Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 dieselin vedenkiertosuunnat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uijui
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 172
    • suomi

    M47 dieselin vedenkiertosuunnat

    Mihinkä suuntaa tämmösessä vedet kiertää:



    Elikkä mihin suuntaan vesipumppu pumppaa ja meneekö syylärissä litkut kumpaan suuntaan?
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Letku nr.1 koneesta ulos kun termari aukee.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • uijui
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 172
      • suomi

      #3
      Originally posted by Rahu View Post
      Letku nr.1 koneesta ulos kun termari aukee.
      elikkä egr termarikin purkautuu tuonne 1 letkuun tuon pienen letkun kautta?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Mihin tätä tietoa tarvit?

        Letku 4: Koneelta kuuma lähtö jäähdyttimelle.

        Letku 1: Jäähdyttimeltä tulo moottorille. Pääsee vesipumpulle (moottorille), jos termari on auki. Samasta letkusta (ennen termaria) yhde EGR-jäähdyttimelle, josta virtausta, jos EGR-termari sallii virtauksen läpi.

        Putki 7: Paluupuolet yhtyvät tässä, kierto vesipumpulle (moottorille) riippumatta termareiden asennosta.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • uijui
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 172
          • suomi

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Mihin tätä tietoa tarvit?

          Letku 4: Koneelta kuuma lähtö jäähdyttimelle.

          Letku 1: Jäähdyttimeltä tulo moottorille. Pääsee vesipumpulle (moottorille), jos termari on auki. Samasta letkusta (ennen termaria) yhde EGR-jäähdyttimelle, josta virtausta, jos EGR-termari sallii virtauksen läpi.

          Putki 7: Paluupuolet yhtyvät tässä, kierto vesipumpulle (moottorille) riippumatta termareiden asennosta.
          Elikkä rahun vastaus on väärin tai ymmärsin sen väärin. Suunnittelen kiertovesipumpun laittamista lämmitystä tehostamaan. Ja yritin tsoomailla myös, että miten engelsmannit on tehneet inline termarimuutoksen laitteeseen. Elikkä ovat laittaneet termarin letkuun numeron 4 varmaankin.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            #6
            Originally posted by uijui View Post
            Elikkä rahun vastaus on väärin tai ymmärsin sen väärin. Suunnittelen kiertovesipumpun laittamista lämmitystä tehostamaan. Ja yritin tsoomailla myös, että miten engelsmannit on tehneet inline termarimuutoksen laitteeseen. Elikkä ovat laittaneet termarin letkuun numeron 4 varmaankin.
            UNOHDA AINA KAIKKI mitä saariapinat kertoo !!

            JOS KAIKKI termarit ja KV- Pumppu kunnossa ??
            tämä M47 EI TARVITSE mitään pelle peloton virityksiä.
            ja siellä on jo kv pumppu lämmityslaitteelle eli osa nro 3
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • uijui
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 172
              • suomi

              #7
              Originally posted by e46touring View Post
              UNOHDA AINA KAIKKI mitä saariapinat kertoo !!

              JOS KAIKKI termarit ja KV- Pumppu kunnossa ??
              tämä M47 EI TARVITSE mitään pelle peloton virityksiä.
              ja siellä on jo kv pumppu lämmityslaitteelle eli osa nro 3
              http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...mp_water_hose/
              halusin vain vastauksen/varmistuksen mihin suuntaan vedet kiertää, en analyysiä ko. koneen vedenkierrosta, jonka olisi oikeasti voinut kyllä järkevimminkin toteuttaa.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Originally posted by uijui View Post
                halusin vain vastauksen/varmistuksen mihin suuntaan vedet kiertää, en analyysiä ko. koneen vedenkierrosta, jonka olisi oikeasti voinut kyllä järkevimminkin toteuttaa.
                Miten se olisi järkevämpi?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • uijui
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 172
                  • suomi

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Miten se olisi järkevämpi?
                  jaa-a. Siten jos tuon kipon saisi lämpenemään äkemmin (kun ei tuo mikään taloudellisuusihme ole, niin pitäisi lämmetä). Ja siten jos se pysyisi nipussa ettei tarvitsisi joka talvi vaihtaa termareita. Liian monimutkainen systeemi, paljon hajoavia osia, paljon letkuja koneen ulkopuolella. Tosin samanlaisia *askoja nuo on kai kaikissa uudemmissa dieseleissä. Tosin on niitä muunmerkkisiä commonraileja ilman ihmeellisiä systeemejä jotka kuluttaa vähemmän ja lämpenee, eikä tarvitse joka vuosi ropata hangessa.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Ihmeellisiä systeemejä? Paljon letkuja koneen ulkopuolella; miten ne pakolliset linjat sitten pitäisi vetää?

                    Omassa M57:ssa jäähdytysjärjestelmä ja letkutus identtinen. 7 vuoden ja 220 tkm aikana vaihdettuja osia vesipumppu ja molemmat termarit. Eli jäähdytysjärjestelmän osalta ei mitään poikkeavaa mihin tahansa perusmootoriin verrattuna.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • uijui
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 172
                      • suomi

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ihmeellisiä systeemejä? Paljon letkuja koneen ulkopuolella; miten ne pakolliset linjat sitten pitäisi vetää?

                      Omassa M57:ssa jäähdytysjärjestelmä ja letkutus identtinen. 7 vuoden ja 220 tkm aikana vaihdettuja osia vesipumppu ja molemmat termarit. Eli jäähdytysjärjestelmän osalta ei mitään poikkeavaa mihin tahansa perusmootoriin verrattuna.
                      no en tiiä onko mulla sitten huono tuuri termarien suhteen tjs. Tosin M57 luovuttanee enemmän lämpöä kun on enemmän mukeja. Minusta tuo kippo ei ole ikinä lämmennyt kuten vaikkapa PSA dw10ated koneet. Ollut meillä 88-232tkm.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        #12
                        hajatelmia lämpö ongelmaasi

                        Originally posted by uijui View Post
                        no en tiiä onko mulla sitten huono tuuri termarien suhteen tjs. Tosin M57 luovuttanee enemmän lämpöä kun on enemmän mukeja. Minusta tuo kippo ei ole ikinä lämmennyt kuten vaikkapa PSA dw10ated koneet. Ollut meillä 88-232tkm.
                        Minkä merkkisiä Termareita olet käyttänyt ? Termareista Original BEHR todettu toimivaksi M47 / M57 koneissa. Itsellä molemmat M47 / M57 kone tyypit käytössä ja M47 lämpiää nopeammin 88 -90 C lämpötilaan. ts. käytännössä esim. -20c ulkolämpötilassa Webastolla 20 min esilämmitys ja ajoa n. 6Km ja kone normilämmöissä. Samalla esilämmitys ajalla M57:lla pitää ajaa yli 10 Km ennen kuin normilämpötila saavutetaan.
                        Voisiko lämmityslaitteen kenno olla "tukossa" JOS ei autosi ole koskaan lämmennyt kunnolla ? Pesu / puhdistus lipeällä kennolle ?
                        KV pumpun kunto ? näitä on mennyt todella paljon E90 korisista.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by e46touring View Post
                          Minkä merkkisiä Termareita olet käyttänyt ? Termareista Original BEHR todettu toimivaksi M47 / M57 koneissa. Itsellä molemmat M47 / M57 kone tyypit käytössä ja M47 lämpiää nopeammin 88 -90 C lämpötilaan. ts. käytännössä esim. -20c ulkolämpötilassa Webastolla 20 min esilämmitys ja ajoa n. 6Km ja kone normilämmöissä. Samalla esilämmitys ajalla M57:lla pitää ajaa yli 10 Km ennen kuin normilämpötila saavutetaan.
                          Voisiko lämmityslaitteen kenno olla "tukossa" JOS ei autosi ole koskaan lämmennyt kunnolla ? Pesu / puhdistus lipeällä kennolle ?
                          KV pumpun kunto ? näitä on mennyt todella paljon E90 korisista.
                          siis eihän lämmityslaitteen letkuskon tukokset vaikuta moottorinlämpöihin mitenkään, vai puhutaanko tässä vain sisätilan lämmöistä ?
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • uijui
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 172
                            • suomi

                            #14
                            koneen lämmöstä ja sitäkautta sisätilan lämmöstä. Alkuperäisiä termareita olen käyttänyt.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎