Moro,
320i E90 2005 N46 koneella ei siis käynnisty.
Autosta oli huohotin, eli öljyseparaattori tukossa, jonka vaihdoin kaikkine letkuineen. Tämä edellytti imusarjan irroituksen, bensalinjan irrotuksen, ilmansuodatin kotelon purkamisen.
Tukketunut huohotin oli aiheuttanut öljyvuotoa monista tiivisteistä, jotka vaihdoin samalla - venttiilikopan tiiviste, vanoksen tiivisteet ja jarrualipainepumpun tiiviste.
Homma tuli tehtyä ja kaikki mielestäni hyvin, liittimet kiinni ja auto kasaan. (helvetillinen homma kaikkineen)
Sitten starttaamaan - ei käynnisty. Startti pyörii kyllä hyvin ja auto sahaa normaalisti.
Näyttöön tulee keltainen puolittainen moottorivaroitusvalo ja teksti Engine fault, Reduced Power!
Mitähän tämä tarkoittaa ja mistä voisi johtua? Bensalinjan irrotuksessa linjastosta ja suuttimista valui bensat tietysti pois, pitääkö tämä nyt jotenkin ilmata tai muuta? :think
Akku oli irti koko remontin ajan, eikai nämä autot nyt sentään mitään piuhaa tarvitse näyttää jos miinus napaa käyttää pois?
Kiitoksia avusta, ajatuksista ja mieluiten kokemuksista!
EDIT:: RATKAISTU!!
Tarinaa korjauksesta jos jollekkin hyötyä:
Vikakoodit tuli nokka-akselien asentotunnistimista. High level circuit tai jotain sinnepäin. Purin tunnistimet pois (erittäin helppo homma) putsasin, naputtelin ja laitoin takaisin, vikakoodit kuitattiin pois ja autoa starttaamaan. Auto starttasi kuten aiemminkin, mutta keltaista moottorin vikavaloa ei enää tullut, hyvä. Auto ei kuitenkaan vielä käynnistynyt.
Bensalinjan irrotuksen yhteydessä linjaan oli päässyt ilmaa (luonnolisesti). Kaveri painoi bensalinjan päällä olevaa venttiiliä (toimii ja näyttää samalta kuin fillarin renkaissa) sieltä tuli ilmaa, menin starttaamaan autoa ja kaveri painoi venttiiliä samalla kokoajan jolloin sieltä tuli kaikki ilma pois ja auto alkoi käynnistyä pikkuhiljaa niinkuin bensa olisi ollut loppu. Tietysti tässä vaiheessa kannattaa venttiilistä päästää irti ettei sieltä tule bensaa päälle
Huh, olihan homma, mutta nyt se on tehty, auto up and running!
320i E90 2005 N46 koneella ei siis käynnisty.
Autosta oli huohotin, eli öljyseparaattori tukossa, jonka vaihdoin kaikkine letkuineen. Tämä edellytti imusarjan irroituksen, bensalinjan irrotuksen, ilmansuodatin kotelon purkamisen.
Tukketunut huohotin oli aiheuttanut öljyvuotoa monista tiivisteistä, jotka vaihdoin samalla - venttiilikopan tiiviste, vanoksen tiivisteet ja jarrualipainepumpun tiiviste.
Homma tuli tehtyä ja kaikki mielestäni hyvin, liittimet kiinni ja auto kasaan. (helvetillinen homma kaikkineen)
Sitten starttaamaan - ei käynnisty. Startti pyörii kyllä hyvin ja auto sahaa normaalisti.
Näyttöön tulee keltainen puolittainen moottorivaroitusvalo ja teksti Engine fault, Reduced Power!
Mitähän tämä tarkoittaa ja mistä voisi johtua? Bensalinjan irrotuksessa linjastosta ja suuttimista valui bensat tietysti pois, pitääkö tämä nyt jotenkin ilmata tai muuta? :think
Akku oli irti koko remontin ajan, eikai nämä autot nyt sentään mitään piuhaa tarvitse näyttää jos miinus napaa käyttää pois?
Kiitoksia avusta, ajatuksista ja mieluiten kokemuksista!
EDIT:: RATKAISTU!!
Tarinaa korjauksesta jos jollekkin hyötyä:
Vikakoodit tuli nokka-akselien asentotunnistimista. High level circuit tai jotain sinnepäin. Purin tunnistimet pois (erittäin helppo homma) putsasin, naputtelin ja laitoin takaisin, vikakoodit kuitattiin pois ja autoa starttaamaan. Auto starttasi kuten aiemminkin, mutta keltaista moottorin vikavaloa ei enää tullut, hyvä. Auto ei kuitenkaan vielä käynnistynyt.
Bensalinjan irrotuksen yhteydessä linjaan oli päässyt ilmaa (luonnolisesti). Kaveri painoi bensalinjan päällä olevaa venttiiliä (toimii ja näyttää samalta kuin fillarin renkaissa) sieltä tuli ilmaa, menin starttaamaan autoa ja kaveri painoi venttiiliä samalla kokoajan jolloin sieltä tuli kaikki ilma pois ja auto alkoi käynnistyä pikkuhiljaa niinkuin bensa olisi ollut loppu. Tietysti tässä vaiheessa kannattaa venttiilistä päästää irti ettei sieltä tule bensaa päälle
Huh, olihan homma, mutta nyt se on tehty, auto up and running!
Comment