Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 M20B20 hyytyy/kakoo/pätkii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    E28 M20B20 hyytyy/kakoo/pätkii?

    Auto ei tahdo ottaa kierroksia ja yskii/kakoo, varsinkin kylmänä, röpöttää myös kylmänä. Hieman myös savuttaa kylmänä. Välillä tyhjäkäynti seilaa lämpimänä.

    Vaihdettu on PA-suodatin ja pumppu, eikä auttanut. "Uusi" sekä vanha pumppu pitävät samanlaista, mutta kummallista "surinaa", kun auto on ajettu lämpimäksi. Tankin puolen letkusta ei tullut bensaa, kun otin sen pumpusta irti, pitäisikö edes tulla? Voiko olla jossain tukos tai jotain?
    Last edited by zener; 17-05-2006, 18:15.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Joka monen tekijän vika tuntuu olevan. Vaihda nyt alkuun se mittaristo taatusti toivivaan malliin ja katso ottaako mikään ylimääräinen virranjakajan kanteen kiinni.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14446
      • Oulu

      #3
      Tuntus aika oudolle, että mittaristo olis yhtäkkiä 'hajonnut'. Toimi kuitenkin n. viikon ilman sekoiluja. Täytyy huomenna tutkia tuo virranjakaja...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by zener
        Tuntus aika oudolle, että mittaristo olis yhtäkkiä 'hajonnut'.
        Uskallanpas väittää, että yli 80% Suomessa olevien E28:en mittaristossa on jotain vikaa. Kaikki mittaristot jotka on hajalla ovat joskus menneet rikki -> omalla mittaristollasi tämä aika tais tulla täyteen.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14446
          • Oulu

          #5
          ^ Kyllähän tuonkin mielessäni tiedostin, mutta kun on jo kyllästynyt etsimään toimivaa mittaristoa tuohon... Kai se pitää alkaa tyytymään vaan tuohon kelloon.

          EDIT: eipä oikeen näyttäs olevan vika virranjakajan suunnalla. Aukasin ja putsasin, vähän oli kosteutta sisällä, eikä ylimääräistä kosketus ole. Kylmänä ei jaksa kiertää 1500-2500 välille ollenkaan. Auto vaan yskii ja hyytyy. Mikähän tuohonkin yhtäkkiä tuli...

          Samalla naureskelin, kun tasakaasulla 100km/h ajaa niin kierrolukumittari tanssii 1000-4000rpm:n välillä.
          Last edited by zener; 11-04-2006, 14:48.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by zener
            ^ Kyllähän tuonkin mielessäni tiedostin, mutta kun on jo kyllästynyt etsimään toimivaa mittaristoa tuohon... Kai se pitää alkaa tyytymään vaan tuohon kelloon.

            EDIT: eipä oikeen näyttäs olevan vika virranjakajan suunnalla. Aukasin ja putsasin, vähän oli kosteutta sisällä, eikä ylimääräistä kosketus ole. Kylmänä ei jaksa kiertää 1500-2500 välille ollenkaan. Auto vaan yskii ja hyytyy. Mikähän tuohonkin yhtäkkiä tuli...

            Samalla naureskelin, kun tasakaasulla 100km/h ajaa niin kierrolukumittari tanssii 1000-4000rpm:n välillä.
            Kylmäkäynti venttiili, jos kyseessä le-jetronic. Ja kaikki letkut, onko halki...? Mittaristo vaan vaihtoon. Mulla on yks taatusti toimiva kellollinen, mutta saahaan siihen sen kiekkamittarin laitettua helposti.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              #7
              Joo, los-jetronicos:han se on. Missäs tuo kylmäkäyntimoottori onkaan? Alipaine letkuja juuri vaihtelin vähänaikaa sitten.

              Ja kellollinenhan itsellänikin tuossa oli. Mutta halusin tuon kierrosluvullisen mittariston. Kellolliseen ei voi asentaa kierroslukumittaria, koska piirilevy on erinlainen, eikä kierroslukumittari toimi siinä.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by zener
                Joo, los-jetronicos:han se on. Missäs tuo kylmäkäyntimoottori onkaan? Alipaine letkuja juuri vaihtelin vähänaikaa sitten.

                Ja kellollinenhan itsellänikin tuossa oli. Mutta halusin tuon kierrosluvullisen mittariston. Kellolliseen ei voi asentaa kierroslukumittaria, koska piirilevy on erinlainen, eikä kierroslukumittari toimi siinä.
                Kyllä voi asentaa.

                Jos se on LE-Jet niin siellä imusarjan alla sellainen pötkylä mistä menee vesiletkut läpi ja huohotin letkut myös. Jos L-Jet, niin sitten siinä on se lämpöaikakytkin ja ylimääräinen suutin imusarjassa.

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master
                  Jos se on LE-Jet niin siellä imusarjan alla sellainen pötkylä mistä menee vesiletkut läpi ja huohotin letkut myös. Jos L-Jet, niin sitten siinä on se lämpöaikakytkin ja ylimääräinen suutin imusarjassa.
                  Myös L-jetissä on se imusarjan alla oleva "pötkylä"... Mutta L- ja LE-jetin tosiaan tunnistaa helpoiten siitä, että L-jetissä on yksi ylimääräinen suutin imusarjassa jota LE-jetissä ei ole.

                  t.Ville

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14446
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master
                    Kyllä voi asentaa.
                    Hmm, mielenkiintoista. Tuotakin meinaa joskus kokeilin, mutta eipä se kierroslukumittari toimi kellollisessa.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by zener
                      Hmm, mielenkiintoista. Tuotakin meinaa joskus kokeilin, mutta eipä se kierroslukumittari toimi kellollisessa.
                      Vaihdoitko sen koodipalankin?

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14446
                        • Oulu

                        #12
                        Joopajoo, ihan nolottaa. Huomasin tuossa kun tutkiskelin/kävin heittään autolla reissun, että noi letkut oli ihan paskaa mitä vaihdoin. Pistin vanhat letkut takas, leikkasin vaan halenneet päät pois ja auto tuntus pelaavan.

                        Kokeilin tossa myös vaihtaa sen kierroslukumittarin tuohon alkuperäseen mittaristoon, ja sehän toimii. Mutta kyseisestä vehkeestä on akut loppu. Jostain syystä tuo nyt VILKUTTELEE tuota inspection valoa, jota ei ennen tehnyt. Myös kiekkamittari rauhoittui paljon, mutta pientä sekoilua vielä löytyy.

                        Ei tässä näköjään tiedä vielä mitään noista pommeista.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by zener
                          Ei tässä näköjään tiedä vielä mitään noista pommeista.
                          Jätkä on ihan vihree...
                          Ei vaan, oppia ikä kaikki. Heitä ne inspection valot pois kokonaan, loppuu vilkuttelu.

                          Comment

                          • Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master
                            Heitä ne inspection valot pois kokonaan, loppuu vilkuttelu.
                            Ei yhtään huono vaihtoehto. Ne on sellaisella lattaliittimellä kiinni, lähtee kuin hauki rannasta kun vähän auttaa tangentin suuntaan.

                            t.Ville

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Kyytsis
                              Ei yhtään huono vaihtoehto. Ne on sellaisella lattaliittimellä kiinni, lähtee kuin hauki rannasta kun vähän auttaa tangentin suuntaan.

                              t.Ville
                              Mulla on yks mittaristo, muistaakseni vm.85, niin se on ollut bmw:llä korjauksessa -89. Tarroissa ja plommeissa lukee niin. Siitä ei voi enää heittää valoja pois, ne on aika lujasti kiinni....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎