Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 518 ---> 535i turbo Mahdoton?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Huugos
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 35
    • Salo

    #31
    Pihalla seisoo nytten 518i Turbo -85.. Jos siirrän siitä tekniikan 520i -85:seen ja tehot jäävät suurinpiirtein samoihin kuin 520:ssa niin meneekö muutoskatsastuksesta läpitte?

    Vai verrataanko turbotettua autoa aina ja iankaikkisesti mallisarjan tehoikkaampaan 535:seen?
    Projekti 325 2d E30, ex. 320 E36

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4646
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by Huugos View Post
      Pihalla seisoo nytten 518i Turbo -85.. Jos siirrän siitä tekniikan 520i -85:seen ja tehot jäävät suurinpiirtein samoihin kuin 520:ssa niin meneekö muutoskatsastuksesta läpitte?

      Vai verrataanko turbotettua autoa aina ja iankaikkisesti mallisarjan tehoikkaampaan 535:seen?
      Verrataan aina siihen joka on tehoiltaan sama / seuraava. Eli esim. 528 vertailumallina 184hp asti, se +20% tulee vasta mallisarjan tehokkaimpaan lisäykseksi.
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Huugos
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 35
        • Salo

        #33
        Originally posted by Jonsku View Post
        Verrataan aina siihen joka on tehoiltaan sama / seuraava. Eli esim. 528 vertailumallina 184hp asti, se +20% tulee vasta mallisarjan tehokkaimpaan lisäykseksi.
        Eli voin hyvin ostaa 520 korin.. Tehot mitoitan vaikkapa 525:sen mukaan. 150hp asti.
        Seuraavaksi olisin kiitollinen jos tietäisitte mitä kaikkea 525:sen osaa joudun vaihtamaan leimalle? Jarrut ainakin, onko suurta heittoa levyjen koossa 520 -> 525?

        Kiitän etukäteen.
        Projekti 325 2d E30, ex. 320 E36

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4646
          • Tuusula

          #34
          www.realoem.com ja www.bmwfans.info auttavat asiassa. Ei muuta kuin selaamaan
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Huugos
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 35
            • Salo

            #35
            Originally posted by Jonsku View Post
            www.realoem.com ja www.bmwfans.info auttavat asiassa. Ei muuta kuin selaamaan
            Homma selvä

            Edit:

            Paskan paska.. 520 ei löydy takalevyjarruja :S Onko levyjen asentaminen rumpujarrujen tilalle täysin mahdotonta?
            Last edited by Huugos; 26-05-2009, 20:06.
            Projekti 325 2d E30, ex. 320 E36

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #36
              Originally posted by Huugos View Post
              Homma selvä

              Edit:

              Paskan paska.. 520 ei löydy takalevyjarruja :S Onko levyjen asentaminen rumpujarrujen tilalle täysin mahdotonta?
              Ei mahdoton mutta taitaa mennä takatukivarret vaihtoon jos oikein muistan. Omassa 520i oli kyllä levyt jo valmiina takana, ja ainoa ero 535:n ja oman välillä oli että 535 on ABS-jarrut, joten vertailumallina käytin 528i. (Toki onhan porukka saanut läpi 535 vertaamalla ilman absejakin).
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Huugos
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 35
                • Salo

                #37
                Originally posted by Supra^ View Post
                Ei mahdoton mutta taitaa mennä takatukivarret vaihtoon jos oikein muistan. Omassa 520i oli kyllä levyt jo valmiina takana, ja ainoa ero 535:n ja oman välillä oli että 535 on ABS-jarrut, joten vertailumallina käytin 528i. (Toki onhan porukka saanut läpi 535 vertaamalla ilman absejakin).
                no wtf.. Olinko huolimaton tuon realoem.com sivuston kanssa :O Löysin jokaisesta 520:sta vain rumpujarrut takaata.. Onko noissa mitään muuta vaihdettavaa kuin jarrut? Sellaista myös kuulin, että 520 -> 525 -> 528 on samankokoiset levyjarrut?

                Tietenkin järjellä ajateltuna sehän se tärkein varuste onkin jos tehot kasvaa..
                Last edited by Huugos; 26-05-2009, 20:22. Reason: typo
                Projekti 325 2d E30, ex. 320 E36

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎