Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hammastanko kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1113
    • suomi

    #16
    Originally posted by roadrunner View Post
    Sama täälä.. kulut 50e.😅
    Takuu,todelliset kulut 0€

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1355
      • Lempäälä

      #17
      Niin, ei siis kolise, mutta mietin että oliko tämä myös lci-mallien ongelma - lähinnä että pitääkö tähän henkisesti varautua ?
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1113
        • suomi

        #18
        Originally posted by repsa View Post
        Niin, ei siis kolise, mutta mietin että oliko tämä myös lci-mallien ongelma - lähinnä että pitääkö tähän henkisesti varautua ?
        Zakspeed osannee sanoa tuohon jotain mutta vikaa googlettaessani useasti ne tuntuivat olevan 2012-2015 ikäisiä autoja. Myös vika voi jäädä helposti huomaamatta,ainakaan itsellä ajossa ei ollut oikeastaan mitään,lähinnä oikealle kääntyessä sopivan muhkuraista pomppua olevalla tiellä vasen kulma klonksui rattiin miedosti,autossa hr vieterit>Vakio jousilla uskon ettei ääntä olisi edes huomannut.

        Mulle korjannut merkkari muistaakseni sanoi niitä vaihtaneensa joitain,ei edes kymmeniä.
        Last edited by arben; 21-05-2021, 06:18.

        Comment

        • NyGe
          Newbiemmer
          • Mar 2019
          • 4
          • -

          #19
          Meikäläisellä ilmeisesti tämä korjaussarjan laitto edessä. Tarvitseeko kalibrointia tämän jälkeen?

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1355
            • Lempäälä

            #20
            ei ohjauskulmia varten tarvitse, mutta jos työn teettää merkkarilla, pitäisi mitata kääntöön tarvittava momentti yms.

            Itse jos vaihtaa, niin menee vähän sillain makustellen "löysä ... sopiva .... ei liiku enää".
            Vaihtotyöhön tarvitsee sen erikoistyökalun. Turha yrittää millään yleisavain-tyyppisellä rälläkänavain-ratkaisulla.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5134
              • Pirkkala

              #21
              Laitoin vanhalla korkilla ja merkkasin asennon ja tuli kolinaton ja hyvä

              Käytin korjaussarjasta siis jousen ja ite trust piecen
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Terpatin84
                Bimmer Rookie
                • Jul 2022
                • 35
                • Merikarvia

                #22
                Sen verran omani kanssa tahinu että voin jotain kertoa. Se thrustpiecen säätö nyt rakettitiedettä ole. Ohjehan sanoo että niin kauan ku kolina loppuu kun kääntelee rattii ees taas on hyvä. Itte tein tolla ohjeella ja ihmettelin ku aina lakkas palauttamasta. No tänään selvis et kolina tullu koko ajan rattiakselin nivelestä joka oli löysäs. Siis se alempi. No tuon löydettyäni sääsin tangon niin et kun ei enää palauttanut kunnolla keskelle niin siitä vähä löysään.

                Oikeestihan se säädetään heittokellolla siitä thrustpiecen korkin reiästä ja momenttiavaimella käännellen hammastankoa, tosin noin sitä tekee harva.

                Se ohje jossa käsketään vääntää se korkki sen rungon tasalle ni ihan varmasti on liian piukas.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5134
                  • Pirkkala

                  #23
                  Joo kyllä se korkki on hiukan ylhäällä siitä pinnasta
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • NyGe
                    Newbiemmer
                    • Mar 2019
                    • 4
                    • -

                    #24
                    Noniin. Nyt on korjaussarja ja erikoisavain tilattu. Auto pukille, vanha irti - uusi tilalle - niin kauan kireälle että kolina loppuu ja ajot jatkuu?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎