Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 ja jarrunesteet katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #16
    Kun uusit ne kumit, tarkista huolella onko siellä syöpymiä. Jos havaitset niitä edes vähän, kannattaa suosiolla uusia koko pääsylinteri. Sillä hyvin pian se vuotaa uudelleen, tai saattaapa vuotaa jopa niillä uusilla kumeillakin.

    Molemmat sylinterit maksaa reilusti alle 100€ (n. 70-80€), samaan syssyyn kannattaa uusia myös ne kytkin putket/letkut. Ostat niin lyhyen jarruputken kuin saat (esim. n. 130mm, M10 uros/M10 uros), niin lyhyen jarruletkun kuin saat (taka-akselin jarruletku (M10 naaras/M10 naaras), esim. 222mm pitkä 34 32 1 159 878) ja n. 330mm pitkän jarruputken (M10 uros/M10 uros). Niistä ymppäämällä saa oivan kytkinletku/putki yhdistelmän. Ja hintaa ei kerry montaa euroa. Uusi originaali kytkinletku/putki sydeemi maksaa n. 110€, joten säästöä syntyy reilusti.

    Timo

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #17
      Eikös täällä ollut joku aika sitten juttua, ettei tuossa saisi käyttää jarruletkua kytkinletkun tilalla?
      Kytkinletku joustaa enemmän kuin jarruletku, mutten millään muista mikä pointti tuossa oli.

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11687
        • Kouvola

        #18
        ainakin mitä yhtä korjaamotyöntekijää kuuntelin ni toi vuotava työsylinteri on tyyppivika näissä vanhemmissa...eikä kannata korjata pelkästään tiivistesarjalla koska yleensä on niin syöpynyt toi työsylinteri että mehut on samantien taas pihalla!

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14445
          • Oulu

          #19
          tihuovin ehdotus tottakai on hyvä, että uusisi kokonaisuuden. Tilasin nyt kuitenki tarviketorille perjantaiksi uuden pääsylinterin, joten en viitsi pelkkiä kumeja rueta vaihtaman... Toivottavasti se työsylinteri ei siten ruepa vuotamaan.
          Last edited by zener; 15-02-2005, 20:18.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14445
            • Oulu

            #20
            Pistänpä nyt uuden viestin, kun on kerinnyt jo pudota niin alas, eikä kukaan enää hoksaisi edittiä. Eli: Ilmaus ilmeisesti tapahtuu kuten jarrujenkin ilmaus? Pumppausta, ilmaruuvin aukaisua jne.? Ilmausruuvi löytyy työsylinterin läheltä vai missäpäin se tuossa tarkalleen on?
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #21
              Originally posted by zener
              Pistänpä nyt uuden viestin, kun on kerinnyt jo pudota niin alas, eikä kukaan enää hoksaisi edittiä. Eli: Ilmaus ilmeisesti tapahtuu kuten jarrujenkin ilmaus? Pumppausta, ilmaruuvin aukaisua jne.? Ilmausruuvi löytyy työsylinterin läheltä vai missäpäin se tuossa tarkalleen on?
              Ilmausruuvi löytyy työsylinterin kyljestä.
              Kunpa se ilmaus olisikin noin helppoa.
              Ex E30 sain helpoiten ilmattua, kun työnsin jarrunestettä injektioruiskulla työsylinteristä ylöspäin, mikä ei välttämättä ole paras tapa. Yleensähän olut menee suusta sisään ja....

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14445
                • Oulu

                #22
                Njoo, mutta noin sen PITÄS kuitenkin onnistua?
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4328
                  • Turku

                  #23
                  "Bleeding procedure
                  Bleeding is easier if you have a brake pressure bleeder, but it is feasible without fancy tools.
                  Bleeding the clutch is done at the slave cylinder's end. The procedure isn't the same as bleeding brakes. Do as if you were bleeding brakes than you will feel that the pedal doesn't come back. If this happens, bring the clutch pedal up, unbolt the slave cylinder and let the cylinder rod extend itself. Then put it back in place. This will force the brake fluid inside the cylinder."

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14445
                    • Oulu

                    #24
                    Aika ristiriitasta tietoo tuostakin. Toiset sanoo, et samaan tapaan kuin jarrut ja toiset sanoo et ei oo. Milläs nimellä tuota 'brake pressure bleeder' suomes kutsutaan?
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14445
                      • Oulu

                      #25
                      Jees, sinnehän se sylinteri vaihto. Irroitus oli nopea homma, mutta takasi laitto ei... Ei sitten millään meinannu saada sylinteriä kiinni, kun ei käsilläkään mahtunu. Meni kuitenkin loppujen lopuksi.

                      Ilmauskin oli aika yksinkertanen. Nesteet sisään, ilmausruuvvi auki ja anto valua niin kauan ettei ilmakuplia näkynyt. Jonkun kerran kytkimen pumppausta ja vielä kerta auki-> Ei tullut kuplia.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Originally posted by tihuovin
                        Uusi originaali kytkinletku/putki sydeemi maksaa n. 110€, joten säästöä syntyy reilusti.
                        Motonet:stä kytkinletku

                        NESTEKYTKIMEN LETKUT BMW 518/520 73--88
                        500s E28 82--88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-7004 39.36 ???

                        suhteellisen halpa jos orkkis maksaa 110ekua...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎