Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28:sista pirteämpi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JustinCase
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 26
    • Raisio

    E28:sista pirteämpi?

    Juu, elikkäs omistan E28 525i:n ja pitäisi saada lisää potkua kun tuo 188hp ei oikeen enää riitä Aloin siis miettimään että miten... kun lastuakaan ei tahdo tähän koneeseen löytyä, niin mietin että mitäköhän maksaisi muutos 528:ksi kun sehän on muuten täysin samalla koneella kun 525, paitsi erikokoiset sylinterit?

    (todella) Halpa remmiahdin kiinnostaisi myös, mutta mitähän ne halvimmat maksaa, mistä niitä saa, ja saako sellaisen tuohon laittaa?

    Valaiskaa tyhmää
    E28 525i
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1823
    • I sink hell

    #2
    pidät sen vaparina niin ei muutos katsastuksii tuu. porautus tai isompi lohko,kansi muotoiltu, tiukka nokka, venttiilit muotoiltu, puristukset ylös, eri suuttimet, ruisku isompi putki jne. näyttää vakiolta. kyl se siitä. lue myydään
    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
    http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14446
      • Oulu

      #3
      E28 525i:ssähän (M107) on vain se 150hp. 528i:stä (M30) sitten löytyy se 184hp.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by zener View Post
        E28 525i:ssähän (M107) on vain se 150hp. 528i:stä (M30) sitten löytyy se 184hp.
        Eipäs sotketa kanssabemaristeja vanhoilla merkinnöillä, 1980 lähtien uudemman merkintätavan mukaan M30B25 Mutta se on totta, ettei tuossa 525i todellakaan ole 188hp. Ei kyllä missään muussakaan E28 -mallissa.

        Topikin aloittajalle: lastuttaa ei voi vanhaa L-jettiä, mutta boksia voi modata vastuksia yms muuttamalla... mutta sekö sitten riittäisi? Tuskin ne 528i tehotkaan kahta päivää pidempään tyydyttäisi, joten suosiolla vähintään 3.4L tekniikka(aihioksi tai sellaisenaan) tai sitten ahtamaan nykyistä..
        Last edited by muuris; 05-10-2006, 12:53.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14446
          • Oulu

          #5
          Originally posted by muuris View Post
          Eipäs sotketa kanssabemaristeja vanhoilla merkinnöillä, 1980 lähtien uudemman merkintätavan mukaan M30B25
          Kyllähän tämän tiesin, mutta tuo B25 on kuitenki M107 merkinnällä pihalle tullut, niin tahalleni sen pistin.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • JustinCase
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 26
            • Raisio

            #6
            Originally posted by muuris View Post
            Eipäs sotketa kanssabemaristeja vanhoilla merkinnöillä, 1980 lähtien uudemman merkintätavan mukaan M30B25 Mutta se on totta, ettei tuossa 525i todellakaan ole 188hp. Ei kyllä missään muussakaan E28 -mallissa.
            Ootkos ihan varma kun muistaisin jostain kattoneeni että M20B25. Ja siinähän on joku 170hp, mutta olihan tuo 188hp:kin väärää tietoa että tiedä siitä sitten...
            Last edited by JustinCase; 05-10-2006, 14:43.
            E28 525i

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              #7
              E28:ia ei ole M20B25 tekniikalla koskaan tehtaalta saanut, vaan jo tuo 525i malli on ollut ns. isolohko, eli juurikin M30 moottoriin pohjautuva. Ja sinulla siis tehoa on moottorissa 150hp/215nm, siis olettaen toki, että bmwclubin tiedot pitävät kutinsa tehojen suhteen.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • JustinCase
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 26
                • Raisio

                #8
                Originally posted by zener View Post
                E28:ia ei ole M20B25 tekniikalla koskaan tehtaalta saanut, vaan jo tuo 525i malli on ollut ns. isolohko, eli juurikin M30 moottoriin pohjautuva. Ja sinulla siis tehoa on moottorissa 150hp/215nm, siis olettaen toki, että bmwclubin tiedot pitävät kutinsa tehojen suhteen.
                No voihan.... Sittenhän se on entistä tärkeämpää keksiä nyt jokunen halvahko tehonlisäys...
                E28 525i

                Comment

                • Suurmies
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 12
                  • Espoo

                  #9
                  Jaa oiskohan tommosen vanhan penarin virittely rahan arvosta? En usko että tehoa saat niin paljon ulos koneesta ilman turboa että liimaa penkkiin. Tai sitten sillä rahalla voi jo saada e34 M5. Toinen on että kuinka kestää motti / alusta jne.. jos lähtee hullunlailla virittelee.

                  Ite tekisin niin että jos ruuti tuntuu loppuvan kesken niin eiku auto myyntiin ja uutta tilalle mis on tehoo.
                  Ex. E28 520i vm. 83 Tekniikka vm. 85.

                  Ainoat oikeat BMW:t on "shark-nose" keulalla . M20 ja M40 koneet olivat BMW erehdyksiä :(

                  Comment

                  • JustinCase
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 26
                    • Raisio

                    #10
                    Nii onhan se vähän niinki mutta kun vanha E28 on vaan niin paljon komiampi peli kun nykyaikaset pirssit

                    Vaikka olishan mulla tietty opiskelijana varaa vaikka mimmosiin -06 malleihin
                    E28 525i

                    Comment

                    • insp
                      BTCF Member
                      • Sep 2002
                      • 827
                      • Iittala

                      #11
                      Jos auto ei ole vähäpäästöinen sen voi ahtaa joko normi turbolla tai remmiahtimella. Ensimmäinen on helpompi toteutta ja jos yhtään on taitoa niin megasquirtin kun laittaa ohjaamaan sytkä ja bensapuolta, ei tule siitäkään kalliita kuluja.

                      Mutta teit sitten mitä tahansa, joudut todennäköisesti päivittämään alustaa/jarruja vastaamaan esim 535:sta.
                      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #12
                        En nyt muista ulkoa ihan varmaks mutta eiköhän 525i alusta vastaa melkein 535i:tä, esim levyt on takana jne... vakaat on varmaan pienemmät ja ABS ei ole vakiona.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • peeämwee
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1823
                          • I sink hell

                          #13
                          Originally posted by Suurmies View Post
                          Jaa oiskohan tommosen vanhan penarin virittely rahan arvosta? En usko että tehoa saat niin paljon ulos koneesta ilman turboa että liimaa penkkiin. Tai sitten sillä rahalla voi jo saada e34 M5. Toinen on että kuinka kestää motti / alusta jne.. jos lähtee hullunlailla virittelee.

                          Ite tekisin niin että jos ruuti tuntuu loppuvan kesken niin eiku auto myyntiin ja uutta tilalle mis on tehoo.
                          no ei nyt e34 m5:set niin halpoja ole...tai sitten oot katellu viri osia jostain tosi kalliista paikasta..

                          ja kyllähän se kone kestää kun sinne laittaa jotain uusia laakereita jne.
                          varsinkin vaparina. myös turbona jos ei viritä tappiin.
                          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                          http://velkakello.fi/

                          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Eiköhän se kuitenkin ole helpoin ja halvin tapa laittaa sinne pellin alle 3,5 kone ja hoitaa muutoskatsastus sen vaatimine palikoineen. Vanhoja osiahan saa aina halvalla mutta virittäminen on kallista. Sen lisäksi virittämällä tehonlisä on vähän niin ja näin mutta koneenvaihdolla varmaa.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Niin, tai laita väliaikaisesti paikoilleen vaikka joku M10-motti, niin kohta alat pärjäämään ton M30B25:n tehoilla. Toisaalta tässä varmaan pitäs myydä tota M30B34-mottia, joka tosta tontin kulmalta löytyy.. mutta älä semmosia, liika teho tappaa.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎