Niin meinaat että totuttelis ajamaan alle sata heppasella ja sit siirtyis takasin omaan koneeseen... voishan tuo toimia :think mut ehkä sittenkin... isompaa
Vois kuvitella, että toi "m107" kestää turbottaa aika olemattomilla muutoksilla, koska viritysaste on matala ja vakiona nämä ovat käytännössä ikuisia. Mitäköhän puristuksia tommosessa mahtaa olla? Itseä kiinnostaisi myös ton koneen virittäminen ja etenkin remmiahdin kuulostaisi miehekkäältä. Mistäköhän saisi tietoa aiheesta?
Pysyisiköhän kone kasassa jos lähtisi kokeilemaan: Omavalmiste pakosarja, Garret to3, saabin pieni alumiinipäätyinen kuuleri ja öljynlauhdutin(??) SMT6-ohjausyksikkö lisäruiskulle ja 0,4bar paineita. Sitte tietenki mittareita seoksien/ahtojen seuraamiseen. Käytännössä tuskin kovin pitkäikäinen ratkaisu, mutta ainakin vähäksi aikaa vähän hupia... tai harmia
Jos tehot saisi pysymään 528i rajoissa, niin riittäisikö pelkkä etujarrujen vaihto 528:n vastaaviin?
ex - Teini-318i -88
ex - e28 525iA -86
ex - e32 730i V8 -92
Jos kokeilemaan lähtee niin ehkä se öljynlauhdutin ei niin välttämätön ole, mutta ei noin pientä turboa ja kuuleria kannata edes harkita 2.5L koneeseen. Jos leikkiin ryhtyy niin samalla vaivalla vähän asiallisemmat ja moottorinohjaus vaihtoon (budjettivehkeeseen MSnS) niin saa tehojakin tarvittaessa, systeemi voi jopa kestää ja siitä saa myös arkiajoon mukavan. Puristussuhde lienee 9:n paikkeilla. Katsastus vaikka niillä 528i tehoilla/jarruilla.
Jaa oiskohan tommosen vanhan penarin virittely rahan arvosta? En usko että tehoa saat niin paljon ulos koneesta ilman turboa että liimaa penkkiin. Tai sitten sillä rahalla voi jo saada e34 M5. Toinen on että kuinka kestää motti / alusta jne.. jos lähtee hullunlailla virittelee.
Ite tekisin niin että jos ruuti tuntuu loppuvan kesken niin eiku auto myyntiin ja uutta tilalle mis on tehoo.
Öh, jopas olikin lausunto
Nakkaa nyt eka vaikka sinne vanhaan pataan 2,8:sin männät ja kampuran, poraus sama, iskussa eroa. Samalla kun kone auki niin pikku juttuja sinnetänne, niin 195hp vie jo huomattavasti terävämmin vanhaa paapaa. Jos ei riitä niin 3,4 motronic kone sinne vaan. Siitä viilaa n.240hp niin jo riittää.
Mutta jos edullisesti pitää selvitä niin nuo 2,8:sin sisuskalut tai alakerta riittää, jatkoksi vielä 4,1 perä niin ainakin kiihtyy.
Nakkaa nyt eka vaikka sinne vanhaan pataan 2,8:sin männät ja kampuran, poraus sama, iskussa eroa. Samalla kun kone auki niin pikku juttuja sinnetänne, niin 195hp vie jo huomattavasti terävämmin vanhaa paapaa.
Osaiskos kertoo mitään osviittaa että minkä hintanen projekti olis laittaa noi männät ja kampura, eikös se kone oo muuten kuitenkin ihan sama ku 528 paitsi että just tuo isku on eri? :think
Osaiskos kertoo mitään osviittaa että minkä hintanen projekti olis laittaa noi männät ja kampura, eikös se kone oo muuten kuitenkin ihan sama ku 528 paitsi että just tuo isku on eri? :think
No jos pelkän alakerran vaihdat niin kai semoisen parilla sadalla saa ja siihen työt ja tiivisteet päälle. Kansi kannattaa samalla koneistaa ja kuluneet osat uusiksi. 500€ menee helposti ja jos joutuu nokan vaihtaa niin toinen lisää.
Comment