Announcement
Collapse
No announcement yet.
M47 dieselin vedenkiertosuunnat
Collapse
X
-
Letku nr.1 koneesta ulos kun termari aukee.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Mihin tätä tietoa tarvit?
Letku 4: Koneelta kuuma lähtö jäähdyttimelle.
Letku 1: Jäähdyttimeltä tulo moottorille. Pääsee vesipumpulle (moottorille), jos termari on auki. Samasta letkusta (ennen termaria) yhde EGR-jäähdyttimelle, josta virtausta, jos EGR-termari sallii virtauksen läpi.
Putki 7: Paluupuolet yhtyvät tässä, kierto vesipumpulle (moottorille) riippumatta termareiden asennosta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMihin tätä tietoa tarvit?
Letku 4: Koneelta kuuma lähtö jäähdyttimelle.
Letku 1: Jäähdyttimeltä tulo moottorille. Pääsee vesipumpulle (moottorille), jos termari on auki. Samasta letkusta (ennen termaria) yhde EGR-jäähdyttimelle, josta virtausta, jos EGR-termari sallii virtauksen läpi.
Putki 7: Paluupuolet yhtyvät tässä, kierto vesipumpulle (moottorille) riippumatta termareiden asennosta.
Comment
-
-
Originally posted by uijui View PostElikkä rahun vastaus on väärin tai ymmärsin sen väärin. Suunnittelen kiertovesipumpun laittamista lämmitystä tehostamaan. Ja yritin tsoomailla myös, että miten engelsmannit on tehneet inline termarimuutoksen laitteeseen. Elikkä ovat laittaneet termarin letkuun numeron 4 varmaankin.
JOS KAIKKI termarit ja KV- Pumppu kunnossa ??
tämä M47 EI TARVITSE mitään pelle peloton virityksiä.
ja siellä on jo kv pumppu lämmityslaitteelle eli osa nro 3
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostUNOHDA AINA KAIKKI mitä saariapinat kertoo !!
JOS KAIKKI termarit ja KV- Pumppu kunnossa ??
tämä M47 EI TARVITSE mitään pelle peloton virityksiä.
ja siellä on jo kv pumppu lämmityslaitteelle eli osa nro 3
http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...mp_water_hose/
Comment
-
-
Originally posted by uijui View Posthalusin vain vastauksen/varmistuksen mihin suuntaan vedet kiertää, en analyysiä ko. koneen vedenkierrosta, jonka olisi oikeasti voinut kyllä järkevimminkin toteuttaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMiten se olisi järkevämpi?
Comment
-
-
Ihmeellisiä systeemejä? Paljon letkuja koneen ulkopuolella; miten ne pakolliset linjat sitten pitäisi vetää?
Omassa M57:ssa jäähdytysjärjestelmä ja letkutus identtinen. 7 vuoden ja 220 tkm aikana vaihdettuja osia vesipumppu ja molemmat termarit. Eli jäähdytysjärjestelmän osalta ei mitään poikkeavaa mihin tahansa perusmootoriin verrattuna.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIhmeellisiä systeemejä? Paljon letkuja koneen ulkopuolella; miten ne pakolliset linjat sitten pitäisi vetää?
Omassa M57:ssa jäähdytysjärjestelmä ja letkutus identtinen. 7 vuoden ja 220 tkm aikana vaihdettuja osia vesipumppu ja molemmat termarit. Eli jäähdytysjärjestelmän osalta ei mitään poikkeavaa mihin tahansa perusmootoriin verrattuna.
Comment
-
-
hajatelmia lämpö ongelmaasi
Originally posted by uijui View Postno en tiiä onko mulla sitten huono tuuri termarien suhteen tjs. Tosin M57 luovuttanee enemmän lämpöä kun on enemmän mukeja. Minusta tuo kippo ei ole ikinä lämmennyt kuten vaikkapa PSA dw10ated koneet. Ollut meillä 88-232tkm.
Voisiko lämmityslaitteen kenno olla "tukossa" JOS ei autosi ole koskaan lämmennyt kunnolla ? Pesu / puhdistus lipeällä kennolle ?
KV pumpun kunto ? näitä on mennyt todella paljon E90 korisista.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostMinkä merkkisiä Termareita olet käyttänyt ? Termareista Original BEHR todettu toimivaksi M47 / M57 koneissa. Itsellä molemmat M47 / M57 kone tyypit käytössä ja M47 lämpiää nopeammin 88 -90 C lämpötilaan. ts. käytännössä esim. -20c ulkolämpötilassa Webastolla 20 min esilämmitys ja ajoa n. 6Km ja kone normilämmöissä. Samalla esilämmitys ajalla M57:lla pitää ajaa yli 10 Km ennen kuin normilämpötila saavutetaan.
Voisiko lämmityslaitteen kenno olla "tukossa" JOS ei autosi ole koskaan lämmennyt kunnolla ? Pesu / puhdistus lipeällä kennolle ?
KV pumpun kunto ? näitä on mennyt todella paljon E90 korisista.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
Comment