Tyhjäkäynti täristää välillä kun moottori on lämmin. Inpalla löytyi vikakoodit kakista hehkuista. Hehkut ja ohjausboksi tarkoitus vaihtaa viikonloppuna. Searchilla löysin tietoa että tyhjäkäynnin täristäminen voi johtua viallisesta suuttimesta. Alla suuttimien korjausarvot kun tärinä oli pahimmillaan.
1. +0,82
2. +3,20
3. -2,73
4. -1,25
Välillä tyhjäkäynti tasaantui ja 2. arvo laski +2,40 ja 3. nousi -2,20. 1 ja 4 sylinterien arvot pysyivt melko vakaana. Pitääkö tämä tulkita että 2 ja 3 suuttimissa on vikaa vai kompensoivatko ne toisiaan ja vika voi olla vain jommassa kummassa?
Huomasin myös että current air mass arvo oli huomattavasti korkeampi kuin desired air mass. Veteleekö MAF viimeisiään vai voiko se johtua jostain muusta? Muissa arvoissa pyynti ja toteutunut vastasivat hyvin toisiaan.
1. +0,82
2. +3,20
3. -2,73
4. -1,25
Välillä tyhjäkäynti tasaantui ja 2. arvo laski +2,40 ja 3. nousi -2,20. 1 ja 4 sylinterien arvot pysyivt melko vakaana. Pitääkö tämä tulkita että 2 ja 3 suuttimissa on vikaa vai kompensoivatko ne toisiaan ja vika voi olla vain jommassa kummassa?
Huomasin myös että current air mass arvo oli huomattavasti korkeampi kuin desired air mass. Veteleekö MAF viimeisiään vai voiko se johtua jostain muusta? Muissa arvoissa pyynti ja toteutunut vastasivat hyvin toisiaan.
Comment