02-2014, 07:39.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #21
              Originally posted by brainsurgery View Post
              Jatketaanpas tähän hieman.

              335xi:ssä ei webastottomassa versiossa ole tuota sähköistä vesipumppua lainkaan tuossa webaston jälkeen. 335xi webastoton

              Mahtaako tuon webastollisen vaihtoventtiilissäkään tuota vesipumppua olla, kun näyttäisi olevan aika paljon diesel-versiota edullisempi ja pienempi? 335xi webastollinen
              Liittynee siihen, että N54:ssa koko moottorin vesipumppu on sähköinen, jonka teho on säädetävissä erikseen moottorin kierroksista riippumatta, joten erilliselle kiertovesipumpulle ei ole tarvetta. Muuten nestekierto vaikuttaisi olevan samanlainen, kuin muissakin E9x-sarjassa, vaihtoventtiili kuumalla puolella ja muutos vaatii aina letkupuukotuksia.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #22
                Poistettu väärää tietoa.

                Sitä en kyllä ihan ymmärrä miten tuo järjestelmä onnistuu kierrättämään lämmintä vettä pelkästään lämppärin kennolle kun vesipumppu on vasta jossain lohkon takana.
                Last edited by brainsurgery; 24-02-2014, 12:50.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Ei vaan jotenkin näin:

                  Kaavio 1:

                  Moottorilta tuleva lähtö (Nr.1) pitää liittää Webaston menoon, joka on kuvassa kennolta palaavan linjan päässä. Tuohon pitää patentoida oma letkuveto.
                  Webaston lähtö (Nr.2) ja kennon meno (Nr.3) yhdistetään vaihtoventtiilin kohdalla suoralla jatkolla.

                  Kaavio 2:

                  Kennon paluulinjassa (Nr.4) Webastolle lähtevä haara pitää tulpata tai mieluumin tilalle vaihtaa ilman Webastoa versio, jossa tuota haaraa ei ole (Nr.3).
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #24
                    Kiitokset, vaikuttaa loogiselta.

                    Tuossa N54 webastossahan täytyy olla itsessään sisäänrakennettu vesipumppu että vesi saadaan kiertämään tuota lämppärikennon linjaa.
                    Last edited by brainsurgery; 24-02-2014, 12:56.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Tuossa N54 webastossahan täytyy olla itsessään sisäänrakennettu vesipumppu että vesi saadaan kiertämään tuota lämppärikennon linjaa.
                      Vesipumppu Weban tulopuolella. CLICK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #26
                        Kiitokset taas.

                        Taitaa itsellä ollakin tuo vesipumppu hajalla kun webasto lähtee käyntiin ja lämmittää vettä sen verran että lämmin vesi menee vielä tuosta vaihtoventtiilistä läpi ja sammuu sen jälkeen.


                        Edit: Voikohan siihen laittaa tuollaisen vesipumpun http://tinyurl.com/nomuydr vai pitääkö olla BMW:n leimoilla, jotka maksaa sitten aika paljon enemmän?
                        Last edited by brainsurgery; 24-02-2014, 17:27.

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1328
                          • Tornio

                          #27
                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Kiitokset taas.

                          Taitaa itsellä ollakin tuo vesipumppu hajalla kun webasto lähtee käyntiin ja lämmittää vettä sen verran että lämmin vesi menee vielä tuosta vaihtoventtiilistä läpi ja sammuu sen jälkeen.


                          Edit: Voikohan siihen laittaa tuollaisen vesipumpun http://tinyurl.com/nomuydr vai pitääkö olla BMW:n leimoilla, jotka maksaa sitten aika paljon enemmän?
                          ei käy evo malliin tuo linkkaamasi pumppu, mutta esim. tässä taitaa olla käypäinen
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by e46touring View Post
                            ei käy evo malliin tuo linkkaamasi pumppu, mutta esim. tässä taitaa olla käypäinen
                            http://www.tori.fi/uusimaa/Webasto_k....htm?ca=18&w=3
                            Olin käsityksessä että alkuperäisessä pumpussa sekä tulo- että lähtöliitäntä on sivulle eikä pohjassa, kuten tuossa linkkaamassasi.

                            Löysin tällaisen ebaysta ja ainakin osanumero täsmäisi realoem:n kanssa http://tinyurl.com/q5rftrb

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1328
                              • Tornio

                              #29
                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Olin käsityksessä että alkuperäisessä pumpussa sekä tulo- että lähtöliitäntä on sivulle eikä pohjassa, kuten tuossa linkkaamassasi.

                              Löysin tällaisen ebaysta ja ainakin osanumero täsmäisi realoem:n kanssa http://tinyurl.com/q5rftrb
                              Joo OIKEASSA olet tuo on oikea pumppu sinun bensa versioon hox LETKUPIKALIITIN pumpussa. Tuli joku ajatus katko tuossa laittamassani linkissä, kun tänään piti E61 pumpun kanssa saikata. Sorry.
                              tuo ekasi laittamasi linkki on vanhempiin Thermo top E ja C malleihin käyvä KV-pumppu
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                #30
                                Ahaa, ok, eli nuo letkupikaliittimet pitää olla. Hyvä tietää.

                                Edit: Ilmeisesti voisi kuitenkin tuollaisesta halvemmasta pumpusta siirtää vain sisuskalut alkuperäiseen.
                                Last edited by brainsurgery; 25-02-2014, 09:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎