Announcement

Collapse
No announcement yet.

xDrive ja madallusjouset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SC90
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 280

    #16
    Originally posted by TJK View Post
    Ei tullu tarkemmin mittailtua, mutta en usko että ihan niin paljoa madaltu. Nyt toi näyttää lähinnä normaali korkuselta vs. vakiona traktorilta.
    Oliko sulla M-Sportin alusta autossa?
    - M3 convertible 2005

    - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

    - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

    - Fiat 850 Special 1969

    - Lexus GS300 2000 TwoTone

    - Lexus LS600h 2008

    - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

    Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
    o44-531 82oo

    Comment

    • aVe
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 47
      • Kerava

      #17
      Originally posted by Jassooo View Post
      Eibach prokit alla nyt ja on kyl hyvä ja halvalla. F31 320ix. Jäi pois että takaa laski 15mm ja edestä 30mm mitattuna eli just niinku luvattukin.
      Oon kanssa tilaamassa jousia, mutta iso kysymys ensin: Tarviiko muutoskatsastaa? Onko jotain nyrkkisääntöä alustan muutosten suhteen milloin pitäis muutoskatsastaa?

      Comment

      • TJK
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 260
        • Kotka

        #18
        Originally posted by SC90 View Post
        Oliko sulla M-Sportin alusta autossa?
        Ei ollu m-sport eikä adaptiivinen, vaan ihan perus X-drive traktori alusta.
        BMW G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • aVe
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 47
          • Kerava

          #19
          Originally posted by aVe View Post
          Oon kanssa tilaamassa jousia, mutta iso kysymys ensin: Tarviiko muutoskatsastaa? Onko jotain nyrkkisääntöä alustan muutosten suhteen milloin pitäis muutoskatsastaa?

          Itse itselleni vastaten; tarvii muutoskatsastaa jos/kun asentaa esim. matalammat jouset. Samoin pyörän kulmat on hyvä säädättää.

          Comment

          • juBz
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 581
            • Espoo

            #20
            Originally posted by aVe View Post
            Itse itselleni vastaten; tarvii muutoskatsastaa jos/kun asentaa esim. matalammat jouset. Samoin pyörän kulmat on hyvä säädättää.
            Joo ne on hyvä säädättää ja muutoskatsastukseen vaaditaan myös pyöränsuuntaus lappu.
            F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
            E30 318i - 88 Alpinweiss II

            Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

            Comment

            • Whatnot
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 53
              • Hki

              #21
              Originally posted by Nettipepe View Post
              Jos sinulla lisävarusteena on adaptive suspension niin sitten vaikuttaa iskunvaimennukseen.
              Ja silloin vaikuttaa myös säädettävän alustan asennukseen...
              Jos ei ole valittu moista lisävarustetta niin silloin sport tila vaikuttaa vain ohjeaustehostukseen yms...
              Silloin voinee halutessaan alustasarjan asentaa
              Laittamalla SPORT-tilan päälle tulee iDriven näyttöön näkymä missä ohjauksen ja alustan osat merkitty "punaisella" ja alusta ihan selvästi jäykempi. Vakiona vaihtaa myös sporttivaihteiston päälle, mutta sen olen ottanut pois käytöstä.

              Autossa on esitteen mukaan: Sport suspension standard

              Onkohan toi nyt sama kuin adaptive suspension? :think

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by Whatnot View Post
                Laittamalla SPORT-tilan päälle tulee iDriven näyttöön näkymä missä ohjauksen ja alustan osat merkitty "punaisella" ja alusta ihan selvästi jäykempi. Vakiona vaihtaa myös sporttivaihteiston päälle, mutta sen olen ottanut pois käytöstä.

                Autossa on esitteen mukaan: Sport suspension standard

                Onkohan toi nyt sama kuin adaptive suspension? :think
                Sport jousitus ei ole sama kuin adaptiivinen alusta.
                On lisävaruste!
                Katso bmwvin sivustolta jos ei ole käytössä lisävarustelistaa
                Adaptive on 2VF

                Korjatkaa jos joku muistaa paremmin, mutta ainakin F3x ennen faceliftiä
                Alustat meni Sport, M-sport,Adaptive M-sport.
                Ja tuota adaptiivista ei saanut kuin M-sport merkin alla toisin kuin f10 ja muissa isoveljissä
                Last edited by Nettipepe; 23-09-2018, 14:23.
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • Whatnot
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 53
                  • Hki

                  #23
                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Sport jousitus ei ole sama kuin adaptiivinen alusta.
                  On lisävaruste!

                  Danke.


                  Voikohan tuohon sport alustaan vaihtaa huoletta noi ACS:n jouset vai hajookohan samantien jotain


                  Ei taida noi sport-tolpatkaan olla ihan halvimmasta päästä.

                  Comment

                  • nappana
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 30
                    • -

                    #24
                    Originally posted by Nettipepe View Post
                    Sport jousitus ei ole sama kuin adaptiivinen alusta.
                    On lisävaruste!
                    Katso bmwvin sivustolta jos ei ole käytössä lisävarustelistaa
                    Adaptive on 2VF

                    Korjatkaa jos joku muistaa paremmin, mutta ainakin F3x ennen faceliftiä
                    Alustat meni Sport, M-sport,Adaptive M-sport.
                    Ja tuota adaptiivista ei saanut kuin M-sport merkin alla toisin kuin f10 ja muissa isoveljissä
                    Adaptiivisen on saanut myös muihin kuin M-sporttiin, minulle on tämmönen F30 -14.

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by nappana View Post
                      Adaptiivisen on saanut myös muihin kuin M-sporttiin, minulle on tämmönen F30 -14.
                      Huonosti muotoilun edellisessä viestissä tekstin.
                      Eli alusta jos on adaptiivinen, niin on adaptive M-sport alusta.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • ThePura
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2017
                        • 54
                        • Iisalmi

                        #26
                        Vaihtelin talvella eibachin jouset ja nyt keväällä kesävanteita testatessa huomasin että taitaa ainakin etuiskarit olla finaalissa.

                        Oma kippo on x-drive joten ajatus olisi vaihtaa bilsteiniä joka nurkkaan.

                        Yllätti että kannattaa näköjään tilata b12 prokit suoraan jossa tulee eibachin jouset+b8 bilstein iskarit.

                        Pelkät iskarit erikseen tilattuna kalliimmat kuin koko setti :think

                        Mitäs muita iskareita kannattaisi madallusjousien kanssa kokeilla? :think

                        Comment

                        • joni_t
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 108
                          • Esbo

                          #27
                          Originally posted by ThePura View Post
                          Vaihtelin talvella eibachin jouset ja nyt keväällä kesävanteita testatessa huomasin että taitaa ainakin etuiskarit olla finaalissa.

                          Oma kippo on x-drive joten ajatus olisi vaihtaa bilsteiniä joka nurkkaan.

                          Yllätti että kannattaa näköjään tilata b12 prokit suoraan jossa tulee eibachin jouset+b8 bilstein iskarit.

                          Pelkät iskarit erikseen tilattuna kalliimmat kuin koko setti :think

                          Mitäs muita iskareita kannattaisi madallusjousien kanssa kokeilla? :think
                          Moi,
                          KONI FSD Gold iskarit lähtee itselle tilaukseen kun lompakko antaa myöten. Löytyy juurikin xDrive malliin ja samalla kaveriksi tarkoitus laittaa Eibach/H&R jouset

                          Konien hinta oli jossain 500e-600e kun viime vuonna tiedustelin. Eli ihan kohtuullisen hintaiset ja speksien mukaan pitäisi olla hyvä valinta.
                          F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                          Comment

                          • TON-III
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2018
                            • 480
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by ThePura View Post

                            Yllätti että kannattaa näköjään tilata b12 prokit suoraan jossa tulee eibachin jouset+b8 bilstein iskarit.

                            Pelkät iskarit erikseen tilattuna kalliimmat kuin koko setti :think

                            Mitäs muita iskareita kannattaisi madallusjousien kanssa kokeilla? :think
                            Itsellä kokemusta toisella merkillä Eibach:in kokonaispaketista ( siis jouset + iskarit) ja enpä olisi voinut kuvitella alustan toimivan paremmin. Ne tulivat läpijäykkien jousien tilalle ja niinpä ne aluksi tuntuivat löysiltä mutta niihin tottui ajanmittaan. Läpijäykkäjousi voi norminopeuksissa tuntua hyvältä mutta sen kyky pitää korin vertikaalinen liike ( niin lähellä) nollaa ( kuin mahdollista) ei onnistu ja näin autosta tulee rauhaton. Sopivan pintapehmeä jousi + tilannetta oikeasti kontrolloiva iskari niin homma on kunnossa.
                            Last edited by TON-III; 12-04-2019, 08:49.
                            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                            Comment

                            • *makke*
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 884
                              • Klaukkala

                              #29
                              Xdrive+adaptiivinen alusta. H&R 28832-1 taitaa olla ainoat sopivat jouset tuohon komboon. Löytyykö joltain alta? Navasta kaareen mitat kiinnostaa, sekä saiko pyöränkulmat vihreälle säädettäessä?

                              Comment

                              • SC90
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 280

                                #30
                                Originally posted by *makke* View Post
                                Xdrive+adaptiivinen alusta. H&R 28832-1 taitaa olla ainoat sopivat jouset tuohon komboon. Löytyykö joltain alta? Navasta kaareen mitat kiinnostaa, sekä saiko pyöränkulmat vihreälle säädettäessä?
                                Ei ole ainoa sopiva sarja.

                                Omasta löytyy AC Schnitzerin sarja, ollut jo 1 1/2 vuotta alla. Erinomaiset jouset, jollei parhaat. Ei ongelmia pyöränkulmien kanssa.

                                Ajettavuus parani entisestään, todella tyytyväinen ollut.

                                Ainut huono seikka, eli perinteisesti, etupää jää hieman ylemmäs.
                                Last edited by SC90; 01-07-2020, 12:35.
                                - M3 convertible 2005

                                - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                                - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                                - Fiat 850 Special 1969

                                - Lexus GS300 2000 TwoTone

                                - Lexus LS600h 2008

                                - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                                Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                                o44-531 82oo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎