Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snoub
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • Oulu

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ehkä BMW on tehnyt tarkkoja mielipidemittauksia ym.Mutta itse en todellakaan maksa perus F3X 328:stä enemmän,kuin edellisen mallisarjan E9X 330:stä kutoskoneella.

    Itselle BMW on aina ollut enemmän kuin normaali auto,lähinnä suora kutonen ja takaveto,on tehnyt siitä jotain sellaista,mikä aiheuttaa sen että haluan bemarin.Ikinä en unohda sitä,kuinka kaveri toi pihaamme E30 320:sen ja sen moottorin äänet toivat "motorsport" fiiliksen suoraan selkärankaan!

    Vuodet menevät eteenpäin ja ituhippi poliitikot ajavat päästönormeja alaspäin,aiheuttaen sen,että autotehtaat ovat pakotettuja tekemään kompromissejä moottorivalikoimissaan.

    Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.
    Joo täytyy kyllä olla samaa mieltä tuossa. Kovasti bmw luottaa merkin vetovoimaan joka on pääasiassa luotu mm. suorilla kutosmoottoreilla, takavedolla, ajettavuudella ja laadukkaalla/viimeistellyllä toteutuksella.
    Tällähetkellä valmistaja näyttää olevan valmis tinkimään kaikesta noista yllämainituista perusvahvuuksista jotta saadaan kurssikäppyrää vielä muutamavuosi pidettyä yläviistossa ja kovalla katteella suolettua "avensiksia" pihalle..
    Voiko olla samaan aikaa sekä premiumvalmistaja että maailman suurin autojen valmistaja? (mikä näyttäisi ilmeisesti olevan jokin kärjistetty tavoite)

    Kilpailijoihinsa verrattuna edelleen vertailukelpoisia kamppeita toki tulee ulos, mutta harrastajan näkökulmasta ei ehkä kokoonpanon viimeistely ym. asioihin panostaminen ole enää sellaista mikä antaisi positiivisiä fiboja.
    Edes sisustaa ei saa näihin kansanmalleihin enää mieleiseksi valita, vaan uuden ostajan on tyytyminen siihen mitä Linea Soliin on tehtaan setä parhaaksi nähnyt..

    Noh kivalta kuitenkin näyttävät ja rosoiseen muoviinkin kai aikanaan tottuu kun käytetyt halpenee. Osakekurssi sentään on varsin mukavalla mallilla
    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

    Ex.
    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      Juu, pakko itsekin ottaa kantaa tähän koneaiheeseen. 328i olisi kaiken puolin sopiva laite, mutta kun oma 6-kone historia BMW:llä alkoi -92 hankitulla 320i e30:llä, niin paha sitä on nyt enään mennä muuttamaan, näillä mennään

      Mielummin ottaisin 330d:n F3x mallistosta, kuin nelosbensan
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • Ju11i
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1254
        • Oulu

        Aijai, on se jännä miten suuria tunteita auto herättää saman merkinkin parissa viihtyvien ihmisten välillä.
        Voin kyllä itse allekirjoittaa e39 hyvyyden ainakin omien tarpeiden perusteella, tosin omat kokemkset rajoittuu M5 malliin.
        Laadukas, erittäin hyvä ajotuntuma, sopivan herrasmiesmainen ja passeli suorituskyky suomen teille.
        Vaihdoin E91 335i:stä e39 M5 eikä ole kyllä vielä kaduttanut.

        Ja en nyt todellakaan väitä, että uudet bemarit olisi jotenkin huonompia kuin vanhemmat päinvastoin, se on vain niin henkilökohtaista mitä autoltaan haluaa, siksi minun on vaikea ymmärtää, että arvostellaan toisten auto valintoja jos ne ei nyt satukkaan omaan makuun olemaan.

        Omalta osalta F30 on vielä ajamatta, mutta tarkotus on käydä kokeileen mielenkiinnosta vaikkei autokuume juuri nyt vaivaakaan.
        G21 330e xDrive M-sport -23
        E46 M3 -02

        Comment

        • duckland
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 418

          Kyl toi musta ihan euroilta haiskahtaa mikä yleensä mättää uusis autoissa ku niitä haukutaan. Jos ois massii ni suurinosa sellasel ajas. Katsotaan vähän taaksepäin historiaa niin e90 ku tuli ni hui vittu ku tuli kylmää kyytii. Joku vois kaivaa e90 ketjun ku se ilmesty. Sais nauraa niille primeradesign jutuille ja kuinka se e39 oli sillonkii nii hieno. Nyt ku noi on halventunut demaritasolle niin soraäänet on ruvennut kaikkoamaan. Tais tekniikkakii olla ihan paskaa e90:ssä. e60 ketjussa tuli sellasta kyytiä, et ei toista tolkkua. f10 sai samaa. Eli e36 ja e39 jälkeen bemari ei oo tehnyt enää yhtään siedettävää autoa jos noi ketjut käy lukemassa läpi. Miks uusia malleja pitää polkea noin maanrakoon? Enkö oo sopiva harrastaja, jos ajan uudella bemarilla?

          Vähän jos koittaa objektiivisesti katsoa niin f30 on kyl ison harppauksen mennyt e90 edelle. Laatu on käsinkosketeltavasti parempaa. e90 paskanahka vaihtunut takaisin pehmeään nahkaan(ainakin ratissa) käytännössä koko sisustusmaailman heebelit on laadukkaamman tuntuisia kun e90:ssä. Automaatti on aivan helvetin hyvä. Ei voi verrata edes e90 laatikkoon. Moottori vetää koko kierrosalueen ja kiihtyvyydessä sen näkee. 5.9s 0-100 e39 kuskit näkee märkiä unia tuollasesta(m5 poislukien). Lastentauteja? mitä ne on. Ei mitään järisyttävää ja takuu ne hoitaa toisin ku vanhan paskan tukkeutuneet suuttimet tai tukivarret. saatikka moottorinsyömät läpät. Vikoja näissä aina on ja tulee olemaan.

          Perusspekseilla f30: hudi, sporttiheebelit, kamerat, nopeudenmukaa säätyvä vakkari ym. aika kivaa kyytiä toi antaa tuollaseks tavisautoks.

          Comment

          • culli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 378
            • Helsinki

            Yllä olevaan: Melkoisesti provosointia mutta hivenen asiaakin...

            Toki autoissa uudempi on pääsääntöisesti aina parempi kuin vanhempi, muuten ei uudempaa kannattaisi edes tehdä. Ja uusia arvostellaan (välillä kriittisesti) siksi, että ovat uusia, erilaisia, erinäköisiä ja suurelle osalle uutena saavuttamattomissa.

            Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että kannattaa puntaroida mitä autoltaan haluaa ja mitä siihen käytetyllä rahalla saa. Jos 60 k€:lla saa ok varustellun F30:n ja 30ke:lla saa omien mieltymysten mukaan varustellun E90:n (vielä sillä 6-koneella) niin ymmärrän hyvin jos valinta on se vanhempi, vaikka ei olisikaan siitä kiinni riittääkö rahat uudempaan.

            Jos autolta haluaa käyttöauton lisäksi alkukantaista rähinää, meteliä ja tuntumaa tiehen, voi loput rahat käyttä vaikka harrasteautoon joka täyttää nuo kriteerit ja jolla ajetaan vain silloin kun tekee mieli nauttia niistä ominaisuuksista. Autoharrastuksenkin voi tehdä monella tavalla ja kaikki niistä voi olla hauskoja. -Riippuen mikä on tärkeää ja mistä tykkää.
            Last edited by culli; 22-01-2013, 22:22.
            G20 320i M-sport
            Alfa GTV 1750

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by duckland View Post
              Kyl toi musta ihan euroilta haiskahtaa mikä yleensä mättää uusis autoissa ku niitä haukutaan. Jos ois massii ni suurinosa sellasel ajas. Katsotaan vähän taaksepäin historiaa niin e90 ku tuli ni hui vittu ku tuli kylmää kyytii. Joku vois kaivaa e90 ketjun ku se ilmesty. Sais nauraa niille primeradesign jutuille ja kuinka se e39 oli sillonkii nii hieno. Nyt ku noi on halventunut demaritasolle niin soraäänet on ruvennut kaikkoamaan. Tais tekniikkakii olla ihan paskaa e90:ssä. e60 ketjussa tuli sellasta kyytiä, et ei toista tolkkua. f10 sai samaa. Eli e36 ja e39 jälkeen bemari ei oo tehnyt enää yhtään siedettävää autoa jos noi ketjut käy lukemassa läpi. Miks uusia malleja pitää polkea noin maanrakoon? Enkö oo sopiva harrastaja, jos ajan uudella bemarilla?

              Vähän jos koittaa objektiivisesti katsoa niin f30 on kyl ison harppauksen mennyt e90 edelle. Laatu on käsinkosketeltavasti parempaa. e90 paskanahka vaihtunut takaisin pehmeään nahkaan(ainakin ratissa) käytännössä koko sisustusmaailman heebelit on laadukkaamman tuntuisia kun e90:ssä. Automaatti on aivan helvetin hyvä. Ei voi verrata edes e90 laatikkoon. Moottori vetää koko kierrosalueen ja kiihtyvyydessä sen näkee. 5.9s 0-100 e39 kuskit näkee märkiä unia tuollasesta(m5 poislukien). Lastentauteja? mitä ne on. Ei mitään järisyttävää ja takuu ne hoitaa toisin ku vanhan paskan tukkeutuneet suuttimet tai tukivarret. saatikka moottorinsyömät läpät. Vikoja näissä aina on ja tulee olemaan.

              Perusspekseilla f30: hudi, sporttiheebelit, kamerat, nopeudenmukaa säätyvä vakkari ym. aika kivaa kyytiä toi antaa tuollaseks tavisautoks.


              Kyllähän se totta on että E90 puolustelijoista suurin osa ei ole ikinä edes istunut F30:ssä. Kyllähän tuo sporttipaketilla on niin maukas peli, että ihan turha puhua jostain primerasta tai avensiksesta. Kyllä se on taas harppaus E90:iin verrattuna...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by duckland View Post
                Nyt ku noi on halventunut demaritasolle niin soraäänet on ruvennut kaikkoamaan.
                Kyllä minusta E39 on yhä hieno, E60 on yhä ruma ja E90 enimmäkseen myös (LCI paransi asioita), ei tuo mielipide miksikään muutu vaikka tuollaisen saisi ilmaiseksi. F30 oli oikeastaan ensimmäinen valonpilkahdus BMW:n rumassa nykymallistossa (poistuva E92 toki on hieno ja uusi 6-sarja myös) mutta siitä on nyt paljastunut noita halparatkaisuja jotka ei juuri innosta.

                Olen kokoajan arvostellut tuota siinä mielessä jos auton ostaa käytettynä.
                En enää ole niin hölmö, että "sijoittaisin" rahat uuteen autoon tai hyppäisin siihen "2 vuoden välein uusi auto" -oravanpyörään. Suurelta osin kyse on tietenkin rahasta, kuten melkein kaikessa. Toisaalta, jos rahaa olisi reippaasti, niin automerkki taatusti vaihtuisi. Ja jos ei olisi reippaasti, niin siinä mainitussa 80 tonnin hintaluokassakin katselisin kuitenkin käytettyjä muita merkkejä enkä uutta. Osin kyse on myös siitä, että laittamalla saman summan jonnekin muualle (vaikkapa kodin viihde-elektroniikkaan), saa siitä paljon enemmän iloa, istun kuitenkin autossa hyvin vähän/päivä. Ja osin kyse on siitä, ettei huvita tukea lasipalatseja ja Suomen sikamaista autoverotusta yhtään enempää. Vitsi vitsi, oikeasti olen niin köyhä, että hyvä kun saan ostettua tuon loppuunajetun E39:n tankkiin bensaa...
                E39 528iA

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by culli View Post
                  Yllä olevaan: Melkoisesti provosointia mutta hivenen asiaakin...

                  Jos 60 k€:lla saa ok varustellun F30:n ja 30ke:lla saa omien mieltymysten mukaan varustellun E90:n (vielä sillä 6-koneella) niin ymmärrän hyvin jos valinta on se vanhempi, vaikka ei olisikaan siitä kiinni riittääkö rahat uudempaan.

                  Autoharrastuksenkin voi tehdä monella tavalla ja kaikki niistä voi olla hauskoja. -Riippuen mikä on tärkeää ja mistä tykkää.
                  Asiaa. Itsehän ratkaisin tämän niin, että ostin käytetyn F01:n uuden F30 hinnalla. Väittäisin, että parin vuoden päästä vaihdettaessa seiskasta saa vielä saman kuin F30:stäkin vaihdossa, jossei enemmänkin. Mulla tietty on kyllä pienimuotoinen fetissi isohkoihin autoihin
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7431
                    • Oulu

                    Originally posted by duckland View Post
                    Kyl toi musta ihan euroilta haiskahtaa mikä yleensä mättää uusis autoissa ku niitä haukutaan. Jos ois massii ni suurinosa sellasel ajas.
                    En tiedä mihin käsityksesi perustuu, mutta en minä ainakaan. Uusi F30 328i on varmasti loistava auto, mutta saishan sillä rahalla myös vaikka melko mukavan pari-kolmevuotiaan ja vähän ajetun käytetyn.

                    Minusta kaikkiin malleihin voi suhtautua sopivan kriittisesti. Myös siihen minkä itse omistaa, oli se nyt uusi tai vanha, kallis tai halpa. Ja niinhän täällä useimmat tekeekin, siksi näitä on mukava lukea.

                    Originally posted by duckland View Post
                    Sais nauraa niille primeradesign jutuille ja kuinka se e39 oli sillonkii nii hieno. Nyt ku noi on halventunut demaritasolle niin soraäänet on ruvennut kaikkoamaan.
                    Ihan samat ongelmat siinä E90:n muotoilussa on edelleen. LCI korjasi jotain kyllä. Eikä muutkaan muotoiluun liittyvät mielipiteet ole muuttuneet juurikaan tässä vuosien varrella.

                    Originally posted by duckland View Post
                    5.9s 0-100 e39 kuskit näkee märkiä unia tuollasesta(m5 poislukien).
                    Mun päiväunet on kyllä yleensä jossain muualla kuin tuolla 0-100 km/h osastolla. Ja jos tuo on tärkeää niin käytettynä saa tietysti parempaakin kiihtyvyyttä selvästi halvemmalla.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 23-01-2013, 10:51.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • burtsi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 67
                      • Espoo

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Uusi F30 328i on varmasti loistava auto, mutta saishan sillä rahalla myös vaikka melko mukavan pari-kolmevuotiaan ja vähän ajetun käytetyn.

                      Minusta kaikkiin malleihin voi suhtautua sopivan kriittisesti. Myös siihen minkä itse omistaa, oli se nyt uusi tai vanha, kallis tai halpa. Ja niinhän täällä useimmat tekeekin, siksi näitä on mukava lukea.
                      Tässä ollaan jälleen asian ytimessä. Auton hintaluokka kun on loppupeleissä se ainoa merkitsevä tekijä vertailua tehtäessä. Esimerkiksi tuo mainittu F30 328i kunnon varusteilla M-Sporttina on jo lähemmäs 70k auto. Minun mielestäni sen hinta-laatu-suhde ei enää ole läheskään niin houkutteleva, koska sillä rahalla rupeaa saamaan jo monenlaista autoa, sekä uutta että varsinkin vähän käytettyä. Sen sijaan omasta mielestäni uuden 3-sarjan "perusmallit" tarjoavat hintaansa nähden paljon autoa - upea ulkonäkö, hyvä ajettavuus, miellyttävä voimalinja sekä yleinen laadukkuuden tunne jne. Mutta minä olen köyhä, joten joudun tyytymään "köyhän luksukseen", jonkun toisen näkemys asiasta on täysin päinvastainen.

                      Sopiva kriittisyys on minustakin ehdottomasti aina paikallaan. F30 ei todellakaan ole markkinoiden paras auto, ei sinnepäinkään. Se lienee kuitenkin objektiivisesti tarkasteltuna riittävän hyvä ja houkutteleva useimmille kuluttajille ja vähintäänkin saksalaiskilpailijoidensa tasolla. Tämä lienee ollut valmistajan ajatus autoa suunniteltaessa. Minun tapauksessani F30 sijoittui oman vertailuni kärkeen selvästi. Se oli kokonaisuutena paras ja tyylikkäin uusi auto, joka minun budjetillani ja kriteereilläni on saatavissa.

                      Comment

                      • snoub
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • Oulu

                        Originally posted by duckland View Post
                        Kyl toi musta ihan euroilta haiskahtaa mikä yleensä mättää uusis autoissa ku niitä haukutaan. Jos ois massii ni suurinosa sellasel ajas. Katsotaan vähän taaksepäin historiaa niin e90 ku tuli ni hui vittu ku tuli kylmää kyytii. Joku vois kaivaa e90 ketjun ku se ilmesty. Sais nauraa niille primeradesign jutuille ja kuinka se e39 oli sillonkii nii hieno. Nyt ku noi on halventunut demaritasolle niin soraäänet on ruvennut kaikkoamaan. Tais tekniikkakii olla ihan paskaa e90:ssä. e60 ketjussa tuli sellasta kyytiä, et ei toista tolkkua. f10 sai samaa. Eli e36 ja e39 jälkeen bemari ei oo tehnyt enää yhtään siedettävää autoa jos noi ketjut käy lukemassa läpi. Miks uusia malleja pitää polkea noin maanrakoon? Enkö oo sopiva harrastaja, jos ajan uudella bemarilla?

                        Vähän jos koittaa objektiivisesti katsoa niin f30 on kyl ison harppauksen mennyt e90 edelle. Laatu on käsinkosketeltavasti parempaa. e90 paskanahka vaihtunut takaisin pehmeään nahkaan(ainakin ratissa) käytännössä koko sisustusmaailman heebelit on laadukkaamman tuntuisia kun e90:ssä. Automaatti on aivan helvetin hyvä. Ei voi verrata edes e90 laatikkoon. Moottori vetää koko kierrosalueen ja kiihtyvyydessä sen näkee. 5.9s 0-100 e39 kuskit näkee märkiä unia tuollasesta(m5 poislukien). Lastentauteja? mitä ne on. Ei mitään järisyttävää ja takuu ne hoitaa toisin ku vanhan paskan tukkeutuneet suuttimet tai tukivarret. saatikka moottorinsyömät läpät. Vikoja näissä aina on ja tulee olemaan.

                        Perusspekseilla f30: hudi, sporttiheebelit, kamerat, nopeudenmukaa säätyvä vakkari ym. aika kivaa kyytiä toi antaa tuollaseks tavisautoks.
                        Niin, e90 prefacelift näytti takaa primeralta esittelynsä aikoihin, yhtään hienommaksi se ei ole muuttunut vaikka reiluun 10ke saa tollaisen hakea, päinvastoin. LCI e90 toki jo maukkaan oloinen, vaikka kunnon yksilö onkin selvästi kalliimpi kuin uusi perus f30. Miksi sitten esim. 6 sarjan gran coupen sisustus miellyttää kaikin tavoin vaikka se on vielä kauempana budjetista käytettynäkin kuin f30.. Jos rahan(puutteen) takia siis kritiikki?
                        Itse saatan joskus (käytetyn) f30 hankkiakkin, hieno auto kokonaisuutena, mutta ei se silti poista sitä että tietty halvasti tekemisen meininki häiritsee ja siihen on pakko totutella jos ei tahdo ajaa tarpeettoman suurella korimallilla.
                        Ps. Nuo kokemukset ratin nahoista hämmentää, e90 m-sportissa ainakin omaan käteen varsin miellyttävä, kuten varmasti myös f30 m-ratissa. f30 vakioratin nahka on kyllä sitten kaikkea muuta kuin sileä/pehmeä..
                        Eikä käy kieltäminen, noilla spekseillä ja pakkauutena varmasti f30 on puutteineenkin kiva peli, aktiivivakkari
                        BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                        BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                        BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                        Ex.
                        BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                        BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Originally posted by snoub View Post
                          Joo täytyy kyllä olla samaa mieltä tuossa. Kovasti bmw luottaa merkin vetovoimaan joka on pääasiassa luotu mm. suorilla kutosmoottoreilla, takavedolla, ajettavuudella ja laadukkaalla/viimeistellyllä toteutuksella.
                          Tällähetkellä valmistaja näyttää olevan valmis tinkimään kaikesta noista yllämainituista perusvahvuuksista jotta saadaan kurssikäppyrää vielä muutamavuosi pidettyä yläviistossa ja kovalla katteella suolettua "avensiksia" pihalle..
                          Voiko olla samaan aikaa sekä premiumvalmistaja että maailman suurin autojen valmistaja? (mikä näyttäisi ilmeisesti olevan jokin kärjistetty tavoite)

                          Kilpailijoihinsa verrattuna edelleen vertailukelpoisia kamppeita toki tulee ulos, mutta harrastajan näkökulmasta ei ehkä kokoonpanon viimeistely ym. asioihin panostaminen ole enää sellaista mikä antaisi positiivisiä fiboja.
                          Edes sisustaa ei saa näihin kansanmalleihin enää mieleiseksi valita, vaan uuden ostajan on tyytyminen siihen mitä Linea Soliin on tehtaan setä parhaaksi nähnyt..

                          Noh kivalta kuitenkin näyttävät ja rosoiseen muoviinkin kai aikanaan tottuu kun käytetyt halpenee. Osakekurssi sentään on varsin mukavalla mallilla
                          Eipä se ole edes välttämättä Bemarin valinnasta kiinni tuo neloskoneisiin siirtyminen. Päästörajat ja kulutuskilpailu valmistajien välillä on aiheuttaneet varmasti sen, että pienempiin koneisiin siirtyminen on ollut välttämätöntä. Vaihtoehtona olisi varmasti ollut pudota kilpailijoiden kyydistä ja sitten sen putken päässä on sama lopputulos kuin Saabilla, että kohta ei myydä auton autoa. Saabistien mielestäkinhän se viimeinen 9-5 on maaliman paras auto, mutta kaupaksi se ei silti käynyt.

                          Comment

                          • snoub
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • Oulu

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Eipä se ole edes välttämättä Bemarin valinnasta kiinni tuo neloskoneisiin siirtyminen. Päästörajat ja kulutuskilpailu valmistajien välillä on aiheuttaneet varmasti sen, että pienempiin koneisiin siirtyminen on ollut välttämätöntä. Vaihtoehtona olisi varmasti ollut pudota kilpailijoiden kyydistä ja sitten sen putken päässä on sama lopputulos kuin Saabilla, että kohta ei myydä auton autoa. Saabistien mielestäkinhän se viimeinen 9-5 on maaliman paras auto, mutta kaupaksi se ei silti käynyt.
                            Eipä ne pienet turbomoottorit ainakaan saabbia pelastaneet, nehän on kulkeneet sillä tiellä jo maailman sivu.. Loppu tuli siitä huolimatta. Varmaan 6-koneistenkin kulutusta oltaisi saatu viilattua, mutta tokihan kisa on tiukkaa ja asiaa varmasti edesauttaa myös se, että samasta 2 litran koneesta saadaan ilman merkittävää lisäkustannusta kolme tai neljä eri tehoversiota jotka voidaan hinnoitella erikseen. Ei tarvitse enää rakentaa kalliimpaa moottoria jotta voidaan pyytää kovempi hinta.
                            Ehkäpä noista saadut voitot näkyy sitten tulevassa sähkö-hybriditekniikassa mikä vaikuttaisi olevan esimakujen perusteella alansa kärkeä.
                            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                            Ex.
                            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                            Comment

                            • ///Jone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2009
                              • 1281
                              • HKI

                              Onneksi näillä näkymin ( mm. USA:n liuskekivi esiintymät ja mahdollisuudet puristaa öljy ulos) ei ole öljy loppumassa. Suurkaupunkien huono ilmanlaatu tietenkin ajaa suosimaan sähköautoja, ehkä.
                              ______________________
                              Nykyinen:
                              Model 3

                              BMW:t vuodesta 2009:
                              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by snoub View Post
                                Eipä ne pienet turbomoottorit ainakaan saabbia pelastaneet, nehän on kulkeneet sillä tiellä jo maailman sivu.. Loppu tuli siitä huolimatta. Varmaan 6-koneistenkin kulutusta oltaisi saatu viilattua, mutta tokihan kisa on tiukkaa ja asiaa varmasti edesauttaa myös se, että samasta 2 litran koneesta saadaan ilman merkittävää lisäkustannusta kolme tai neljä eri tehoversiota jotka voidaan hinnoitella erikseen. Ei tarvitse enää rakentaa kalliimpaa moottoria jotta voidaan pyytää kovempi hinta.
                                Ehkäpä noista saadut voitot näkyy sitten tulevassa sähkö-hybriditekniikassa mikä vaikuttaisi olevan esimakujen perusteella alansa kärkeä.
                                En tarkoittanutkaan Saabin kohdalla moottoreita varsinaisesti (taisivat käyttää bemarin koneita loppuaikoina?). Tarkoitin lähinnä Saabbia esimerkkinä siitä, että kun markkinoiden vaatimuksiin ei pystytä vastaamaan kustannustehokkaasti niin kaupanteko loppuu kokonaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎