Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 webasto ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by pheno View Post
    Kyllä joo, toi ISTA on kaikenkaikkiaan hyvä työkalu ja selkeä käyttää. Hieman raskaan oloinen se on, en tiedä miksi, Java:lla näyttäisi olevan tehty,muttei sekään oikein ole se selitys siihen hitauteen.

    Eipä ole tullut tuota INPA ja NCS:ää pahemmin päivitettyä kun ei ole ollut tarvetta. Latasin joskus semmonse 'INPA_FXX' paketin ja hyvin tuntuu pelaavan, jotain menuja sinne lisäilin omaan autooni. Viimeksi nyt latasin uusimman SP Datenin ja päivitin .prg, mutta en muuta. Ai niin, tuli tuota NCS Dummyäkin koitettua ja sitä varten piti haalia kasa tiedostoja tuolta Datenin alta.
    Fläshäämistä varten olisi kiva olla viimeisimmat tiedostot WinKFP:ssä. Päivitettynä on sen verran iso, että ei monessa paketissa ole tarvittavia tiedostoja mukana. Toki NCS jne myös kiva olla uusimmat tiedostot.

    No joo onha se ISTA/D raskas, mutta kohtuu tehokkaalla koneella pyörii ihan siedettävän nopeasti. ISTA/P on paljon hitaampi käyttää. ISTAn mukana saa myös uusimmat datenit.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by HTK12 View Post
      Näitä saa ladattua ilmaiseksi netistä, ostettua Ebay:stä jne. Itsekin olen näitä monelle foorumilaiselle etänä asennellut. Se miten nuo hankkii riippuu siitä miten hyvin tietokone asiat on hanskassa. Nämä softat ei ole ihan helpoimmasta päästä asennalla, jos muuten ole paljon kokemusta tietokoneiden kanssa säätämisestä. Osa paketeista on helpompi asentaa kuin toiset. INPA:lla ei pysty kaikkea tekemään, vaan muutomiin juttuihin tarvitsee esim. ISTAN (webaston lukituksen poisto jne.)
      PITÄISI onnistua tietokoneasiat kunhan vaan uhraa aikaa perehtymiselle. Download ISTA haulla löytyy lukuisia linkkejä..onko versiolla väliä? ISTA D taisi olla vikadiagnosointiin ja P koodailuun?

      On vähän hämärän peitossa ovatko INPA, ISTA, DIS jne. kaikki eri valmistajien softia? Osalla onnistuu samat asiat? Mitä kannattaa olla "työkalupakissa"? Älähtäkää vain jos searchillä löytyy forumilta vastaukset.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by aku1979 View Post
        PITÄISI onnistua tietokoneasiat kunhan vaan uhraa aikaa perehtymiselle. Download ISTA haulla löytyy lukuisia linkkejä..onko versiolla väliä? ISTA D taisi olla vikadiagnosointiin ja P koodailuun?

        On vähän hämärän peitossa ovatko INPA, ISTA, DIS jne. kaikki eri valmistajien softia? Osalla onnistuu samat asiat? Mitä kannattaa olla "työkalupakissa"? Älähtäkää vain jos searchillä löytyy forumilta vastaukset.
        Kaikki edellä mainitut on BMW omia softia. INPA+ISTA D on melko hyvä yhdistelmä. INPAn mukana tulee yleensä NCS, tool32 jne. INPA on tehdaskäyttöön, DIS/ISTA marmorille huoltoon. DIS korvattiin ISTA:lla muistaakseni 2009-2010. Kotikäyttöön ei ole suurta merkitystä versiolla, jos ei ihan uusia autoja roplaa. Toki vanhimmat ISTA versiot kannattaa jättää väliin kun ovat vielä raskaampia kuin tuo nykyinen ISTA.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ilpopi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 139
          • Kankaanpää

          #34
          Originally posted by HTK12 View Post
          Fläshäämistä varten olisi kiva olla viimeisimmat tiedostot WinKFP:ssä. Päivitettynä on sen verran iso, että ei monessa paketissa ole tarvittavia tiedostoja mukana. Toki NCS jne myös kiva olla uusimmat tiedostot.

          No joo onha se ISTA/D raskas, mutta kohtuu tehokkaalla koneella pyörii ihan siedettävän nopeasti. ISTA/P on paljon hitaampi käyttää. ISTAn mukana saa myös uusimmat datenit.
          Paljonko ISTA suunnilleen oikeasti vaatii koneelta potkua?
          Kannattaako edes yrittää alkaa laittelemaan vähän vanhempaan 1,6Mhz tuplaydin XP miniläppäriin? SSD sentään löytyy
          Inpa käytössähän tuo on vallan mainio, entäs vanhempi GT1 / DIS?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by ilpopi View Post
            Paljonko ISTA suunnilleen oikeasti vaatii koneelta potkua?
            Kannattaako edes yrittää alkaa laittelemaan vähän vanhempaan 1,6Mhz tuplaydin XP miniläppäriin? SSD sentään löytyy
            Inpa käytössähän tuo on vallan mainio, entäs vanhempi GT1 / DIS?
            No kyllähän tuollainen XP miniläppäri on todella tehoton kone ISTA D:lle. Kai sen voi sinne laittaa, jos on masokisti. ISTA P ei luultavasti edes mahdu sinne SSD:lle ja sen käyttöön pitää olla oikeasti kohtuu tehokas kone. Siis intel i5/i7 tms. Aikoinaan itsellä oli kanssa miniläppärillä INPA ja DIS. DIS nyt toimii kohtuullisesti kun se ei hirveitä koneelta vaadi. Tosin hiton hidashan se oli.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #36
              Vaimon autossa e90 320d tehdasweba koittaa lähteä päälle, mutta parin kolmen sekunnin jälkeen lopettaa. Viime talvella sama homma, silloin weban koputtelu herätti vehkeen jolloin yleensä toimi.
              F16 M-Sport

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kaikki edellä mainitut on BMW omia softia. INPA+ISTA D on melko hyvä yhdistelmä. INPAn mukana tulee yleensä NCS, tool32 jne. INPA on tehdaskäyttöön, DIS/ISTA marmorille huoltoon. DIS korvattiin ISTA:lla muistaakseni 2009-2010. Kotikäyttöön ei ole suurta merkitystä versiolla, jos ei ihan uusia autoja roplaa. Toki vanhimmat ISTA versiot kannattaa jättää väliin kun ovat vielä raskaampia kuin tuo nykyinen ISTA.
                Saako kyseiset ohjelmat pelaamaan bt-mokkulan kanssa vai vaatiiko piuhaa?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Saako kyseiset ohjelmat pelaamaan bt-mokkulan kanssa vai vaatiiko piuhaa?
                  Ei saa bt-mokkulalla toimimaan. Piuha ei paljoa maksa, joten se nyt ei mikään este pitäisi olla.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #39
                    Moro. Viittiskö joku roiskasta linkin vaikka privalla ISTA:n latausta varten?

                    Comment

                    • Weuli
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 1169
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by Weuli View Post
                      Ei siellä ainakaan enää ollut mitään näkyvissä, mutta nyt mulla on kuva webaston kyljestä ja Thermo top V siellä on. Nyt se tarvitsee vain korjata. Tähän on ilmeisesti tekijä tiedossa. Raportoidaan kun homma on ok.
                      Päivitetään tilanne.
                      Poltinsarja (250,-) vaihdettiin ja kyllä se pari kertaa polttikin, mutta vika ei tullut kuntoon. Parin päivän jälkeen huomasin, että auton alta tiputtelee dieseliä! Vein auton bemarihuolto.fi ja siellä selvisi, että webaston polttoainelinja on hankautunut rikki tankin päästä. Uutta linjaa paikalleen ja nyt ei vuoda ja webastokin toimii taas!
                      F10 530da xDrive -14
                      ----------------
                      E92 330d -09
                      E93 325i -08
                      E92 330d -08
                      E61 535d -06
                      E91 320d -08
                      E46 330Ci -01
                      E61 525d -06
                      E90 320i -05
                      E46 325i -01
                      E46 318i -99
                      E36 316i -91

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Koodaus onnistuu joltakin foorumilaiselta. Samalla sitten voi vilkaista mitä siellä tapahtuu. Ihme webastohuoltoja, jos eivät muka voi korjata. Kyllä niitä monet foorumilaiset on webastohuolloissa korjauttaneet. Kyllä siihen webastoon pääsee ihan normaalisti käsiksi Webaston omalla Thermo test:llä kun kaivaa webaston esille. Tosin ellei tätä webastohuollossa tiedetä, niin parempi ehkä viedä jonnekkin jossa ei tarvitse korjaajaa itse mennä kädestä pitäen neuvomaan.. Yksi vaihtoehto on lähettää webasto huoltoon ja yhdistää letkut tilapäisesti kunnes webaston saa korjauksesta.



                        Muistelisin, että lukituksen poisto ei onnistu sulakkeen irroituksella. Ainakin E60 lukitus pitää poistaa testerillä. Lukituksen saa pois esim. ISTA:lla. Samalla voi sitten testata toimiiko se. BMW softilla pystyy myös katsomaan mitä tapahtuu kun webasto käynnistyy.
                        ISTA/D löytyisi nyt..En ehtinyt vielä autolle läppärin kanssa, mutta löytyykö tuo weban lukituksen poisto ja diagnosointi mistä valikosta?

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by aku1979 View Post
                          ISTA/D löytyisi nyt..En ehtinyt vielä autolle läppärin kanssa, mutta löytyykö tuo weban lukituksen poisto ja diagnosointi mistä valikosta?
                          Osaisiko joku ista-velho kertoa miten lukitus poistetaan vai tuleeko lukitus näkyviin vikoja skannattaessa? Joitain auxiliary water pump ja heater erheitä löytyi.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Osaisiko joku ista-velho kertoa miten lukitus poistetaan vai tuleeko lukitus näkyviin vikoja skannattaessa? Joitain auxiliary water pump ja heater erheitä löytyi.
                            Jos weba on lukossa, niin siitä tulee vikakoodia (alkuperäinen webasto).
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Gordoli
                              Newbiemmer
                              • Nov 2015
                              • 5
                              • Tampere

                              #44
                              Terve,

                              Itsellä myös huolia webaston kanssa, täysin samaa ongelmaa kuin muillakin ollut eli sen sekunnin verran ruksi ruudussa jos yrittää idriven kautta käynnistellä ja ajastuksella/kaukosäädöllä ei toimi. Mallina niin ikään tuo Thermo Top V 5.0KW

                              Lueskelin Inpalla koodit ja antoi nollauksien jälkeen ainoana pysyvän JBBF A6D1, mikä pikaisella googlailulla olis "auxilary water pump fault code" eli vesipumppuun viittaava. Mutta voikos se heittää tuota herjaa monestakin eri syystä vai onko melko selkeää ruveta vaihdattamaan tuota?
                              Last edited by Gordoli; 16-11-2017, 18:04.
                              e91 325d -10 @ 305hp/650Nm
                              e36 328iA -96
                              e36 325i -92

                              Comment

                              • F-Lame
                                BTCF Member
                                • Jul 2015
                                • 251
                                • Helsinki-Porvoo

                                #45
                                Originally posted by Gordoli View Post
                                Terve,

                                Itsellä myös huolia webaston kanssa, täysin samaa ongelmaa kuin muillakin ollut eli sen sekunnin verran ruksi ruudussa jos yrittää idriven kautta käynnistellä ja ajastuksella/kaukosäädöllä ei toimi. Mallina niin ikään tuo Thermo Top V 5.0KW

                                Lueskelin Inpalla koodit ja antoi nollauksien jälkeen ainoana pysyvän JBBF A6D1, mikä pikaisella googlailulla olis "auxilary water pump fault code" eli vesipumppuun viittaava. Mutta voikos se heittää tuota herjaa monestakin eri syystä vai onko melko selkeää ruveta vaihdattamaan tuota?
                                Melko varmasti on vesipumppu rikki, jumissa tai johdoissa jotain vikaa.
                                Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                                1989 E30 316i 2D HARRASTE
                                1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                                Ex. E92 335 CiA m-sport
                                Ex. 2005 E87 130i m-sport
                                ...monta muuta ennen sitä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎