Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 N57 ahtolämmöt isompi välijäähdytin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paarma78
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 289
    • Klaukkala

    #16
    Originally posted by LUMI View Post
    tuon saa suoraan valmistajalta eli maxpeedingrodsilta alle puoleen hintaan ja tulee saksasta, ite ostin pariviikkoa sitten tuli posteineen 252,58€:lla
    Jos tätä tarkoitat niin se on eri kuin tuo DO88:


    DO88 on bar/plate kun tuo kiinaversio on itseasiassa tube/finn (vaikka väittäävätkin olevan bar/plate), kokokin eri. Täsmälleen samanlainen kiinaversio mulle tuli myös, mutta autoon ei ehtinyt kun en laadusta ollut vakuuttunut ulkoa/sisältä tarkastettaessa (ja siksi halusin maksaa laadusta/merkistä enemmän). Molemmista löytyy tarvittaessa kuvia.
    Tämä oli tuo kiinanlaite joka mulla oli: https://www.ebay.co.uk/itm/294113878467

    Kuten sanottu, täällä on todettu että kiinaversiot toimii myös. Jokainen päättää itse maksaako ja millä perustein enemmän.
    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

    Comment

    • Erkkipura
      Newbiemmer
      • Dec 2017
      • 22
      • Kaarina

      #17
      Jos jollaki myydä isompi cooleri ja downpipe niin mulle saa tyrkyttää.. autona f31 330d
      F31 330d -16
      Ex- f20 m135i xDrive Lci -15

      Comment

      • Vilkku89
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 91
        • Sipoo

        #18
        Itsellä oli vakio ahtimen kanssa kiinan cooleri ja toimi enemmän kuin hyvin tarkoitukseensa. Nyt hybridi hyrrän kanssa do88 ollut pari kesää kiinni ja toimii sen kanssa hyvin. En tosin laittaisi 330d:hen sitä jos aikoo pitää vakio ahtimen.
        2013 F31 330d

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 551
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Erkkipura View Post
          Jos jollaki myydä isompi cooleri ja downpipe niin mulle saa tyrkyttää.. autona f31 330d
          Laitoin sulle privaa.
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • Paarma78
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 289
            • Klaukkala

            #20
            Originally posted by Vilkku89 View Post
            Nyt hybridi hyrrän kanssa do88 ollut pari kesää kiinni ja toimii sen kanssa hyvin. En tosin laittaisi 330d:hen sitä jos aikoo pitää vakio ahtimen.
            Miksi ei vakioahtimen kanssa? Ei se ainakaan huonompi pitäis olla (kuin se kiinalainen).
            Last edited by Paarma78; 15-08-2021, 15:53.
            BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
            BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
            ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
            ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

            Comment

            • Vilkku89
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 91
              • Sipoo

              #21
              Ei se huonompi olekaan, vaan turhan iso. Liian isolla koolerilla kun saa turhaa kuormaa ja ylikierroksia pieneen ahtimeen aikaiseksi. Ja tavoiteltu hyöty voi olla negatiivinen. Itsellä toimi pitkään kiinalainen ja vesimetanoli hyvin yhdessä. Isomman ahtimen myötä pidemmässä vedossa alkoi ahtolämmöt nousta. Do88 on kyllä hyvä laadultaa ja oon ollut tyytyväinen, ahtolämmöt pysyvät kuumanakin päivänä siinä +4-7 astetta yli ulkolämpötilan ja vesimetanolilla laskee tuosta.
              2013 F31 330d

              Comment

              • Paarma78
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 289
                • Klaukkala

                #22
                Mikäli Do88 mittaustuloksia on uskominen, niin vaikka kennon tilavuus kasvaa merkittävästi (ja on myös sitä Wagneria suurempi) niin painehäviö on myös pienempi vs. vakio/Wagner. Eikös tämä tarkoita sitä että ahtimen tarvitsee työskennellä vähemmän saadakseen pyydetty ahtopaine aikaiseksi? En ole mikään ekspertti, mutta ainakin näin tämän asian itse pähkäilin ja siksi osaltaan päädyin tähän cooleriin.
                Last edited by Paarma78; 16-08-2021, 09:30.
                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 895
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #23
                  Mutta sitten taas kun ahtoputkiston tilavuus lisääntyy isomman coolerin myötä niin ahtimelta tarvitaan enemmän työskentelyä että paine saadaan nousemaan, jolloin ns. turboviive kasvaa.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Paarma78
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 289
                    • Klaukkala

                    #24
                    Paceboa vai ei, mutta minusta tuntui että kun nakkasin tuon vakiocoolerin pois ja isomman tilalle niin kaasunvaste/turbolagi vaan pieneni omassa tapauksessa.

                    Tässä aloin katselemaan hybriditurboakin...
                    Last edited by Paarma78; 16-08-2021, 11:59.
                    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5134
                      • Pirkkala

                      #25
                      Originally posted by JiiVee92 View Post
                      Mutta sitten taas kun ahtoputkiston tilavuus lisääntyy isomman coolerin myötä niin ahtimelta tarvitaan enemmän työskentelyä että paine saadaan nousemaan, jolloin ns. turboviive kasvaa.

                      Ero on varmuudella erittäin marginaalinen.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • QUASIMODO
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2540
                        • Pirkkala

                        #26
                        Onko F3x 330d tietäjillä mielipidettä tällaisesta komposta:
                        - suurempi välijäähdytin
                        - ohjelma
                        - "hybrid turbo"

                        Eli dpf jäisi paikalleen :think
                        sigpic

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 289
                          • Klaukkala

                          #27
                          Originally posted by QUASIMODO View Post
                          Onko F3x 330d tietäjillä mielipidettä tällaisesta komposta:
                          - suurempi välijäähdytin
                          - ohjelma
                          - "hybrid turbo"

                          Eli dpf jäisi paikalleen :think
                          Mulla about sama ja pakopaineet oli ilman DPF, muuten vakio putkisto katilla (DPF siis tyhjennetty) lähellä maksimia niin ettei ahtopainetta kannattanut enää nostaa (tosin löpökin loppui jo 35d pumpulla). Ahdasta tulee olemaan. Soita vaikka Geevoimaa ja konsultoi niin saat dataan perustuvan feedback.
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 569
                            • pk

                            #28
                            Originally posted by QUASIMODO View Post
                            Onko F3x 330d tietäjillä mielipidettä tällaisesta komposta:
                            - suurempi välijäähdytin
                            - ohjelma
                            - "hybrid turbo"

                            Eli dpf jäisi paikalleen :think
                            DPF:n kunto on varmasti merkitsevä tekijä. Tätä ihan samaa olen tuuminut ja vähän suuntaa-antavaa dataa kerännytkin miten DPF:n "tukkoisuus" vaikuttaa pakopaineisiin.. Kun tekisi vähän mieli vaihtaa pakosarjaa ja isoa turboa, ilman että saastelaitteita terminoisi.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎