Juuei kyllä luista metriäkään. Kun parin päivän seisonnan jälkeen pakkasessa, -10...-15c, laittaa esilämmitetyn polttiksen päälle, niin ok, kierrokset ovat tuossa kotitiellä vähän isommat, n2000-2500rpm ennenkuin vaihtaa isompaa. Tätä kestää n. kilometrin verran.
Mutta sellaista luistoa mitä momentinmuuntajalla varustetussa autossa on, ei ole ilmennyt kertaakaan.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
onko kellään asiaan sivuten kokemusta mitenkä käyttäytyy xhp:n kanssa kylmillä? Itsellä olisi keväällä tarkotus laittaa öljyt ja softa samalla 140tkm mittarissa nyt.
onko kellään asiaan sivuten kokemusta mitenkä käyttäytyy xhp:n kanssa kylmillä? Itsellä olisi keväällä tarkotus laittaa öljyt ja softa samalla 140tkm mittarissa nyt.
Itsellä ollut nyt vajaan vuoden xHP stage 2 softa sisällä laatikossa ja Bootmod 3 stage 1 moottorin puolella. 320i siis itsellä.
Hyvin on molemmat pelanneet kylmällä, ei oikeastaan eroa vakiosta sinällään mitenkään eli luistonestot yms toimii ihan hyvin edelleen eikä mitään nykimisiä tai muita outoksia ole havaittavissa. Vaihtokohtia nostin xHP:stä 10%, mikä vähensi jyristämistä ja lisäapua toi Bootmod3 kartan muutospyyntö vähemmän vääntäväksi alakierroksilla
Itse muuten valitsin xHP:n asetuksista auton lähtevän normaalisti kakkosella liikkeelle, mikä tekee hitaasta etenemisestä sulavampaa, kun laatikko ei arvo ykkösen ja kakkosen välillä. Eli luisto on havaittavissa, mutta se on itselläni normaalia ja toivottavaa. Sport moodissa sitten lähdetään ykkösellä eikä luistateta yhtään, vaan käytös muistuttaa enemmän kaksoiskytkinvaihteistoa nopeine ja terävine vaihtoineen
Itsehän muuten vaihdatin laatikkoöljyt 93tkm ja 193tkm ajettuna. Varsinkin jälkimmäisen vaihdon jälkeen käytös muuttui entistä sulavammaksi, vaikkei siinä ennen vaihtoakaan sinänsä valittamista ollut. Joten suosittelisin kyllä vaihtamaan niitä öljyjä ZF:n ohjeiden mukaan 80-120tkm välein
Comment