Eli mitä kaikkea tarvii että saa asennettua ison ajotietokoneen e28:iin?, tietysti itse ajotietokoneen, mutta onko tuolle oma johtosarjansa vai onko sisältyny auton omaan johtosarjaan
e28 OBC asennus
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tiedä sitten onko tästä yhtään apua.. isoon ajotietsikkaan tulee kaksi liitintä taakse, toinen auton johtosarjasta (liekkö sama kuin kellossa/kaikissa vakiona?) ja toinen siitä mittariston takaosan keltaisesta liittimestä, joka on karvalakkimalleissa tyhjillään.
-
Simo
Eli se ottaisi kaiken tietonsa mittaristolta?Originally posted by muurisTiedä sitten onko tästä yhtään apua.. isoon ajotietsikkaan tulee kaksi liitintä taakse, toinen auton johtosarjasta (liekkö sama kuin kellossa/kaikissa vakiona?) ja toinen siitä mittariston takaosan keltaisesta liittimestä, joka on karvalakkimalleissa tyhjillään.
Comment
-
Mittaristoon menee ainakin yksi johdinsarja, juuri se mikä on tyhjänä, ainakin karvalakkimalleissa. Sitten joku menee lisävarusteliittimeen, ohessa kuva. Tämä voi olla samassakin josta se vaan haaroittuu.
Kaaviosta kun kahtoo, siellä on myös muita palikoitakin yhdistettynä obc:hen:
-ulkolämpöanturi
-chime module
-on-board computer relay box
-board computer horn
EDIT: Missähän hinnoissa tää OBC suurinpiirtein pyörii?Last edited by TheLoial; 28-05-2006, 21:28.
Comment
-
Ainakin nopeus- ja kulutustiedot tulee tota kautta, koska sen mittaristolta tulevan piuhan kun irroittaa niin pelistä putoaa keskikulutus, keskinopeus, tankissa oleva bensamäärä, "anoppitoiminto" ja cruise(joka tosin ei ole ajotietokoneessa mutta kumminkin). Jäljelle jää ulkolämpötila, kello ja timeri, kaksi jälkimmäistä ainakin toimii kunhan ajotietsikka saa sähköä. Eli voisi olettaa että "pahimmillaan" voi joutua ulkolämpötila-anturin johdot vetämään, ei paha rasti sähkömiehelleOriginally posted by SimoEli se ottaisi kaiken tietonsa mittaristolta?
Comment
-
Simo
Hmm..., tarviikos tuo minkäänlaista keskusyksikköä "boxia" vai onko tuossa itsessään kaikki toiminnot, sitten sen gongin varmaan tarvitsee ja ulkolämpötila-anturin niin ja tietysti ne johdot..Originally posted by muurisAinakin nopeus- ja kulutustiedot tulee tota kautta, koska sen mittaristolta tulevan piuhan kun irroittaa niin pelistä putoaa keskikulutus, keskinopeus, tankissa oleva bensamäärä, "anoppitoiminto" ja cruise(joka tosin ei ole ajotietokoneessa mutta kumminkin). Jäljelle jää ulkolämpötila, kello ja timeri, kaksi jälkimmäistä ainakin toimii kunhan ajotietsikka saa sähköä. Eli voisi olettaa että "pahimmillaan" voi joutua ulkolämpötila-anturin johdot vetämään, ei paha rasti sähkömiehelle
Comment
-
Simo
Tuo on-board computer relay box on varmaan se ajotietsikan boxi, mutta mikäs tuo board computer horn sitten on?Originally posted by TheLoialMittaristoon menee ainakin yksi johdinsarja, juuri se mikä on tyhjänä, ainakin karvalakkimalleissa. Sitten joku menee lisävarusteliittimeen, ohessa kuva. Tämä voi olla samassakin josta se vaan haaroittuu.
Kaaviosta kun kahtoo, siellä on myös muita palikoitakin yhdistettynä obc:hen:
-ulkolämpöanturi
-chime module
-on-board computer relay box
-board computer horn
EDIT: Missähän hinnoissa tää OBC suurinpiirtein pyörii?
Ei pysty sanomaan paljon maksaa kun ei hirveästi näy olevan myynnissä
Comment
-
Simo
mikäs tuo "chime module" sitten on jos ei kajari?Originally posted by RolliEiköhän tuo ole se "bling" äänen kaijutin. kuuluu esim kun ulkolämpötila putoaa alle 3 astetta.
Comment
-
Tuo chime module on varmaan nimenomaan se "akustinen äänimerkki", liittyen siihen lämpötilan putoamiseen. Liekkö tuo toinen sitten turvavöiden varoitusääni, jos sellainen systeemi on autossa..(?)Originally posted by Simomikäs tuo "chime module" sitten on jos ei kajari?
Comment
Comment