Mistä tiedän mikä webasto autossani on? Tai onko siinä edes vaihtoehtoja? Auto on E92 330d -08 tehdasasenteisella kiukaalla. Jos se on thermo top v, niin voiko sen korvat esim evolla joita näyttäis olevan eBayssa kohtuu hintaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e91 webasto ei toimi
Collapse
X
-
Orkkis-webaston koodaukset
Onnistuuko tehdasasenteisen thermo top V lämmittimen automaattikäynnistystä koodata pois? Eli käytettäväksi jäisi vain tuo valikon kautta käynnistys/ajastus.
Turhaan nyt karstaa palopesää lyhyillä ajomatkoilla, esimerkiksi kauppareissu muutaman minuutin per suunta.
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View PostMistä tiedän mikä webasto autossani on? Tai onko siinä edes vaihtoehtoja? Auto on E92 330d -08 tehdasasenteisella kiukaalla. Jos se on thermo top v, niin voiko sen korvat esim evolla joita näyttäis olevan eBayssa kohtuu hintaan?
Comment
-
-
Originally posted by arunga View PostYleensä, jos on tehdasasenteinen webasto, tyyppikilpi löytyy konepellin alta kuskin puoleisesta lokasuojasta liimattuna. Siis Yleensä :thinkF10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Sape81 View PostOnnistuuko tehdasasenteisen thermo top V lämmittimen automaattikäynnistystä koodata pois? Eli käytettäväksi jäisi vain tuo valikon kautta käynnistys/ajastus.
Turhaan nyt karstaa palopesää lyhyillä ajomatkoilla, esimerkiksi kauppareissu muutaman minuutin per suunta.
Comment
-
-
Mulla on myös E91 325d:ssä ThermoTop V ja tekee juuri tuota että käynnistyy kyllä, hetken kohisee ja savuttaa, sitten sammuu. Jos sattuu toimimaan, ei savuta ja hyvin lämmittää. Vikakoodina saatu ulos jotakin "ei saa tarpeeksi polttoainetta". Koodin lukija arveli että palotila karstoittunut tai polttoainelinja tukossa dieselin orgaanisten lisäaineiden takia.
Ongelma vaan on että mikään webastohuolto mistä olen kysellyt ei tälle suostu tekemään mitään kun niitten pitää aina päästä testerillä ensin kiinni ja niitten testerit ei osaa käyttää BMW:n orggiswebastoa..
BMW:n merkkihuolto taas tarjoaa ainoana toimenpiteenä koko laitteen vaihtamista uuteen. Joo.
Lisäksi eivät suostu tekemään sitä modia että saisi webaston lämmittämään konettakin. Kuulemma menee järjestelmä sekaisin. Miten hitossa se voi sekaisin mennä kun webasto ainakin mun autossa tuntuis sammuvan heti kun auton käynnistää? Ikinä ei ainakaan ilman käskyä lähde päälle, onko siinäkin joku vika sitten..
Eli mahtaako jollain olla vinkkiä jostain vanhan koulukunnan mekaanikosta joka vielä suostuisi laitteen avaamaan ja putsaamaan vaikka ilman testerin apua? Ja jos vielä löytyisi joku joka tekisi tuon lämmitysmodin niin ois huippua
Edit: Kuulemma lämmitysmodi pitäisi jotenkin koodata
Comment
-
-
Originally posted by Smocchi View PostMulla on myös E91 325d:ssä ThermoTop V ja tekee juuri tuota että käynnistyy kyllä, hetken kohisee ja savuttaa, sitten sammuu. Jos sattuu toimimaan, ei savuta ja hyvin lämmittää. Vikakoodina saatu ulos jotakin "ei saa tarpeeksi polttoainetta". Koodin lukija arveli että palotila karstoittunut tai polttoainelinja tukossa dieselin orgaanisten lisäaineiden takia.
Ongelma vaan on että mikään webastohuolto mistä olen kysellyt ei tälle suostu tekemään mitään kun niitten pitää aina päästä testerillä ensin kiinni ja niitten testerit ei osaa käyttää BMW:n orggiswebastoa..
BMW:n merkkihuolto taas tarjoaa ainoana toimenpiteenä koko laitteen vaihtamista uuteen. Joo.
Lisäksi eivät suostu tekemään sitä modia että saisi webaston lämmittämään konettakin. Kuulemma menee järjestelmä sekaisin. Miten hitossa se voi sekaisin mennä kun webasto ainakin mun autossa tuntuis sammuvan heti kun auton käynnistää? Ikinä ei ainakaan ilman käskyä lähde päälle, onko siinäkin joku vika sitten..
Eli mahtaako jollain olla vinkkiä jostain vanhan koulukunnan mekaanikosta joka vielä suostuisi laitteen avaamaan ja putsaamaan vaikka ilman testerin apua? Ja jos vielä löytyisi joku joka tekisi tuon lämmitysmodin niin ois huippua
Edit: Kuulemma lämmitysmodi pitäisi jotenkin koodata
Originally posted by aku1979 View PostMulla thermo top v ei käynnisty ollenkaan. Olen ottanut sulakkeen 7 20a, pois 30 sekunniksi...ei auta. Onko tuo oikea sulake? Onko jotain obd softaa millä pääsen tutkimaan erheitä ja tekemään lukituksenpoiston?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kiitos tiedoista. Kyseiselle foorumilaiselle olisi siis koodaushomma tiedossa Olisko vielä konkreettista vinkkiä webastohuollosta? Kolmeen Webastoja huoltavaan paikkaan Keravan ympäristössä oon ottanut yheyttä. Yhteen ottivat auton vastaan mutta soittivat heti perään etteivät heidän testerillä saa webaa käytettyä
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKoodaus onnistuu joltakin foorumilaiselta. Samalla sitten voi vilkaista mitä siellä tapahtuu. Ihme webastohuoltoja, jos eivät muka voi korjata. Kyllä niitä monet foorumilaiset on webastohuolloissa korjauttaneet. Kyllä siihen webastoon pääsee ihan normaalisti käsiksi Webaston omalla Thermo test:llä kun kaivaa webaston esille. Tosin ellei tätä webastohuollossa tiedetä, niin parempi ehkä viedä jonnekkin jossa ei tarvitse korjaajaa itse mennä kädestä pitäen neuvomaan.. Yksi vaihtoehto on lähettää webasto huoltoon ja yhdistää letkut tilapäisesti kunnes webaston saa korjauksesta.
Muistelisin, että lukituksen poisto ei onnistu sulakkeen irroituksella. Ainakin E60 lukitus pitää poistaa testerillä. Lukituksen saa pois esim. ISTA:lla. Samalla voi sitten testata toimiiko se. BMW softilla pystyy myös katsomaan mitä tapahtuu kun webasto käynnistyy.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostKiitos vinkeistä. Saako noita inpoja, dissejä ja istoja jostain ostettua?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäitä saa ladattua ilmaiseksi netistä, ostettua Ebay:stä jne. Itsekin olen näitä monelle foorumilaiselle etänä asennellut. Se miten nuo hankkii riippuu siitä miten hyvin tietokone asiat on hanskassa. Nämä softat ei ole ihan helpoimmasta päästä asennalla, jos muuten ole paljon kokemusta tietokoneiden kanssa säätämisestä. Osa paketeista on helpompi asentaa kuin toiset. INPA:lla ei pysty kaikkea tekemään, vaan muutomiin juttuihin tarvitsee esim. ISTAN (webaston lukituksen poisto jne.)
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostEi tartte weban lukituksen poistoon välttämättä ISTA:aa. Sain omasta e61:sta pois tool32:lla, laitoin sen job:n nimen tänne foorumille mutta eri keskusteluun. Helpompi toki ISTA:lla ottaa pois. Ei olis paha homma tehdä INPA skripti lukituksen poistoa varten.
Miten muuten päivität INPA, NCS, winkfp ym. filut? Käsin päivittäminen aivan hiton työlästä (esim. winkfp kysyy jokaisen saman tiedoston kohdalla korvataanko..), itse väkersin scriptin tynkää tuota varten.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostToki osaava tekee sen tool32, mutta sellaiset tuskin täällä kyselee mistä saa INPA:n/ISTA:n. Tool32:lla pystyy tekemään varmaan melkein käytännössä kaiken mitä INPA/ISTA:lla, mutta sillä softalla pitää oikeasti tietää mitä on tekemässä tai voi tulla ikäviä yllätyksiä. INPA:n sille voi scriptinkin tehdä, mutta helpommin onnistuu ISTA:lla, kun se vielä antaa ohjeet ottaa sulakkeen pois jne. ISTA:lla mukava lukea koodit kun ne saa kaikista autoista englanniksi ja kaikki normi huoltojutut toimii samalla softalla. Osalle tuntuu olevan jo se INPA/ISTA asennus ylipääsemätön este vaikka ne nyt oikeasti on helppo asentaa, jos kokemusta tietotekniikasta löytyy.
Miten muuten päivität INPA, NCS, winkfp ym. filut? Käsin päivittäminen aivan hiton työlästä (esim. winkfp kysyy jokaisen saman tiedoston kohdalla korvataanko..), itse väkersin scriptin tynkää tuota varten.
Eipä ole tullut tuota INPA ja NCS:ää pahemmin päivitettyä kun ei ole ollut tarvetta. Latasin joskus semmonse 'INPA_FXX' paketin ja hyvin tuntuu pelaavan, jotain menuja sinne lisäilin omaan autooni. Viimeksi nyt latasin uusimman SP Datenin ja päivitin .prg, mutta en muuta. Ai niin, tuli tuota NCS Dummyäkin koitettua ja sitä varten piti haalia kasa tiedostoja tuolta Datenin alta.
Comment
-
Comment