Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 ja jarrunesteet katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    E28 ja jarrunesteet katoaa

    Noin viikko sitten syttyi jarrunesteiden valo palamaan, jolloin lisäsin nestettä ja valo katosi. Noh, tänään taas töissä ollessa valo syttyi uudestaan ja taas oli nestettä kulunut.

    Onkos noissa jotain yleistä paikkaa vuodoille? Vai voiko tuon aiheuttaa joku muukin?

    Ainakaan noi yhtäkkiä vilastuna ei pitäisi jarruletkut/putket vuotaa. Jarrutkin pitää hyvin ja levyt/palat vielä kunnossa.

    Autohan siis 82 vuosimallin 520i jossa ABS:t.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • Lemon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 198
    • Joensuu

    #2
    radikaali veikkaus, kytkimen työsylinteri?

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Auto parkkihalliin ja raivokasta jarrujen ja kytkimen pumppaamista tovi. Sitten bilikkaa sivuun ja katsomaan missä se lätäkkö luuraa. Vika ei välttämättä jarruissa, hydraulinen kytkin kun käyttää jarrunestettä myös, voipi vuotaa myös sieltä.

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Suurimmalla todennäköisyydellä se lätäkkö löytyy kuskinjalkotilasta
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14446
          • Oulu

          #5
          Katselinkin noita polkimia ja pieni nestevana kytkin/jarrupolkimen välistä tulee.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by zener
            Katselinkin noita polkimia ja pieni nestevana kytkin/jarrupolkimen välistä tulee.
            Se jarruneste on sitten melkoista myrkkyä...

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              #7
              Tuli tutkittua viel tarkemmin. Purin kojelaudan alaosan pois, jotta pääsi sylinteriin paremmin käsiksi ja sieltähän se falskaa. Onneksi oli FAG:n sylinteri niin uusi kumisarja maksaa vain 3,80e.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4328
                • Turku

                #8
                Originally posted by zener
                Tuli tutkittua viel tarkemmin. Purin kojelaudan alaosan pois, jotta pääsi sylinteriin paremmin käsiksi ja sieltähän se falskaa. Onneksi oli FAG:n sylinteri niin uusi kumisarja maksaa vain 3,80e.
                Vaihtaisin samalla uuden sylinterin, se on kuitenkin pian edessä-luulisin-sama homma kuitenkin, vaihtaa kumit tai sylinterin.

                Mun ex e30 vaihdettiin ensin kumit, ne kesti jonkun kuukauden ja lopulta piti vaihtaa suosiolla uus pääsylinteri.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14446
                  • Oulu

                  #9
                  Hmm, nyt ei ole kyseessä pääsylinteri. Eikä tähän hätään pysty koko työsylinteriä vaihtaan, joten jos rupee falskaan uusiksi, niin sitten pitää kuukauden päästä se työsylinteri vaihtaa.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by zener
                    Hmm, nyt ei ole kyseessä pääsylinteri. Eikä tähän hätään pysty koko työsylinteriä vaihtaan, joten jos rupee falskaan uusiksi, niin sitten pitää kuukauden päästä se työsylinteri vaihtaa.
                    Eiköhän se kummiskin ole pääsylinteri, kun järjellä miettii, niin siitä painaa niin laatikon päässä se sydeemi liikkuu, mikä silloin tekee työtä (työsylinteri) että kytkin menee päälle...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      #11
                      Hehe, no joo, nyt menee jo sekasin ja oluella lisää osuutta asiaan.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Lemon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 198
                        • Joensuu

                        #12
                        katoitko minkä takia se tiputtaa sitä nestettä, onko ruostunu/kulunu se sylinteri sisältä, ei mahda uudet kumit pitkään toimia jos on pahasti kulunu, hiomapaperilla voi tietty antaa vähän ensiapua

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          #13
                          Katsoin myös ja ei näyttänyt kuluneelta, eikä ruostuneelta. Vaihdan ne kumit nyt ensin ja itken sitten kun se rupeaa taas vuotamaan.

                          Mites nyt menee, eli kumpi se nyt tuolla polkimien puolella on? Työsylinteri vai pääsylinteri, kun menin nyt sekaisin.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            #14
                            Pääsylinteri polkimen luona ja työsylinteri vaihdelaatikon kyljessä.

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              #15
                              Itellä meni kans pari vuotta sitten omasta E28 ensin pääsylinteri (vuoti jalkatilaan), pääsylinterin vaihdon jälkeen meni muutama viikko ja työsylinteri alkoi vuotaa. Eli kannattaa sen pääsylinterin korjauksen jälkeen vielä seurata vajeneeko nesteet.. Työsylinteri on onneksi selvästi edullisempi vaihtaa kuin pääsylinteri (KL-varaosilla 25e).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎