No niin, mulla tehtiin tuo resetointi eilen ja tänään pääsin jo heti sadetunnistimen toimintaa kokeilemaan kun keli on tämmöinen.
Nyt toimii niinkuin pitääkin, eli suorastaan loistavasti. Epäherkimmälläkin asetuksella pelaa mainiosti kun se herkin asentokaan ei aiemmin riittänyt.
Kiitos JP-76:lle tuosta ja parista muustakin koodauksesta.
Onkohan mulla nyt sadetunnistinta vai ei? Viiksessä on kyllä A-nappi päässä ja vihreä valo syttyy kun painaa. Ja myös se säätörulla löytyy.
Mutta se kyllä toimii lähes niinkuin normaali tihku, kuivalla pyyhkii vaan pari sek. harvemmin. Millainen teillä se anturi on tuulilasissa? Mulla on vaan sellainen violetti mötikkä, ilmeisesti pitäisi joku pieni metallinen mökö siinä sisällä näkyä?
Onkohan mulla nyt sadetunnistinta vai ei? Viiksessä on kyllä A-nappi päässä ja vihreä valo syttyy kun painaa. Ja myös se säätörulla löytyy.
Mutta se kyllä toimii lähes niinkuin normaali tihku, kuivalla pyyhkii vaan pari sek. harvemmin. Millainen teillä se anturi on tuulilasissa? Mulla on vaan sellainen violetti mötikkä, ilmeisesti pitäisi joku pieni metallinen mökö siinä sisällä näkyä?
Eikös sen pitäisi auton varustelistalta löytyä? Omassani ainakin näkyy siinä peilin jalan alla sellainen sensori, ulkopuolelta kun katsoo.
Itsekin hieman ihmetellyt tuon tihkuautomatiikan toimintaa. Itse ole hieman sitä seuraillut, ja huomannut (ehkä), että riipuu missä vaiheessa autotihkun laittaa päälle.
Eli jos odottaa kauan ja ikkuna on jo melko märkä, kun kytkee tihkun, niin automatiikka pyyhkäisee aina kun ikkuna on yhtä märkä.
Jos ko. tapauksessa tihkun nopeus on vielä maksimissaan, niin sitten sitä ei saa nopeemmalle. Paitsi kytkemällä jatkuvan pyyhkimisen päälle.
Kokeilkaas sateella pyyhkäistä manuaalisesti kerran, ja sitten kun ikkunaan on tullut muutama pisara kytkekää autotihku pälle ja se nopeussäätö keskivaiheile. Nyt pitäis alkaa automaattisesti pyyhkimään, kun ikkunaan on tulut vain muutama pisara. Eli säätäkää autotihkun aloitus sopivaan kohtaan ja silloin pitäis toimia aina valitussa "märkyystasossa"
Mulla tuntuu toimivan noin. Eli Auto tihku päälle siinä vaiheessa, kun haluaa pyyhkimien toimia. Sitten voi vielä hienosäätää rullasta.
Mulla tuntuu toimivan noin. Eli Auto tihku päälle siinä vaiheessa, kun haluaa pyyhkimien toimia. Sitten voi vielä hienosäätää rullasta.
Eipä taida olla merkitystä missä vaiheessa sen laittaa päälle... ei siinä mitään "aloitusresetiä" ole olemassa.
Tuohan perustuu puhtaasti IR-ledin lähettämään valoon ja valon siroutumiseen ikkunapinnasta.
kun ikkuna(heijaste)pinnassa vesipisara(oita) valo siroutuu pois ja vastaanotin saa vähemmän valoa -> pyyhkäisy.
Aikaisemmin todettu että tihkukytkimen uudelleen initialisointi parantaa tihkun toimintaa merkittävästi!
suosittenen sitä jos tihku ei toimi tyydyttävästi.
Meillä tuntuu kaikista muista poiketen pyyhkivän liian tiheään tuolla sadetunnistimella, ostin nyt uudet sulat kun vanhat "täristi" niin jos ne jätti just siihen tunnistimen eteen aina jotain jälkeä:think
Aamulla kun jäistä/märkää tuulilasia pyyhkin, niin sain laitettua jotenkin tihkuasennon viiksestä päälle nostamalla viikseä ylöspäin. Normaalistihan silloin menee jatkuva pyyhkiminen päälle. Olisinko ensin painanut viiksestä alaspäin ja sitten ylöspäin kerran ja tihku jäi päälle. Napista en painanut automaattiasentoa ollenkaan. Sen enempää en ehtinyt jäämään tutkailemaan, että miten tuon onnistuin tekemään. Tihkuasentoahan näissä ei pitäisi olla ollenkaan :think
Aamulla kun jäistä/märkää tuulilasia pyyhkin, niin sain laitettua jotenkin tihkuasennon viiksestä päälle nostamalla viikseä ylöspäin. Normaalistihan silloin menee jatkuva pyyhkiminen päälle. Olisinko ensin painanut viiksestä alaspäin ja sitten ylöspäin kerran ja tihku jäi päälle. Napista en painanut automaattiasentoa ollenkaan. Sen enempää en ehtinyt jäämään tutkailemaan, että miten tuon onnistuin tekemään. Tihkuasentoahan näissä ei pitäisi olla ollenkaan :think
Toimiiko sinulla automatiikka kuitenkin jos napista painaa? E60:ssä huomasin että jos sadetunnistimen sulake on poissa, niin perinteinen tihku toimi viiksestä.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Toimiiko sinulla automatiikka kuitenkin jos napista painaa? E60:ssä huomasin että jos sadetunnistimen sulake on poissa, niin perinteinen tihku toimi viiksestä.
Toimii napista ihan normaalisti. Täytyy tänään yrittää vielä toistaa tuo aamuinen.
Edit: Viiksestä ylöspäin kerran, niin menee tihku päälle. Toisen kerran, niin pyyhkii normaalisti. Nopeaa pyyhintää ei enää ole.
Tapahtuiko tämä ihme ajaessa jotta sait tihkun toimimaan vai auton käydessä parkissa. Parkissa se toimii tihkuna ku nostaa kerran ylöspäin ja ajoon lähtiessä alkaa jatkuva.
Comment