Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikon käytös kylmällä kelillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1637
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Poppamies View Post
    Kyllä mulla 330e f30 pitää kierroksia just tolleen ykkösellä ylhäällä. Mittarissa joku 170tkm enkä usko öljyjä vaihdetun.
    Sama täällä, eli luistaa kylmänä hetken aikaa kun lämmittää sitä. 330e ja 60tkm.
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1355
      • Lempäälä

      #17
      Juuei kyllä luista metriäkään. Kun parin päivän seisonnan jälkeen pakkasessa, -10...-15c, laittaa esilämmitetyn polttiksen päälle, niin ok, kierrokset ovat tuossa kotitiellä vähän isommat, n2000-2500rpm ennenkuin vaihtaa isompaa. Tätä kestää n. kilometrin verran.

      Mutta sellaista luistoa mitä momentinmuuntajalla varustetussa autossa on, ei ole ilmennyt kertaakaan.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • ThePura
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 54
        • Iisalmi

        #18
        Muistelen että itsellä luistattaminen hävisi/väheheni kun vaihdatutin öljyt laatikkoon. Nykyisin hetken aikaa luistattaa kun pakkasta yli 15 astetta

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1611
          • Vantaa

          #19
          onko kellään asiaan sivuten kokemusta mitenkä käyttäytyy xhp:n kanssa kylmillä? Itsellä olisi keväällä tarkotus laittaa öljyt ja softa samalla 140tkm mittarissa nyt.
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 124
            • Espoo

            #20
            Originally posted by amisqo View Post
            onko kellään asiaan sivuten kokemusta mitenkä käyttäytyy xhp:n kanssa kylmillä? Itsellä olisi keväällä tarkotus laittaa öljyt ja softa samalla 140tkm mittarissa nyt.
            Itsellä ollut nyt vajaan vuoden xHP stage 2 softa sisällä laatikossa ja Bootmod 3 stage 1 moottorin puolella. 320i siis itsellä.

            Hyvin on molemmat pelanneet kylmällä, ei oikeastaan eroa vakiosta sinällään mitenkään eli luistonestot yms toimii ihan hyvin edelleen eikä mitään nykimisiä tai muita outoksia ole havaittavissa. Vaihtokohtia nostin xHP:stä 10%, mikä vähensi jyristämistä ja lisäapua toi Bootmod3 kartan muutospyyntö vähemmän vääntäväksi alakierroksilla
            Itse muuten valitsin xHP:n asetuksista auton lähtevän normaalisti kakkosella liikkeelle, mikä tekee hitaasta etenemisestä sulavampaa, kun laatikko ei arvo ykkösen ja kakkosen välillä. Eli luisto on havaittavissa, mutta se on itselläni normaalia ja toivottavaa. Sport moodissa sitten lähdetään ykkösellä eikä luistateta yhtään, vaan käytös muistuttaa enemmän kaksoiskytkinvaihteistoa nopeine ja terävine vaihtoineen
            Itsehän muuten vaihdatin laatikkoöljyt 93tkm ja 193tkm ajettuna. Varsinkin jälkimmäisen vaihdon jälkeen käytös muuttui entistä sulavammaksi, vaikkei siinä ennen vaihtoakaan sinänsä valittamista ollut. Joten suosittelisin kyllä vaihtamaan niitä öljyjä ZF:n ohjeiden mukaan 80-120tkm välein

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎