Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 ja museokatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #31
    Nykyäänhän säännöksiin on lisätty konservointi :think Mitä tuon käsitteen sisään saa menemään sitten.

    Tässä miettinyt tuota seiskasatkun museointia ja hieman perehdyin asiaan,entäpä lisävarusteena olleet laitteet kuten ABS(joka ei siis ole vakiovaruste),perän tason säätö.
    Tuleeko näiden toimia ?

    Tuulilasissa halkeama ?


    Renkaat ja vanteet ilmeisesti ajan henkeen.
    Ruostevaurioita ei saa olla se on tiedossa jo,entäpä moottoritilassa olevat kiinnikkeet/raudat jne..

    Pitääkö ne olla alkuperäistä vastaavalla pintakäsittelyllä vai voiko näistä poiketa (keltapassivointi,"puhtaat" alumiinipinnat) ?

    Ihmettelen hieman kyllä tota että E28 aikakauteen saa 17" vanteet menemään.. ollu kovinkin yleisiä 80 luvulla
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • nall3karhu
      Newbiemmer
      • Aug 2016
      • 21
      • uusimaa

      #32
      Originally posted by Osku View Post
      Nykyäänhän säännöksiin on lisätty konservointi :think Mitä tuon käsitteen sisään saa menemään sitten.

      Tässä miettinyt tuota seiskasatkun museointia ja hieman perehdyin asiaan,entäpä lisävarusteena olleet laitteet kuten ABS(joka ei siis ole vakiovaruste),perän tason säätö.
      Tuleeko näiden toimia ?

      Tuulilasissa halkeama ?


      Renkaat ja vanteet ilmeisesti ajan henkeen.
      Ruostevaurioita ei saa olla se on tiedossa jo,entäpä moottoritilassa olevat kiinnikkeet/raudat jne..

      Pitääkö ne olla alkuperäistä vastaavalla pintakäsittelyllä vai voiko näistä poiketa (keltapassivointi,"puhtaat" alumiinipinnat) ?

      Ihmettelen hieman kyllä tota että E28 aikakauteen saa 17" vanteet menemään.. ollu kovinkin yleisiä 80 luvulla
      Keltakäsiteltyjä osia nykyään saa niin nuukasti kun käsittely on EU alueella kielletty. Siitä ei voi kitistä mun mielestä.

      Uskon että vaikka on lisävaruste, niin pitää toimia. Samanlailla kun katsastaessa?

      Nytkun katsoin tarkemmin niin on museokatsastettu kyllä noilla 15" valsseilla. Löysin kuvan joka oli nimetty "museokatsastuskuva". Tuossa oli kyllä alla 15" hunajakennovanteet.

      Mulla tuulilasin yksi alareuna korjattu tökerösti sikaflexilla. Ei tähänkään sanoneet mitään :think

      A

      Comment

      • Pekkude
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 404
        • Muurla

        #33
        Originally posted by nall3karhu View Post
        Keltakäsiteltyjä osia nykyään saa niin nuukasti kun käsittely on EU alueella kielletty. Siitä ei voi kitistä mun mielestä.

        Uskon että vaikka on lisävaruste, niin pitää toimia. Samanlailla kun katsastaessa?

        Nytkun katsoin tarkemmin niin on museokatsastettu kyllä noilla 15" valsseilla. Löysin kuvan joka oli nimetty "museokatsastuskuva". Tuossa oli kyllä alla 15" hunajakennovanteet.

        Mulla tuulilasin yksi alareuna korjattu tökerösti sikaflexilla. Ei tähänkään sanoneet mitään :think

        A
        Juttelin erään museotarkastajan kanssa taannoin ja näitä juttuja kun lukee niin "helpolla" on mennyt autot läpi.

        Tämän kyseisen tarkastajan ryhmässä on kuulema todella tarkka linja koska, luvat voivat mennä todella herkästi. Otetaan tilanne jossa museotarkastaja käy auton läpi ja antaa hyväksynnän jonka jälkeen auto muutoskatsastetaan ja katsuri löytää jotain. Näitä kun tarpeeksi tulee niin, siihen loppuu museotarkastajana oleminen.

        Rengastuksista ruostepisteisiin ja miljoona muuta kohtaa syynätään läpi kuulema. Jo liian matala profiilinen kumi on hylkäysperuste jos niitä ei ole auton siihen aikakauteen ollut/saanut. Nyrkkisääntönä siis voi pitää että auto pitää olla alkuperäinen sekä aikakautensa vastaavassa kunnossa, ruosteeton ja muutenkin siisti(mm. verhoilut, konehuone jne)

        On toki tapauksia jossa ei museotarkastajakaan tiedä miten mikäkin juttu kuuluisi olla autossa(koskee harvinaisempia autoja) mutta, siinä kohtaa kuulema se asia kaivetaan esiin ja tieto etsitään.
        Last edited by Pekkude; 19-11-2016, 22:25.
        E38 740i -95

        Comment

        • Lördagskorv
          Aluevastaava
          • Nov 2016
          • 2097
          • Lohja city

          #34
          Kinkkinen kyssäri:

          Alusta alkaa olla siinä kunnossa että ajattelin nykyisen alustan tilalle asennella coiloverit.

          Museorekisteröintihakemuksessa on lause "jouset on ilmeisesti vaihdettu alkuperäistä jäykempiin..."

          Rekisteriotteelle ei ole kirjattu mittoja navasta lokariin tai muutakaan.

          Uskaltaako tuohon lyödä nyt sitten yhtä matalan alustan kun tällä hetkellä on ilman suurimpia nurinoita katsurilta?
          Alusta on oikeasti varmaan -30mm alkuperäistä matalampi, mutta ei ole huomiotu/kirjattu missään.

          Kiitos
          E92 M3 -10 Jerezschwarz
          E28 528i -84 Diamantschwarz
          G20 320e -22 Sunset Orange
          Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

          E92 M3 -08 Silverstone 2
          E38 740i -00 Imolarot 2
          E46 320d -02 Orientblau

          Comment

          • Jamppa
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 387
            • Kerava

            #35
            Onko tuohon madallusjousi -asiaan tullut kenellekkään lisätietoa? Onko se mahdollista museoida, jos voi todentaa että myös 80-luvulla on saanut vastaavia tms?

            Comment

            • Konkelokoipi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 38
              • Vantaa

              #36
              Oma E28 518i vm. -86 museotarkastettiin Vantaalla ja muutoskatsastettiin Keravalla tässä kuussa. Muutama mieleen jäänyt poiminta kokemuksesta. Museotarkastajilta tarkastuksen yhteydessä kuultua:

              -Repeämät penkeissä ovat syy hylkäykselle, vaikka auto olisi muuten kunnossa
              -Ruosteita ei saa hypätä silmille ulkoisesti tarkasteltaessa, mutta alustassa pintaruosteet ovat ok. (Omassani helmojen kanttaukset ovat hapertuneet, eikä tämä haitannut)
              -"Jos sinulla olisi jotkin isommat vanteet tässä, niin en päästäisi läpi". (Tätä kommenttia en ymmärtänyt, koska se sanottiin ehkä vittuilumielessä. Autossa siis 14 tuuman alkuperäiset pullonkorkit)
              -Kaiken maailman valmistenumerot ja moottorikoodit syynättiin tarkasti
              -Historia ja rekisteriote kiinnostivat myös. Rekisteriotetta ei ollut mukana, mutta tiedot kaivettiin muualta

              Auto ei siis missään nimessä mikään 100% virheetön, mutta kelpasi silti hyvin tarkastajille.

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                #37
                "Moottorikoodit syynättiin tarkasti!", tarkoittaa mitä?
                Omassa 3:s kone ja kilometrejä n. 450 000 tai enemmän.
                Mallisarjasta löytyy sama koneen runko, muttei isona ko. v.
                ...vai pitääkö olla "Matching numbers"!

                ... no ei kait sitä käyttistä ny museoon...
                Alustanhan saa muutettua oikeeseen korkoon,
                kuinka tarkkaa on mistä mallista tolpat, E34 nyt!
                Penkit vaihdettu 735 ja radio Beckeriltä + kajarit.
                Hyväksynevätkö lukkoperän, valopesurit, vakkarin ym.?

                Muutes orkkis ja 3 vuotta vielä 24/7/365 kinnerinä!
                Attached Files
                Last edited by tsbmw; 28-06-2018, 19:14.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Jamppa
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 387
                  • Kerava

                  #38
                  Taitaa tarkastajat tietää arvonsa eli edelleen itseä askarruttaa, meneekö madallusjousilla läpi?

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #39
                    Eikö voi laittaa katsastuksen ajaksi vakiot?
                    Ainakin mulla varastossa ja noita saa vielä!
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Lördagskorv
                      Aluevastaava
                      • Nov 2016
                      • 2097
                      • Lohja city

                      #40
                      Originally posted by Konkelokoipi View Post
                      Oma E28 518i vm. -86 museotarkastettiin Vantaalla ja muutoskatsastettiin Keravalla tässä kuussa. Muutama mieleen jäänyt poiminta kokemuksesta. Museotarkastajilta tarkastuksen yhteydessä kuultua:

                      -Repeämät penkeissä ovat syy hylkäykselle, vaikka auto olisi muuten kunnossa
                      -Ruosteita ei saa hypätä silmille ulkoisesti tarkasteltaessa, mutta alustassa pintaruosteet ovat ok. (Omassani helmojen kanttaukset ovat hapertuneet, eikä tämä haitannut)
                      -"Jos sinulla olisi jotkin isommat vanteet tässä, niin en päästäisi läpi". (Tätä kommenttia en ymmärtänyt, koska se sanottiin ehkä vittuilumielessä. Autossa siis 14 tuuman alkuperäiset pullonkorkit)
                      -Kaiken maailman valmistenumerot ja moottorikoodit syynättiin tarkasti
                      -Historia ja rekisteriote kiinnostivat myös. Rekisteriotetta ei ollut mukana, mutta tiedot kaivettiin muualta

                      Auto ei siis missään nimessä mikään 100% virheetön, mutta kelpasi silti hyvin tarkastajille.

                      Näköjään katsureissa on eroa tälläkin saralla.

                      Omassa oli museokatsastushetkellä kuskin penkissä kylkituesse repeämä ja sisällä joku Sonyn diskomankka mallia 2015...
                      E92 M3 -10 Jerezschwarz
                      E28 528i -84 Diamantschwarz
                      G20 320e -22 Sunset Orange
                      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                      E92 M3 -08 Silverstone 2
                      E38 740i -00 Imolarot 2
                      E46 320d -02 Orientblau

                      Comment

                      • Lördagskorv
                        Aluevastaava
                        • Nov 2016
                        • 2097
                        • Lohja city

                        #41
                        Originally posted by tsbmw View Post
                        Eikö voi laittaa katsastuksen ajaksi vakiot?
                        Ainakin mulla varastossa ja noita saa vielä!
                        Näin teen myös itse. Pikkujumppa vaihtaa sinne ne orkkikset takaisin.
                        Näihin vaihtaa etuset todella nopeasti, takse menee vielä nopeammin
                        E92 M3 -10 Jerezschwarz
                        E28 528i -84 Diamantschwarz
                        G20 320e -22 Sunset Orange
                        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                        E92 M3 -08 Silverstone 2
                        E38 740i -00 Imolarot 2
                        E46 320d -02 Orientblau

                        Comment

                        • Jamppa
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 387
                          • Kerava

                          #42
                          Originally posted by Lördagskorv View Post
                          Näin teen myös itse. Pikkujumppa vaihtaa sinne ne orkkikset takaisin.
                          Näihin vaihtaa etuset todella nopeasti, takse menee vielä nopeammin
                          Joo, ei tuo nyt hommana mikään ole. Mutta eikös se idea vähän ole, että sen pitäisi sit sellainen olla kuin mitä se on tarkastuksessa ollut.

                          Comment

                          • Lördagskorv
                            Aluevastaava
                            • Nov 2016
                            • 2097
                            • Lohja city

                            #43
                            Originally posted by Jamppa View Post
                            Joo, ei tuo nyt hommana mikään ole. Mutta eikös se idea vähän ole, että sen pitäisi sit sellainen olla kuin mitä se on tarkastuksessa ollut.
                            No sehän olisi ideaalitilanne
                            Löisin omani varmaan takaisin orkkiskilpiin, mutta noilla mustilla on kyllä kiva ajella
                            E92 M3 -10 Jerezschwarz
                            E28 528i -84 Diamantschwarz
                            G20 320e -22 Sunset Orange
                            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                            E92 M3 -08 Silverstone 2
                            E38 740i -00 Imolarot 2
                            E46 320d -02 Orientblau

                            Comment

                            • Jamppa
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 387
                              • Kerava

                              #44
                              No niin, nyt on oma e28 saanut museoleiman. Prosessi oli hyvin simppeli, ja madallusjouset ei muodostuneet ongelmaksi. Et ei kannata ainakaan sellaisten takia epäröidä museoimista.😉👍

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17536
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by Jamppa View Post
                                No niin, nyt on oma e28 saanut museoleiman. Prosessi oli hyvin simppeli, ja madallusjouset ei muodostuneet ongelmaksi. Et ei kannata ainakaan sellaisten takia epäröidä museoimista.😉👍
                                Missä/kuka katsasti?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎