Kolvattu ledi näky olevan tuossa mittaristossa inspection valo.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 M20B20 hyytyy/kakoo/pätkii?
Collapse
X
-
Noniin, nostanpa ylös kun tuo käyntiongelma pahenee... Kun kylmänä ei jaksa ollenkaan kiertää ja röpöttää (bensa haisee aika reippaasti). Tuntus et joku pytty ois pelistä pois. Nyt ei edes lämpimällä koneella jaksa tyhjäkäyntiä. Onkos jollain ollu samanlaisia ongelmia? Kattelin tuossa noita tulpanjohtoja ja kopeloin niitä, niin näyttäs aikas huonolta. Mutta kun ongelma tuli ihan yhtäkkiä ja oli jonkin aikaa pois ja nyt meni koko M20B20 ihan voimattomaksi.
Comment
-
-
Originally posted by zenernyt meni koko M20B20 ihan voimattomaksi.
Alkaa aika rikkinäiseltä kuulostamaan tuo pata. Kannattaa varmaan alkaa katsella ihan järjestyksessä mitä siellä on rikki..
1. öljyt (onko sitä? Minkä väristä? Jos vaihdat, niin onko metallia joukossa?)
2. tulpat (onko niitä? Minkä värisiä?)
3. alipaineletkut, kaikki (Onko niitä? Kuinka halkinaisia?)
4. Virranjakaja (Onko semmoinen? Missä kunnossa kansi, pyörijä..?)
5. Sytkä kohdallaan?
6. Jako oikein?
7. Venttiilivälykset?
8. Nokka?
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisSemmoinen se on ollut jo tehtaalla, että ei siinä mitään.
Alkaa aika rikkinäiseltä kuulostamaan tuo pata. Kannattaa varmaan alkaa katsella ihan järjestyksessä mitä siellä on rikki..
1. öljyt (onko sitä? Minkä väristä? Jos vaihdat, niin onko metallia joukossa?)
2. tulpat (onko niitä? Minkä värisiä?)
3. alipaineletkut, kaikki (Onko niitä? Kuinka halkinaisia?)
4. Virranjakaja (Onko semmoinen? Missä kunnossa kansi, pyörijä..?)
5. Sytkä kohdallaan?
6. Jako oikein?
7. Venttiilivälykset?
8. Nokka?
1. Öljyt vaihdettu n. 2tkm sitten, ei ollu metallia joukossa. Eikä öljyä syö vaihtovälin aikana oikeastaan ollenkaan.
2. tulpat oli tosiaan minun yksi epäilys ongelman aiheuttajasta
3. Alipaineletkut on kunnossa
4. Ovat kohtuullisessa kunnossa, ei kuitenkaan parhaat. Samoiten nuo tulpanjohdot ovat aika huonot. Tässä toinen minun epäilys.
5. Voiko mennä pois kohdiltaan itsestään?
6. On.
7. Kiritty n. 7tkm sitten.
8. Kunnossa, tarkistettu samalla, kun venttiilit säädetty.
Comment
-
-
itselläni tuli sama ongelma, ja lopputuloksena oli että muutamasta männästä renkaat palanut...puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by _zz_itselläni tuli sama ongelma, ja lopputuloksena oli että muutamasta männästä renkaat palanut...
Pari tulppaa katoin ja näytti uusilta tulpat...
Comment
-
-
Originally posted by zenerHmm, luulisin, ettei noin paha vielä ole, kun auto välillä toimii ja sit taas yhtäkkiä yskii/kakoo/pätkii... Nyt taas auto kävi ihan oikein, kun kävin lenkin heittämässä, tyhjäkäynti ok. Outoa.
Pari tulppaa katoin ja näytti uusilta tulpat...puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by zenerJoo, eihän tuo kivalta kuulosta... Täytyy käydä kaikki tulpat läpi jahka auto jäähtyy. Mites noi suuttimet, meinaan luulen et ainaki soppaa saa, kun aamulla haisi pensa reilusti, kun käynti oli niin huonoa.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Jos bensa haisee pirusti tyhjäkäynnillä eikä meinaa jaksaa käydä ni katoppa kaasuläpän asentoanturi. Jos se on rikki tai siinä on kosketushäikkää ni boksi ei me tyhjäkäyntitilaa ja antaa liikaa bensaa. Sillon kyl kakoo, räkii, paukkuu ja tukehtuu.
Comment
-
-
Siis bensa ei tyhjäkäynnillä oikeastaan haise, vaan kun lähtee ajamaan.
Mutta tuossa taisin mahdollisen aiheuttajan paikantaa, kun lähdin noita tulppia tarkastamaan. Yksi tulpan johto (4 pytty syyläristä päin laskettuna) on joku tee-se-itse-masentaja teippivirityksellä korjannut tuon pään ja sehän näyttää huonolta. Kyllä se kaikilla käy, mutta ei varmaan kovin hyvät kontaktit ole, kun iski jopa kipinää teippien välistä, kun käytin.
Tietääkös joku mikä tuon 4-pytyn johto on virranjakajalta? Ja mistäköhän tähän hätään saisi uutta tulpanjohtoa, ei varmaan mistään?
Tältähän se näyttää...
Last edited by zener; 10-05-2006, 19:58.
Comment
-
Comment